EK 2020 | Groep A (Turkije, Italië, Wales, Zwitserland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ontzettend zwak Turkije. Benieuwd of ze de knop nog kunnen omdraaien voor de overige twee wedstrijden.

Verdiend dus voor Italië. Toch ook wel verschillende mooie aanvallen kunnen opbouwen.
 
Ok even teruggespoelt en was inderdaad van A > B > C. Maar B stond "buitenspel" MAAR aangezien het een corner is kan B niet buitenspel staan blijkbaar volgens de regels. Misschien daar de verwarring. Zou eigenlijk niet mogen op dit niveau zo'n foutjes tegen het reglement.

Wel vreemd dat hij zo laat vlagt hij vlagt pas na de pass naar C.
de lijnrechter gaf volgens mij aan dat Berardi buiten het veld stond en dat dit niet mag dus afgefloten omwille daarvan. Toen ze dit opnieuw deden gaf de lijnrechter het alvast zo aan
 
Ontzettend zwak Turkije en eigenlijk een vrij inefficiënt Italië. 24 schoten, 8 op doel en één redelijke goal op een rebound. De laatste was een cadeautje. Moet toch beter tegen sterkere ploegen. Niet meer dan een opwarmertje.
 
Laatst bewerkt:
ALs je die opstelling ziet van Italie , daar moeten we als Belgie toch geen schrik van hebben :) was vroeger toch een pak anders
 
Ik vind het toch een heel goed collectief hoor. Ploeg staat er wel. Je hoeft niet altijd een Totti of een Del Piero te hebben.

Nu ja, we zullen het in de kwartfinale wel zien hé :)
 
ALs je die opstelling ziet van Italie , daar moeten we als Belgie toch geen schrik van hebben :) was vroeger toch een pak anders
Inderdaad. Degelijke ploeg, die heel verzorgd voetballen, en die ook wel een heel ervaren verdediging hebben.

Maar Immobile, Berardi, Insigne, Barella... dat is toch absoluut geen Europese top. Dat soort spelers zouden bij België momenteel niet in de basis staan.
 
Klopt mss wel, maar het collectief lijkt dan wel weer beter dan bij vele andere landen, en dat kan ook een verschil maken.
Zag je uiteindelijk gisteren ook. Ok Turkije was nergens, maar Italië was collectief veruit de beste ploeg.
 
Ik vind niet dat Italië echt getest is geweest. Yilmaz stond met zijn 35 (?) jaar helemaal alleen van voor, dus daar moest je al niet te veel naar kijken. Puur aanvallen was het eigenlijk. Niet dat ze slecht gespeeld hebben, integendeel, maar echt een waardemeter was die match gisteren niet.
 
Wereldspeler, man.
Echt?

Misschien is dat omdat ik de Italiaanse competitie niet zo volg, want ik heb er nog niet veel van gezien. Speelt toch nog maar 2 jaar bij Inter?
Kan zijn dat hij dan op het punt staat om de volgende stap te maken ofzo? Beetje vergelijkbaar met Tielemans.
 
Echt?

Misschien is dat omdat ik de Italiaanse competitie niet zo volg, want ik heb er nog niet veel van gezien. Speelt toch nog maar 2 jaar bij Inter?
Kan zijn dat hij dan op het punt staat om de volgende stap te maken ofzo? Beetje vergelijkbaar met Tielemans.
Die was goed ja, kende die ook niet ( volg ook serie a niet )
Ik volg de Serie Ha ook niet, maar aangezien dat wel gratis bij Orange zit, pik ik soms toch eens een (halve) match mee. Vorig seizoen ook eens in de CL tegen Barcelona en dan de hele EL KO fase, genoeg om dat te merken! Ik heb Italië-Turkije nu ook niet gezien gisteren, dus geen idee van die match zelf, maar zou me niet verbazen dat die op het einde in het team van het tornooi zou staan. Mogen ze direct afzetten bij Barça, echt een machien. :thumb:
 
Inderdaad. Degelijke ploeg, die heel verzorgd voetballen, en die ook wel een heel ervaren verdediging hebben.

Maar Immobile, Berardi, Insigne, Barella... dat is toch absoluut geen Europese top. Dat soort spelers zouden bij België momenteel niet in de basis staan.
alsof Vermaelen, Vertongen, Dendoncker, Mertens in de basis zouden staan bij Italië?
 
alsof Vermaelen, Vertongen, Dendoncker, Mertens in de basis zouden staan bij Italië?
Mertens misschien wel, hoor. Is toch beter dan Insigne of Berardi.

Maar ik bedoel dat Italië bv. geen enkele speler van het niveau De Bruyne, Carrasco of Lukaku heeft. Daar loopt voor mij niemand bij die Europese top is. Ok, als ze op het middenveld Verratti hadden, dat is wel een heel goeie, net als Chiellini-Bonucci (zelfs al zijn ze bijna gepensioneerd).
 
Duo Chiellini-Bonucci is natuurlijk meer hype en marketing dan wat anders. Aardige verdedigers maar we moeten er ook niet meer van maken dan wat het maar is.
 
Mertens misschien wel, hoor. Is toch beter dan Insigne of Berardi.

Maar ik bedoel dat Italië bv. geen enkele speler van het niveau De Bruyne, Carrasco of Lukaku heeft. Daar loopt voor mij niemand bij die Europese top is. Ok, als ze op het middenveld Verratti hadden, dat is wel een heel goeie, net als Chiellini-Bonucci (zelfs al zijn ze bijna gepensioneerd).
Insigne is basisspeler bij Napoli, Mertens is daar bankzitter de laatste tijd ;-). Maar idd ze hebben geen wereldtoppers maar wel een goeie ploeg en dat kan het verschil maken natuurlijk :)


edit: @Pierre-Jean: Maar wel beter dan onze oudjes
 
edit: @Pierre-Jean: Maar wel beter dan onze oudjes

Niet mee eens, zijn elkaar minstens waard. Bonucci is na zijn uitstapje naar Milan teruggekeerd omdat hij pijnlijk door de mand viel zo zonder Chiellini. Zou zelfs Denayer in vorm verkiezen boven Bonucci
En die Ciellini absoluut passé door zijn totaal gebrek aan voetballende kwaliteiten en fysieke kwetsbaarheid. Afgelopen seizoen vooral geblonken in afwezigheid door allerhande soms mysterieuze blessures. Hoop voor Juve dat ze nog een CV halen om naast De Ligt te plaatsen. Mar om het on topic te houden, Alderweireldt > Chiellini all day
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan