EK 2020 | Groep B (BELGIË, Denemarken, Finland, Rusland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik lees hier toch wel veel frustratie, maar dit is toch 100% Martinez? Martinez is in de eerste plaats een sterke Manager, dat zie je ook hij heeft binnen de zeer complexe wereld van de Belgische voetbalbond een veel professionelere structuur en omkadering gecreëerd. Mensen die het kunnen weten zeggend at ook, dat gaat ons nog jaren voordelen bieden. Wat Martinez niet is, is een tactisch genie, op dat vlak lopen er op het EK veel sterkere profielen rond om van daar buiten nog maar te zwijgen. Het is wel zo veel keren beter dan Wilmots die op die beide vlakken een 0 was. Ik denk ook dat Martinez een nog veel beter people manager en psycholoog is.
Martinez is wel zeer, en imo overdreven, positief naar de pers toe over de groep, zichzelf, prestaties etc. Ik denk niet dat hij dit binnenskamers ook is.
Laat ons ook e.e.a. in perspectief zetten: als er een kans tegen Italië binnen gaat en wij die halve finale of finale spelen, dan zou er geen kritiek zijn.
Ik denk ook niet dat we echt beter kunnen vinden vandaag.

Na Frankrijk heeft hij ook niet gezegd tegen de pers dat we vanaf nu meer defensief en resultaatgericht gingen spelen, in tegendeel maar dat heeft hij wel gedaan in samenspraak met de groep. Engeland heeft overigen net hetzelfde gedaan, maar dan met meer succes.
Het is perfect mogelijk dat we op de nations league en op het WK terug veel aanvallender spelen. Martinez gaat niet in zijn kaarten laten kijken.

Ik denk ook dat als De Bruyne 100% fit aan het EK begint, en dan fit blijft we beter zouden hebben gespeeld. Een fitte Hazard erbij en wij staan waarschijnlijk wel in de halve finale. Dit zijn zaken die een trainer nooit in de hand heeft. Staat onze defensie eindelijk wat goed, dan zijn er voorin geblesseerden.

Wat ik te weinig hoor: ons middenveld was te zwak, Witsel (ok geblesseerd) was niet echt goed en Tielemans was nergens, daar heet Martinez geen oplossing voor gevonden. Misschien hadden we Fellaini toch moeten meenemen. Laat ons hopen dat Tielemans stappen kan zetten en er misschien ergens nog iemand voor die posities opstaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Xeo
Weinig zelfkritische persconferentie maar bon, Martinez is altijd al een mooiprater geweest. Binnenskamers zal het er hopelijk wat pittiger aan toe gaan.
 
Wat ik te weinig hoor: ons middenveld was te zwak, Witsel (ok geblesseerd) was niet echt goed en Tielemans was nergens, daar heet Martinez geen oplossing voor gevonden. Misschien hadden we Fellaini toch moeten meenemen. Laat ons hopen dat Tielemans stappen kan zetten en er misschien ergens nog iemand voor die posities opstaat.
dat is het hem net. Ze verzopen gewoon tegen het sterke middenveld van Italië door de veldbezetting van Martinez en door het feit dat hij totaal niet bijgestuurd heeft.
 
Portugal heeft ons in feite genekt.

Daar hebben we twee spelers verloren die broodnodig waren zeker tegen een topploeg.
Spanje heeft ook niet gewonnen tegen een uitgekookt Italië.

Ik las dat laatste 21 minuten van België-Italië er maar effectief 9 minuten werd gespeeld. In de 5 minuten overtime was er maar 30seconden voetbal.

Dat is goed gedaan van Italië om zo spel stil te leggen dat tegenstander geen kans maakt om tegengoal te maken.

Dit in combinatie met 2 goals waar er fouten door de Rode Duivels zijn gemaakt en je ligt uit het toernooi.
 
Ik las dat laatste 21 minuten van België-Italië er maar effectief 9 minuten werd gespeeld. In de 5 minuten overtime was er maar 30seconden voetbal.
Dat is goed gedaan van Italië om zo spel stil te leggen dat tegenstander geen kans maakt om tegengoal te maken.
En ze zaten dan nog minder op een vliegtuig ook!!
Zijn er nog calimero redenen om aan te geven? Misschien nog een bus met platte band of de Italianen die op betere kussens sliepen ofzo?

Je verliest de strijd op het middenveld omdat er daar een man meer speelt en omdat Italië een aantal lopende, jagende jongens heeft. Japan had dat ook en daar krijg je ook bijna van op u doos. Alleen staat er bij Italië een wereldkeeper in de goal en moet je voorbij de centrale as van Juventus. Dus zo'n zwabber kopbal van Vertongen zou worden gepakt en bij een corner staat er niemand vrij (of is er niemand 2 koppen groter dan zijn belager zoals Fellaini)
Akkoord dat de kans groter was met een fitte Witsel en De Bruyne (en Hazard, al was Doku niet slecht) maar dat is echt niet de hoofdreden dat we verliezen hoor. De hoofdreden is dat Roberto na 3 jaar nog altijd geen antwoord op vind op hoge pressing, lopende jongens en dik bevolkt middenveld. Want dat zijn 3 dingen die zijn plan A niet aan kan en van een plan B heeft meneer nog nooit gehoord.

De enige reden dat Spanje verloren is, is trouwens omdat ze daar meer kansen hebben gemist dan wij in hele EK hebben gecreëerd.
 
Is het ergens volledig terug te bekijken?
Tja, als ge u eigen baas zijt ... en er toch geen serieuze kritiek komt, van de pers niet en van het bestuur al zeker niet. Met Wilmots waren het de SPELERS die begot moesten zeggen dat het op niets trok, dan moet het toch al extreem zijn? We zitten gewoon in bal dezelfde situatie maar met de o zo aimabele Martinez. Wat hij kan is de spelers een beetje motiveren, ja, WAUW! tactisch een even dikke 0 als Wilmots maar met andere favoriete spelers)
De pers hier zijn gewoon schotelvodden die alleen maar kunnen mouwvegen. Als we winnen zelden kritiek, want ja we hebben toch gewonnen he! Hetzelfde hier in de JPL eigenlijk met club brugge vorig seizoen, de laatste maand(en) waren we rampzalig maar niemand die dat ziet precies, laat staan dat ze tactisch zien wat er mis loopt.
Maar erger is eigenlijk het bestuur, dat kan toch maar 2 dingen zijn? Ofwel er gewoon zelf niets van kennen ofwel oogkleppen (of beide)
 
Laat ons ook e.e.a. in perspectief zetten: als er een kans tegen Italië binnen gaat en wij die halve finale of finale spelen, dan zou er geen kritiek zijn.
Dit punt maakte Martinez ook in zijn persconferentie, en is gewoon flagrant onwaar.

Portugal heeft ons in feite genekt.

Daar hebben we twee spelers verloren die broodnodig waren zeker tegen een topploeg.
Spanje heeft ook niet gewonnen tegen een uitgekookt Italië.

Ik las dat laatste 21 minuten van België-Italië er maar effectief 9 minuten werd gespeeld. In de 5 minuten overtime was er maar 30seconden voetbal.

Dat is goed gedaan van Italië om zo spel stil te leggen dat tegenstander geen kans maakt om tegengoal te maken.

Dit in combinatie met 2 goals waar er fouten door de Rode Duivels zijn gemaakt en je ligt uit het toernooi.
Als België eruit gaat zoals Spanje eruit is gegaan, dan zou ik 0,0 kritiek hebben op Roberto Martinez. En dan mag hij gerust blijven verder doen. Spanje heeft het geweldig goed gedaan tegen Italië, maar je moet natuurlijk altijd wel dat tikkeltje geluk hebben op zo een tornooi.

België heeft natuurlijk ook niet dezelfde spelers als Spanje, dus uiteraard kunnen we niet zomaar hetzelfde doen als hen. Maar nu hebben we Italië gewoonweg geen duimbreed in de weg gelegd. Door een tweetal individuele flitsen krijgen we nog een paar kansen, maar voor de rest waren we nergens. "Als een van die kansen van Lukaku erin gaat, krijgen we een andere match". Tja, als wij niet die penalty krijgen vlak voor rust, krijgen we ook een andere match hé.

De goals van Italië minimaliseren als "2 goals waar er fouten werden gemaakt door de Duivels", is ook heel makkelijk. Iedere goal is het resultaat van een fout. Onze penalty goal is dat ook. Hun voorsprong was ronduit verdiend, en die goals zag je van mijlenver aankomen op dat moment. Het gaat hier niet om specifieke momenten, het gaat over het algemene spelbeeld. En daarin werden we gewoon tactisch overklast, 90 minuten lang.. En dat kan je Martinez wél aanrekenen, want dat is heus niet de eerste keer.
 
Wat ik te weinig hoor: ons middenveld was te zwak, Witsel (ok geblesseerd) was niet echt goed en Tielemans was nergens, daar heet Martinez geen oplossing voor gevonden. Misschien hadden we Fellaini toch moeten meenemen. Laat ons hopen dat Tielemans stappen kan zetten en er misschien ergens nog iemand voor die posities opstaat.
Laten we door dit zwakke EK aub niet vergeten dat Tielemans er een zeer sterk seizoen opzitten heeft bij een subtopper in de Premier League.

Speelde ook niet zo slecht als sommigen beweren. Wordt te vaak blindgestaard op een paar gevaarlijke balverliezen. Maar uiteraard moest het beter, en kan hij ook gewoon beter.

Voor het middenveld wel nog een hoop talent dat er aankomt, waar het er toch sowieso een paar van zullen maken. Mangala, Matazo, Lavia, Lokonga, … om er maar een paar te noemen.
 
dat is het hem net. Ze verzopen gewoon tegen het sterke middenveld van Italië door de veldbezetting van Martinez en door het feit dat hij totaal niet bijgestuurd heeft.
Uiteindelijk spelen we daar wel met Witsel-Tielemans-De Bruyne, ik vraag mij af of een volledig fitte De Bruyne niet van zichzelf de extra meters zou gemaakt hebben om het middenveld te helpen
 
Uiteindelijk spelen we daar wel met Witsel-Tielemans-De Bruyne, ik vraag mij af of een volledig fitte De Bruyne niet van zichzelf de extra meters zou gemaakt hebben om het middenveld te helpen
De Bruyne stond, net als tegen Brazilië en Portugal, eerder als 9,5 zodat Lukaku wat rechts kon. Vond hem meer aanvaller dan middenvelder in die matchen.

M.i. moet De Bruyne op het middenveld. Centraal én met aanspeelpunten voor zich.
 
De Bruyne stond, net als tegen Brazilië en Portugal, eerder als 9,5 zodat Lukaku wat rechts kon. Vond hem meer aanvaller dan middenvelder in die matchen.

M.i. moet De Bruyne op het middenveld. Centraal én met aanspeelpunten voor zich.
Klopt, maar hij lijkt mij wel de meeste logische oplossing voor de 2vs3 situatie op het middenveld. Lukaku stond rechts en Doku wil je toch niet zo ver laten terugkomen. T. Hazard kon ook, maar dan moet hij Chiesa wel vrijlaten.
 
Klopt, maar hij lijkt mij wel de meeste logische oplossing voor de 2vs3 situatie op het middenveld. Lukaku stond rechts en Doku wil je toch niet zo ver laten terugkomen. T. Hazard kon ook, maar dan moet hij Chiesa wel vrijlaten.
Maar Lukaku moest ook gewoon centraal blijven. Soort 5-3-2 in balverlies ipv 5-2-3
 
Dit punt maakte Martinez ook in zijn persconferentie, en is gewoon flagrant onwaar
Je mag het er niet mee eens zijn, meningen zijn vrij, maar misschien toch leren een mening van een feit te onderscheiden: je kunt het niet weten want dit scenario is hypothetisch. De facto kan de stelling niet "flagrant onwaar" zijn.
 
dat is het hem net. Ze verzopen gewoon tegen het sterke middenveld van Italië door de veldbezetting van Martinez en door het feit dat hij totaal niet bijgestuurd heeft.
Dat is iets dat je hem kunt aanwrijven inderdaad, en dan zeker zijn wissels. Hij had wel pech dat Chadli zich meteen blesseerde, die bracht wel wat. Hem dan door Praet vervangen was mijns inziens een verkeerde paniek beslissing.
 
Laten we door dit zwakke EK aub niet vergeten dat Tielemans er een zeer sterk seizoen opzitten heeft bij een subtopper in de Premier League.

Speelde ook niet zo slecht als sommigen beweren. Wordt te vaak blindgestaard op een paar gevaarlijke balverliezen. Maar uiteraard moest het beter, en kan hij ook gewoon beter.

Voor het middenveld wel nog een hoop talent dat er aankomt, waar het er toch sowieso een paar van zullen maken. Mangala, Matazo, Lavia, Lokonga, … om er maar een paar te noemen.
Ik brandde hem ook niet af als speler, maar zoals je zegt zijn EK wel en dat vond ik opvallend slecht. Ik vraag me af of hij niet het Nilis probleem heeft: geweldig bij de gewone ploeg, veel minder bij de nationale ploeg. Al is het waarschijnlijk gewoon door te veel te spelen, had hij niet het meeste minuten van de hele kern?

Ik volg je volledig over dat talent, het nisiet onmogelijk dat Lavia zich volledig doorzet en over 18 maanden speelt, bij Spanje loopt ook een talent van 18 jaar het middenveld te organiseren.
 
Je mag het er niet mee eens zijn, meningen zijn vrij, maar misschien toch leren een mening van een feit te onderscheiden: je kunt het niet weten want dit scenario is hypothetisch. De facto kan de stelling niet "flagrant onwaar" zijn.
Je zegt dat er geen kritiek zou geweest zijn, mochten we Italië in de tweede helft alsnog verslaan hebben. Net zoals er geen enkele kritiek kwam na de overwinning tegen Portugal?

Je stelling kan enkel correct zijn als er in de voorgaande matchen geen kritiek was gekomen op Martinez, wat absoluut niet het geval was. En dat is nog zacht uitgedrukt. Ikzelf bijvoorbeeld erger me al jaren aan Martinez. Ik kan zelfs amper nog voor de Duivels supporteren omdat het al op voorhand duidelijk is hoe kansloos we zijn in grote tornooien zoals het EK. Om dan te komen verkondigen dat we enkel kritiek hebben omdat het resultaat tegen Italië plots tegenviel, is niet alleen flagrant onwaar, het is zelfs ronduit hallucinant.
 
Laatst bewerkt:
Je zegt dat er geen kritiek zou geweest zijn, mochten we Italië in de tweede helft alsnog verslaan hebben. Net zoals er geen enkele kritiek kwam na de overwinning tegen Portugal?

Je stelling kan enkel correct zijn als er in de voorgaande matchen geen kritiek was gekomen op Martinez, wat absoluut niet het geval was. En dat is nog zacht uitgedrukt. Ikzelf bijvoorbeeld erger me al jaren aan Martinez. Ik kan zelfs amper nog voor de Duivels supporteren omdat het al op voorhand duidelijk is hoe kansloos we zijn in grote tornooien zoals het EK. Om dan te komen verkondigen dat we enkel kritiek hebben omdat het resultaat tegen Italië plots tegenviel, is niet alleen flagrant onwaar, het is zelfs ronduit hallucinant.
Dus gij kunt alleen maar voor een ploeg supporteren als een ploeg meedoet voor de prijzen?
 
Dus gij kunt alleen maar voor een ploeg supporteren als een ploeg meedoet voor de prijzen?
Zeg je dat nu echt tegen een supporter van Deportivo, dat vorig jaar bijna naar 5de klasse degradeerde? Ik betaal effectief een abonnement waarmee ik wekelijks onze matchen uit de Spaanse derde klasse kan bekijken. Ik heb dus zelfs mogen betalen om ons thuis tegen de B-ploeg van onze aartsrivaal te zien verliezen. En ik ben de successupporter?

Ik heb mijn "Duivelsmoeheid" al eerder uitgelegd, dus ik ga het niet opnieuw doen. Heeft niks te maken met supporteren tijdens de match, wat ik uiteraard wel doe.

Maar als iemand, na de ganse discussie die hier al gevoerd is geweest, gaat beweren dat ik enkel kritiek heb op Martinez vanwege het laatste resultaat tegen Italië, om me dan op heel betuttelende wijze uit te leggen wat het verschil is tussen een mening en feit (wat hier volledig naast de kwestie is)... vind ik toch wel straf.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat hij 'geen kritiek' eerder bedoelde in de grote media, en daar volg ik hem wel deels in. Er waren maar kleine noten kritiek op het spel van de duivels bij de nabesprekingen enzoverder, en na de uitschakeling vlogen plots de krachttermen ons rond de oren, terwijl ieder zinnig mens kon zien dat we dit EK enkel met heel veel geluk gingen winnen.

Nu ga ik eerlijk zijn dat ik de media niet zo volg (geen tv-abo, koop geen gazet) dus correct me if i'm wrong.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan