EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
"Achteraf gezien had ik geen andere beslissingen genomen. Het waren geen gokken. Achteraf merk je natuurlijk pas hoe een beredeneerde keuze uitdraait."

Smijt hem dan maar buiten ook. Of hou hem als TD of whatever maar zet iemand met kennis op de bank.
 
Wat had je anders verwacht? Martinez laat nooit het achterste van zijn tong zien en neemt zijn spelers altijd 100% in bescherming. Als hij toegeeft dat Mertens, Chadli, ... de foute keuzes waren, dan geeft hij niet enkel zichzelf de schuld, maar zegt hij ook dat die spelers tekort schoten.

Weet niet hoe de vragen van de journalisten verlopen, maar men zou specifiek moeten vragen achter Carrasco en de bedoeling van Benteke.


Ik zou vooral hier wat meer over willen weten:
"We begonnen 20 minuten heel goed tegen Portugal. Tegen Italië hadden we het fysiek moeilijker. Ik geloof dat de drie thuismatchen die Italië kon spelen een verschil maakten. Wij waren minder energiek en hadden het moeilijk om dat te doen wat Italië pijn kon doen."

Wat had hij dan voorzien om Italië pijn te doen? Dat zijn zaken waar ze op moeten doorvragen.
 
weer een hele hoop excuses, voorgekauwde management onzin en ander rond de pot gedraai
met als klap op de vuurpijl idd 'achteraf bekeken zou ik geen andere beslissingen hebben genomen in de wedstrijd tegen Italië'
Rot toch op, man
- Denemarken en Engeland staan in de halve finale, dus kijk eens hoe goed ik het gedaan heb in de Nations League.
- Wales en Tsjechië waren zeer sterk dit EK, dus als ik erin slaag hen te verslaan de komende maanden, toont dat aan dat ik een geweldige coach ben.
- Ik heb 14 matchen op rij gewonnen, goed hé?
- Ik breng het land zoveel bij op structureel vlak.
- Italië was beter gewoonweg omdat ze altijd in Rome mochten spelen.
- Ik zou geen andere beslissingen genomen hebben tegen de Italianen.
- Ik wijzig mijn strategie wel, zowel on als off the ball, maar de analisten zien dat niet.
- Ik neem de verantwoordelijkheid voor onze uitschakeling, want ik ben een grote meneer en ik wil mijn verantwoordelijkheid niet ontlopen, én ik wil mijn fantastische spelers beschermen. (zegt dan direct erna dat hij alles perfect gedaan heeft en dat hij er niks kan aan doen dat we eruit liggen).
- We konden onszelf niet zijn tegen Italië omdat ze zo sterk waren. Dat we ook "onszelf niet waren" tegen Portugal, negeert hij.
- Ik aanvaard de kritiek. Ik heb alles geweldig goed voorbereid, enorm veel positieve zaken gedaan. Mijn geniale ingeving om Doku te laten starten was fenomenaal. Etc etc. Maar ik aanvaard de kritiek hoor. Ik word ook bekritiseerd als ik win, dus ik ben het al gewend, arme ik.

Dat vat het ongeveer samen. Niet dat ik iets anders verwacht had, maar goed.
 
Tja, hoe Martinez antwoordt is oersaai maar uiteindelijk wel het beste voor de ploeg. Niemand van de spelers zit te wachten op een sneer of een publieke analyse van het verlies, die willen ook gewoon op naar het volgende.
 
Jammer, maar met zo'n instelling is er wat mij betreft geen toekomst meer voor hem bij de RD.
Belangrijkste blijft wat er in de kleedkamer gebeurt. Is hij echt 100% overtuigd van zijn zaak? Zijn de spelers nog 100% overtuigd van hem? Zijn manier van communiceren is altijd zo geweest, en is dus geen verrassing.

We weten allemaal van de aanvaring tussen Courtois en Wilmots. Ik kan me toch niet voorstellen dat een Courtois, Lukaku, ... nu gaan zwijgen als ze er écht van overtuigd zijn dat het EK verkeerd is aangepakt. Misschien niet zozeer in de media, maar op zijn minst binnen de muren van Tubeke.
 
Die journalisten zijn toch ook veel te braaf imo , geen enkele die vraagt waarom hij Carrasco niet heeft ingebracht ?

Ziet er dus naar uit dat we de Nations League opnieuw met een Chadli/Mertens mogen verwachten .
 
Heel veel keuzes (of aanpassingen) heeft hij ook niet gemaakt hé

Gewoon basisploeg en dan 3 wissels inbrengen

Zijn we nu over onze top? "Nee. Da's de uitdaging nu. Als we het EK hadden gewonnen, had dat de stekker er misschien uitgegaan
Dus we zijn er nu uitgegaan omdat we volgend jaar gewoon het WK gaan winnen ?

We begonnen heel goed tegen Portugal, scoorden een goeie goal. Pas de laatste 20 minuten ging het wat minder. Tegen Italië was het minder, ons energiepeil en onze dynamiek waren minder dan anders. Die ploeg was 31 wedstrijden ongeslagen, maar het is een samenloop van omstandigheden. Mijn ploeg deed niks verkeerd - zie ook de reeks die wij hebben neergezet. Maar het gaat meer over wat de tegenstander tegen ons doet, dan wat wij nu doen. De verwachtingen zijn dat we 90 minuten op topniveau spelen, maar da's onmogelijk."
Excuse me ?!
"Onze keuzes zijn doordacht, er zit een reden achter.
Die had ik toch ook graag gehoord

Moet de intrede van de jongeren nu versneld worden? "Ze moeten eerst kunnen proeven van de omgeving, in eerste instantie bij de U21. En dan moet je het voetbal laten beslissen. Je kan ze niet meenemen omdat ze jong zijn, ze moeten klaar zijn. Dat zie je enkel op training en op momenten in de match
Dan moet ge ze wel ook selecteren hé vriend en niet continu Chadli/Mertens inbrengen
"Dat we weer in de moeilijke tabelhelft zaten? Wanneer je in het toernooi zit, wordt het erg lastig om dat te sturen.
Niet zo moeilijk hé, ge krijgt 3 punten voor een match duffe

Dat wij Brazilië kloppen, zal generaties inspireren. De nederlagen tegen Frankrijk en Italië, daar moeten we ons overzetten."
Scorebord journalistiek
Brazilië geklopt Jeuj feest. Hoe ? Who cares
Die verloren matchen, meh get over it

En nu stop ik met lezen of ik ben ambetant :D
 
Tja, hoe Martinez antwoordt is oersaai maar uiteindelijk wel het beste voor de ploeg. Niemand van de spelers zit te wachten op een sneer of een publieke analyse van het verlies, die willen ook gewoon op naar het volgende.
Ik zeg ook niet dat hij de spelers moet afbranden hé, uiteraard moet hij dat niet doen. Maar het enige dat hij uitgekraamd heeft, waren excuses. Het ene al flauwer dan het ander. En daartussenin zichzelf constant op de borst kloppen, en wat loze beloftes maken. Dat hij het geweldig gedaan heeft in de Nations League, dat we nu beter waren dan op het WK, dat we onze eerste vier matchen in 90 minuten gewonnen hebben en dat de andere halve finalisten dat niet kunnen zeggen, dat we minstens even goed waren als de andere halve finalisten, dat onze toekomst er heel rooskleurig uitziet en het alleen maar beter zal worden,... Hij zegt letterlijk dat hij alleen maar kritiek krijgt omdat mensen ontgoocheld zijn door het resultaat... Dat is niet "kritiek aanvaarden en verantwoordelijkheid nemen" zoals hij beweert, dat is gewoon het slachtoffer uithangen.

En dan nog een hoop cliché uitspraken erbovenop ook. "Ik garandeer alle fans dat de attitude van onze spelers fenomenaal was, dat we op basis daarvan zelfs de finale verdienden te halen". Onze spelers doen inderdaad ook maar hun best, net zoals spelers van andere landen. Het zou wel héél erg zijn moesten de spelers er niet voor gaan.

Hij heeft ook geen enkele uitleg gegeven over zijn beslissingen en redeneringen. Alleen maar dat hij veel goede strategische beslissingen neemt, maar dat de analisten die niet gezien hebben... Daarmee zal hij zich zeker erg populair maken in de pers. "Hadden we de tweede goal kunnen scoren, gingen onze kansen om Italië te verslaan misschien hoger geweest zijn". Ik heb een nichtje van 5 jaar die diepere analyses kan maken. Als het is om zoiets uit te kramen, had hij beter helemaal geen persconferentie gegeven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan