Sport PC PS5 PS4 XBOX eFootball 2022

kenneke2.0

Well-known member
Platinum Trophy
efoot.png


release: 30 september 2021
genre: voetbal
dev: Konami

/!\ free-to-play

PES wordt eFootball en is voortaan free-to-play.

Our ambition was to recreate the perfect soccer environment, from the grass on the field, to the players’ movement, all the way to the crowds in the stadium. To this end, we decided to create a new soccer engine with a newly built animation system and revamped game commands. To signal this new era, we have decided to part ways with our beloved PES brand and rename it eFootball!

To ensure that all soccer fans can enjoy the ultimate head-to-head action, eFootball is available free-to-play on multiple devices! Furthermore, in the near future it will become completely cross-platform, allowing everyone to join the fun without being held back by their device of choice. eFootball will take eSports to the next level, becoming the ultimate soccer experience!

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Over en uit met pes,ik zit nu zo een 3 jaar in de pes community en het is een schande,altijd goed contact gehad met konami en het laatste jaar niks meer,nu weten we waarom.
 
Over en uit met pes,ik zit nu zo een 3 jaar in de pes community en het is een schande,altijd goed contact gehad met konami en het laatste jaar niks meer,nu weten we waarom.
Vind het ook jammer zaak, maar ik moet toegeven dat ik ook steeds minder pes speelde was ook een grote fan met als hoogte punt deze
Pro_Evolution_Soccer_3.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Yurf
PES3 was echt één van de beste voetbalgames die ze ooit hebben gemaakt. Ik ben al lang overgeschakeld op FIFA want met PES ging het nooit meer goedkomen.
 
Vind het ook jammer zaak, maar ik moet toegeven dat ik ook steeds minder pes speelde was ook een grote fan met als hoogte punt deze
Pro_Evolution_Soccer_3.jpg
Ja dat was ook mijn favoriet en de 4,5,6 nog op de xbox 360,de laatste jaren waren ze goed bezig maar de weg die ze nu op gaan is niet te begrijpen.
 
Ondanks voetbaltechnisch altijd beter te zijn geweest dan Fifa moeten ze al 20 jaar zwaar het onderspit delven door de commerciële kant, licenties, ... tov Fifa. Dit is hun ultieme poging om dat eindelijk te doorbreken in een tijd waarin de gratis games alle records breken. Ik snap ze nog wel.
 
Ik ga het wel een kans geven maar ik vrees dat dit de doodsteek zal zijn. In de PS2-jaren de PES-games kapotgespeeld. In de PS3-periode vond ik zowel FIFA als PES niet goed spelen. Sinds PS4 speel ik FIFA met sporadisch PES. Qua gameplay blijf ik het goede games vinden maar de omkadering, presentatie en gebrek aan licenties zijn achterhaald.
 
Net een eerste match gespeeld. Nog geen echte opinie kunnen vormen. Weet iemand hoe je die cirkel kan uitschakelen onder het mannetje? Vind dat zeer vervelend ...
 
Geen idee wat er met PES gebeurt is maar dit toch wel een ramp. Kijk naar de steam reviews...

Ze hypen eerst alles op dat het op Unreal Engine komt en tonen kleine teaser en het zag er goed uit. Dan uiteindelijk releasen ze een soort mobile game graphics.

Zijn de belangrijkste mensen daar op gestapt misschien? Maar ik denk dat niemand tevreden is met zo een game.
 
Ja met mij staat ook ps5,dat cirkeltje gaat niet weg precies al alles uitgezet maar staat er nog,efin dit is een ramp he,een schande dat je als uitgever zoiets uitbrengt.
Pes is dood maar kom dan met iets deftig in de plaats van deze brol,zelfs de game testers waren blind zeker.
 
Dit is alles behalve een afgewerkt product, heb geen commentaar in settings kan ik ook niks wijzigen moeilijkheidsgraad/speelduur...
 
Begrijp niet waarom iedereen zo negatief doet? Dit spel speelt voor mij veel leuker dan fifa. Hier heb ik ten minste het gevoel dat ik voetbal speel en geen arcade loop / dribbel simulator.

Het is toch al meerdere malen gezegd dat ze nu een basisproduct gingen uitbrengen en pas binnen een maand ofzo verdere functies.
 
Dan heb je nooit pes 2021 gespeeld,das is voetbal maar dit trekt op niks,geen verschil van de beta tot nu,duidelijk een middenvinger richting de community.Het realisme is totaal weg,spelers die in elkaar vallen,voeten die niet bewegen,offside goals enzo verder.
Om nog maar te zwijgen van de beelden,dat gras wat is da zeg
Dan maar terug naar de vorige pes

 
Konami kan beter al hun ip's verkopen. Sinds Kojima daar weg is, is het echt een ramp daar. Hoop debiele geldwolven zitten daar nog. Voor de rest niets, noppes!
 
Ik blijf alleszins rustig voort spelen op de 2021, de 2022 is alweer eraf gezwierd. Ik wil echt niet met zo een idioot cirkeltje spelen onder de spelers, dit is dramatisch. Ik hoop dat er spoedig verbetering komt maar vrees er wat voor ...
 
Terug
Bovenaan