EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Radja is spijtig genoeg echt niet meer dezelfde van een aantal jaar terug bij Roma, zelfs met een andere coach is dat geen optie meer.
En zelfs als die dat wel is zit je nog met zijn attitude. Als je er eentje hebt tussen lopen die zich niks van de regels of de rest aan trekt kan dat echt nefast zijn voor een groep. Met de verhalen die je vroeger hoorde kan ik mij heel goed voorstellen dat Martinez die niet tussen de andere spelers wil hebben lopen.
 
Mocht Martinez vertrekken, wie doet beter? Preud'homme wilt natuurlijk, maar kan die om met deze groep? Ik ben daar niet zo zeker van. Verder is er niets beter in België, van beschikbare buitenlands coaches zijn enkel Conte en Klinsmann vrij als ik denk aan een combinatie van misschien willen en kunnen. Los van het financiële, al denk ik dat een 18 maanden de voetbalbond wel een inspanning zou kunnen doen.
 
En zelfs als die dat wel is zit je nog met zijn attitude. Als je er eentje hebt tussen lopen die zich niks van de regels of de rest aan trekt kan dat echt nefast zijn voor een groep. Met de verhalen die je vroeger hoorde kan ik mij heel goed voorstellen dat Martinez die niet tussen de andere spelers wil hebben lopen.
De verhalen die vooral rondgaan is dat Radja heel goed in de spelersgroep lag en niemand last had van hem.
Speelde bovendien ook nog gewoon zijn matchen naar behoren

De enige die er problemen mee had was bobby

Volgende bondscoach, Frank Vercauteren
Of Jacky Mathijsen hé. Coach van de beloften.
Walem, dat zie ik hun ook nog doen

Hopen kan misschien op een Rudi Garcia, Valverde of Villas-Boas, maar dan zullen we maar wakker worden
 
Rudi Garcia, Valverde en Villas Boas zijn toch echt niets om naar uit te kijken.

Conte of Zidane als we dromen, of anders gewoon Martinez nog 1 keer imo
 
En zelfs als die dat wel is zit je nog met zijn attitude. Als je er eentje hebt tussen lopen die zich niks van de regels of de rest aan trekt kan dat echt nefast zijn voor een groep. Met de verhalen die je vroeger hoorde kan ik mij heel goed voorstellen dat Martinez die niet tussen de andere spelers wil hebben lopen.
Van Radja hoorde ge dat die apart was, soms eens een sigaret pafte of eens te diep in het glas keek. Maar alle medespelers waren gek op hem en meeste coaches ook. Speelde ook top en had elementen in zijn spel die de Duivels broodnodig konden gebruiken. Een pitbull met techniek, grinta, lef en veel overgave in zijn spel.

En hij was bovendien enorm trots om Rode Duivel te zijn. Al bij al heeft die het nog heel clean gespeeld na zijn belachelijke exit. Die jongen werd publiek afgekeurd door die beunhaas en gaf vervolgens amper een salty interview achteraf. Integendeel, hij kwam vaker in de krant met steun voor de nationale ploeg.

Als ge dan rekent dat zo een VIncent Kompany er een gewoonte van maakte om als kpaitein te laat te komen op vergaderingen, al dan niet omdat hij de CEO uithing met zijn retarded productiehuis ofzo...

Er zijn er die zo een losgeslagen kanon zoals Arnautovic een plaats weten te geven in hun ploeg. Maar Martinez kan dan niet door de vingers zien dat de Radja eens aan een safke trekt op zijn balkon? Dat getuigt van principes, zwakheid of beide. Eerlijk gezegd vind ik dat de beste coaches gewoon hun gekkies een plaats weten te geven in de ploeg en dat wordt collectief aanvaard zo lang die aparte mensen doen wat van hen verwacht wordt.
 
Misschien is Martinez zijn grootste probleem nog wel dat hij té veel vertrouwen heeft in zijn spelers en (mede daardoor) vaak ook gewoon te laat ingrijpt.

Men wijt het nu aan het feit dat men op de 'Franse' manier wou spelen, maar ik heb vooral het gevoel dat er tegenover vorig toernooi toch ook minder durf, lef en vertrouwen in de ploeg zat (waarschijnlijk mede door de vorm en blessurelast van bepaalde spelers). De eerste helft tegen Denemarken is daarvoor tekenend. De Denen gingen daar 1 op 1 spelen en je zag dat de RD er niet in slaagden duels te winnen of hun man voorbij te gaan.

Idem tegen de Italianen denk ik. Zelfs met dezelfde tactiek en veldbezetting kan je daar beter doen, maar er werd teveel achteruitgekropen en met weinig durf gespeeld een groot deel van de tijd. Ik denk niet dat er iets mis was met het systeem waarin we gestart zijn, maar Martinez heeft er altijd te veel vertrouwen in dat zijn spelers het wel zullen rechttrekken als hij merkt dat er bepaalde zaken niet werken tijdens de wedstrijd.

Ben toch eens benieuwd wat er de komende weken uit de bus gaat komen. Misschien zorgt Martinez wel zélf voor de verrassing door het voor bekeken te gouden. Misschien duiken er hier en daar ook nog verhalen op van ontevreden bankzitters.

Een andere coach, goed en wel, maar ik zie toch steeds bitterweinig andere oplossingen. In eigen Belgische rangen moeten we het al niet gaan zoeken...

Dat vind ik inderdaad een goede samenvatting: te weinig vertrouwen, te weinig lef. Zelfs tot 15 minuten voor de uitschakeling tegen Italië bleven we maar wat laterale passen geven achteraan. Dat straalde echt zoiets uit van: "Oei, geef je de bal nu aan mij?! ik ga er geen risico's nemen hoor, hier, je krijgt hem terug!". Waarna de volgende net hetzelfde dacht.

Ook vooraan werd er vaak gekaatst, maar durfde de andere niet in het gat duiken.

En net daarom was Doku zo verfrissend. Het lef. De snelheid. Gretigheid.
In mijn naïviteit dacht ik nog; "als die 19-jarige nieuweling zoiets durft, met succes, dan zullen al die vedetten toch ook geïnspireerd geraken om eens iets uit hun mouw te schudden?" Maar niets was minder waar. Toch wat teleurgesteld.
 
Rudi Garcia, Valverde en Villas Boas zijn toch echt niets om naar uit te kijken.

Conte of Zidane als we dromen, of anders gewoon Martinez nog 1 keer imo
Conté heb ik ook al vermeld, maar goed, die zal wel te duur zijn. Dat terwijl je hem uiteindelijk maar voor anderhalf jaar een contract moet geven, want tegen eind 2022 hebben we al zowel de Nations League als de Wereldbeker erop zitten. Zidane: no thanks.

Ikzelf zou wel fan zijn van Marcelino. Doet het altijd uitstekend bij subtoppers, zet altijd een sterke organisatie op poten naar de kwaliteiten van de spelers in de ploeg, én heeft daar ook niet veel tijd voor nodig. Wel is hij een coach die nooit in staat is ergens een long-term commitment aan te gaan. Maar daarom lijkt hij me ook ideaal voor onze situatie. Intussen zit hij jammer genoeg wel al bij Athletic Club, nadat hij een jaar zonder club zat. Dus dat zal helaas niet meer lukken. Als het niet té veel mag kosten, leek hij mij zeker het proberen waard.
 
Van Radja hoorde ge dat die apart was, soms eens een sigaret pafte of eens te diep in het glas keek. Maar alle medespelers waren gek op hem en meeste coaches ook. Speelde ook top en had elementen in zijn spel die de Duivels broodnodig konden gebruiken. Een pitbull met techniek, grinta, lef en veel overgave in zijn spel.

En hij was bovendien enorm trots om Rode Duivel te zijn. Al bij al heeft die het nog heel clean gespeeld na zijn belachelijke exit. Die jongen werd publiek afgekeurd door die beunhaas en gaf vervolgens amper een salty interview achteraf. Integendeel, hij kwam vaker in de krant met steun voor de nationale ploeg.

Als ge dan rekent dat zo een VIncent Kompany er een gewoonte van maakte om als kpaitein te laat te komen op vergaderingen, al dan niet omdat hij de CEO uithing met zijn retarded productiehuis ofzo...

Er zijn er die zo een losgeslagen kanon zoals Arnautovic een plaats weten te geven in hun ploeg. Maar Martinez kan dan niet door de vingers zien dat de Radja eens aan een safke trekt op zijn balkon? Dat getuigt van principes, zwakheid of beide. Eerlijk gezegd vind ik dat de beste coaches gewoon hun gekkies een plaats weten te geven in de ploeg en dat wordt collectief aanvaard zo lang die aparte mensen doen wat van hen verwacht wordt.
Ik ga eigenlijk met zowat alles akkoord, en ik vind het zelf een geweldige speler. En hij kan super goed in de groep gelegen hebben, maar ik kan mij goed voorstellen dat Martinez inderdaad niet door de vingers wil zien dat hij een safke trekt. Dat zal waarschijnlijk ook niet de eerste ongehoorzaamheid geweest zijn. Als je in een groep één iemand altijd maar de regels laat overtreden zonder er serieuze gevolgen aan te geven kan dat een heel nadelig effect hebben ja. Daarom nog niet op iedereen, maar wel op sommige andere spelers.
 
Ik ga eigenlijk met zowat alles akkoord, en ik vind het zelf een geweldige speler. En hij kan super goed in de groep gelegen hebben, maar ik kan mij goed voorstellen dat Martinez inderdaad niet door de vingers wil zien dat hij een safke trekt. Dat zal waarschijnlijk ook niet de eerste ongehoorzaamheid geweest zijn. Als je in een groep één iemand altijd maar de regels laat overtreden zonder er serieuze gevolgen aan te geven kan dat een heel nadelig effect hebben ja. Daarom nog niet op iedereen, maar wel op sommige andere spelers.
Er is buiten dat hij zijn sigaret niet wou opgeven in al die jaren geen énkel bericht geweest over enig andere ongehoorzaamheid of onprofessionaliteit. Intgendeel. Zijn ploeggenoten, zowel bij de Duivels als bij zijn clubs, en zijn clubtrainers konden hun oren niet geloven toen Martinez hem niet meer moest hebben. Ik vind dat ook echt marginaal dat je (als topsporter) zit te paffen, maar wij zijn geen land dat kieskeurig kan zijn met haar topspelers. Enfin, oude koeien. Op het WK hadden we hem absoluut kunnen gebruiken (en gewoon basisspeler moeten zijn), nu is zijn tijd helaas ook gepasseerd.
 
Akkoord. En gewoon het feit dat we iemand missen die op de moeilijke momenten de bal in twee zou bijten. Elke ploeg heeft een of twee goeie karaktervoetballers nodig, wij hebben die gewoon niet. We hebben drie uitstekende centrale verdedigers, maar ze komen niet in de buurt van een Bonucci of een Chiellini. Twee verdedigers die veel minder steken laten vallen, altijd met hun wedstrijd bezig zijn, proberen te voetballen wanneer het kan maar er niet vies van zijn om eens een bal de tribune in te jassen (wat Vertonghen had moeten doen) of een stevige overtreding te maken (wat op Insigne had moeten gebeuren).

Op het middenveld idem. Alle respect voor Witsel en Tielemans, maar geen van beide heeft dat. En dan ziet ge dat ge in de moeilijke wedstrijden vaak kopje onder gaat.
Bonucci was nochtans een drama dacht ik bij Milan, zonder Chiellini
Rudi Garcia, Valverde en Villas Boas zijn toch echt niets om naar uit te kijken.

Conte of Zidane als we dromen, of anders gewoon Martinez nog 1 keer imo
Conte is te duur en Zidane is gewoon hetzelfde probleem: teren op de klasse van zijn spelers en wat people-management
 
Te duur lijkt me toch niet het enige probleem hé. Zo'n Conte kan echt overal aan de slag, waarom zou die naar België komen? (Tenzij je hem al gaat betalen naar Chinese standaarden ofzo)

Voor hetzelfde geld wilt die ook gewoon clubtrainer blijven. Zou die niet gehoopt hebben op Real Madrid? Dat is nu wel niet doorgegaan natuurlijk.
 
Dat gaat die ongetwijfeld willen doen, maar dat zal toch (verre) toekomst zijn, lijkt me.

Misschien beter ook om niet de generatie te trainen die allemaal vriendjes zijn van jou.
 
Moraal van het verhaal: als mijn bomma wielen had, was ze een fiets.

In ieder geval het derde teleurstellende toernooi op rij van de so-called gouden generatie.

Die teleurstelling begon al bij de kwalificaties ervoor. Wat ging dat moeilijk zeg met die zogenaamde goude lichting van 2008.
 
Mertens vandaag onder het mes geweest ( schouder ) dus die kan toch nooit top fit geweest zijn denk ik zo.
 
Er is buiten dat hij zijn sigaret niet wou opgeven in al die jaren geen énkel bericht geweest over enig andere ongehoorzaamheid of onprofessionaliteit. Intgendeel. Zijn ploeggenoten, zowel bij de Duivels als bij zijn clubs, en zijn clubtrainers konden hun oren niet geloven toen Martinez hem niet meer moest hebben. Ik vind dat ook echt marginaal dat je (als topsporter) zit te paffen, maar wij zijn geen land dat kieskeurig kan zijn met haar topspelers. Enfin, oude koeien. Op het WK hadden we hem absoluut kunnen gebruiken (en gewoon basisspeler moeten zijn), nu is zijn tijd helaas ook gepasseerd.
Voila. We kunnen het niet selecteren van Radja voor het WK waarschijnlijk tot in den treurnis blijven gebruiken als 1 vd redenen dat we niet voorbij Frankrijk zijn geraakt. Maar of hij dit EK nog iets had kunnen betekenen betwijfel ik toch ook sterk hoor. Qua karakter misschien wel, maar zijn beste tijd lijkt me toch ook voorbij.

Bonucci was nochtans een drama dacht ik bij Milan, zonder Chiellini
Klopt, maar als duo zijn die 2 wel enorm goed. Bonucci is wat zoals Van Buyten imo. Klasse verdediger maar je mag hem de boel niet laten leiden want dat kan hij niet. Zolang er iemand naast hem loopt die aan de touwtjes trekt heb je daar erg veel aan. Laat je hem alleen dan komt er niks van.

Qua trainers gaat het sowieso miserie zijn he, dat zie je van ver aankomen.
Ofwel 1 of andere Belgische hasbeen (laat Preudhomme alsteblieft waar hij is he) ofwel een 2e rangs buitenlander zoals we er nu een lopen hebben. Toptrainers gaan quasi nooit voor een land ipv een club, en al zeker niet als het hun eigen land niet is. De 'gouden' generatie loopt ook op zijn eind dus daar kan je ze ook al niet meer mee overtuigen.
We hebben trouwens een bondscoach nodig die een systeem speelt dat niet te hard verschilt van het gene we nu spelen want veel tijd om er een volledig nieuw systeem in te slijpen is er ook niet natuurlijk.
 
Kan Kompany dat niet combineren samen met zijn job bij Anderlecht? :unsure: trust the process
Ik weet dat het al lachend gezegd werd, en ik apprecieer Kompany énorm als de speler die hij was, maar ik vind dat voorlopig voor de rest een platte vijg.

Die mens is er in geslaagd om bakken talent en kwaliteit te hebben, veel meer dan de gemiddelde topspeler, én toch zichzelf met regelmaat te overschatten. Weinig mensen lijken dat sentiment te delen, maar ik had toch vaak het gevoel dat Kompany het gedacht had dat hij alles oversteeg. Gelukkig kwam dat niet te vaak terug in zijn spel, want als voetballer op zich was hij ontegensprakelijk weergaloos. Maar als leider bijvoorbeeld: ik vond dat altijd heel fake aanvoelen. Een Lukaku daarentegen, die toch ook wel wat last heeft van grootheidswaanzin (maar eerder als reactie op continue onderappreciatie), voelt veel meer aan als een natuurlijke leider. Het is dan ook wanneer hij in een keurslijf werd gestoken op vlak van tactiek enzovoort dat 'Vince The Prince' écht uitblonk met (team)resultaten. En liefst met een andere leider naast hem, of iemand die het in der minne wat kon managen.

Ik kan nu wel niet zeggen dat hij het resultaatgewijs écht slecht doet in België. Want eigenlijk heeft hij best een kutkern van onrijp talent en matige huurlingen elk seizoen. Tevens wordt alles wat blinkt nogal snel verkocht, al dan niet onder dwang. Het helpt ook niet dat ge nog altijd te kampen hebt met de erfenis van het vorige management. Ik ben er wel zeker van dat hij het heeft onderschat. Die dacht een Football Manager scenarioke uit de brand te slepen. Even met de magische spreuken die hij heeft geleerd bij Guardiola en zijn présence ongekende successen behalen, het nieuwe hoofdstuk in zijn bestseller autobiografie.

Laat die nog maar even rijpen en zich bewijzen. Ik ben er ook zeker van dat ge daarmee in hetzelfde straatje komt als nu met Martinez, koppig en halsstarrig vasthouden aan eigen gedacht van tactiek/spelers.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan