Eerste hulp bij klus-gevallen

vlag

305376638-797834637916017-7932886711194007161-n.jpg


Ik heb telkens dat die vlag rond zijn stok draait.
nogtans heb ik de rug van de vlag mooi vast gemaakt aan de stok. Maar vaak is het zo als ik thuiskom van mijn werk, dat hij 2 a 3 keer rond zijn as is gedraaid.

Hoe los ik dit op?
 
Pur montageschuim werkt in principe het vlotste maar je zal deze inderdaad even moeten kunnen ondersteunen. Je kan plafondsteunen gebruiken, houten latten,...
Eventueel in combinatie met isolatiepluggen om deze vast te zetten (blijf je zien). 1/2 pluggen per plaat zullen wel volstaan.

Je zou ook een montagelijm kunnen gebruiken met hoge aanvangskracht (High Tack). Zal je normaal niet moeten ondersteunen, maar wel stuk duurder en ook minder goed om hoogteverschillen op te vangen.

Of gewoon enkel met isolatiepluggen zonder lijm. Dan wat meer pluggen te gebruiken.
Feedback van mijn vader nadat hij 1 plaat heeft bevestigd met lijm en schroeven:
"#@!&€#!!!!
Die lijm werkt veel te snel, zodra je eerste schroef erin zit, kan je al niet meer corrigeren omdat de lijm al is opgedroogd. en dat spul spuit dan nog eens alle kanten uit als je het probeert aan te brengen!"
Gevolg: eerste plaat hangt er scheef aan, veel extra prutswerk en een bijna-volle-bus voor de vuilbak want hij bevestigt de rest van de platen met schroeven alleen. 😁
 
Feedback van mijn vader nadat hij 1 plaat heeft bevestigd met lijm en schroeven:
"#@!&€#!!!!
Die lijm werkt veel te snel, zodra je eerste schroef erin zit, kan je al niet meer corrigeren omdat de lijm al is opgedroogd. en dat spul spuit dan nog eens alle kanten uit als je het probeert aan te brengen!"
Gevolg: eerste plaat hangt er scheef aan, veel extra prutswerk en een bijna-volle-bus voor de vuilbak want hij bevestigt de rest van de platen met schroeven alleen. 😁
Met de montagelijm (High Tack?) of Pur montageschuim?
Want je spreekt van "lijm" maar met "dat spul spuit dan nog eens alle kanten uit" lijkt het eerder Pur schuim.

Belangrijkste is dat ze vasthangen? 🙃
 
Dan ligt het aan je vader :p

Werkt op zich zelf niet echt snel hoor. Integendeel, je moet dat in theorie zelf even laten liggen tot dat dradig wordt.

Wat wel een feit is, is dat beter een pistool aanschaft en de versie daar voor koopt ipv die rommel teutjes
 
Dan ligt het aan je vader :p
Het kwam letterlijk zijn oren uit! 🤪
Werkt op zich zelf niet echt snel hoor. Integendeel, je moet dat in theorie zelf even laten liggen tot dat dradig wordt.
Er staat op de bus zelf 60 seconden, en die zijn rap voorbij eer je dat op die plaat gespoten hebt, die plaat tegen het plafond op de juiste positie hebt en blijkbaar verschuift alles toch wel wat eens je bezig bent die eerste schroef in te draaien. Niet vergeten dat ze op het plafond moeten bevestigd worden, veel onhandiger dan een schuine zolderwand.
Wat wel een feit is, is dat beter een pistool aanschaft en de versie daar voor koopt ipv die rommel teutjes
🙄 Ik had hem zowel het pistool als de reiniger ervan doorgestuurd, enige wat hij moest doen, was het kopen (met mijn betaalkaart!)... 🙈
 
Laatste tijd zie ik veel tips en dergelijke over energiebesparing (hoe zou dit toch komen? :crazy:), maar ik kwam onlangs de tip van 'radiator folie' tegen.

Iemand ervaring met dit product?
 
Dit weekend lag mijn 30mA differentieel eruit op een morgen. Gaan onderzoeken waar bleek de kring van mijn buitenstopcontact en een vroegere aansluiting van regenwaterpomp in regenput te zijn. Goed het was aan het regenen dus niet opengemaakt maar ik vermoedde condens ergens in die oude contactdoos of insijpeling in dat stopcontact. Kring laten afliggen en alles was terug.
Deze morgen lag die 30mA er weer uit. Nu was de kring met mijn tuinhuis de boosdoener. Ik heb daar alles gaan uittrekken, weer aangelegd. En zou mijn regenwaterpomp die nu in tuinhuis insteekt (vandaar de oude contactdoos in de put) zijn waarop die op uitsloeg. Ik heb die dan eens met een verlengkabel aangesloten in huis en dan sloeg er niets uit.

Kan het dat die pomp in een 30mA alles doet uitslaan maar op een 300mA wel werkt naar verwachting? Ik vind het vrij raar. Moest die pomp werkelijk kapot zijn zou ik verwachten dat die overal de boel doet afslaan. Ik denk dat er eerder ergens een lek of waterinsijpeling is ergens in het tuinhuis, tuinverlichting ofzo waardoor de 30mA differentieel op een bepaald moment uitslaat. Zeker ook al omdat ik op een paar dagen tijd 2 verschillende kringen heb die de boosdoener zouden zijn.
 
Dit weekend lag mijn 30mA differentieel eruit op een morgen. Gaan onderzoeken waar bleek de kring van mijn buitenstopcontact en een vroegere aansluiting van regenwaterpomp in regenput te zijn. Goed het was aan het regenen dus niet opengemaakt maar ik vermoedde condens ergens in die oude contactdoos of insijpeling in dat stopcontact. Kring laten afliggen en alles was terug.
Deze morgen lag die 30mA er weer uit. Nu was de kring met mijn tuinhuis de boosdoener. Ik heb daar alles gaan uittrekken, weer aangelegd. En zou mijn regenwaterpomp die nu in tuinhuis insteekt (vandaar de oude contactdoos in de put) zijn waarop die op uitsloeg. Ik heb die dan eens met een verlengkabel aangesloten in huis en dan sloeg er niets uit.

Kan het dat die pomp in een 30mA alles doet uitslaan maar op een 300mA wel werkt naar verwachting? Ik vind het vrij raar. Moest die pomp werkelijk kapot zijn zou ik verwachten dat die overal de boel doet afslaan. Ik denk dat er eerder ergens een lek of waterinsijpeling is ergens in het tuinhuis, tuinverlichting ofzo waardoor de 30mA differentieel op een bepaald moment uitslaat. Zeker ook al omdat ik op een paar dagen tijd 2 verschillende kringen heb die de boosdoener zouden zijn.
Dat kan wel ivm uw waterpomp, het gebeurt vaak dat een motor niet onmiddelijk defect raakt, maar langzaam. Waardoor het verlies alsmaar groter word.

Het kan ook dat er hier een andere oorzaak meespeelt, zoals je zegt, waterinsijpeling ergens. Controleer eens uw verdeeldozen als die er zijn.
 
Idd. Je bent op zoek naar kapotte/beschadigde isolatie en waterindringing ter hoogte van verbindingen.

Als je echt gericht wil zoeken moet je eigenlijk een weerstandsmeting doen op uw kringen of stukken van uw kring (Meggeren dus, maar dan niet met een echte Megger want dat toestel kost u een rib uit uw lijf ^^). Er zijn ook wel goedkopere megohmmeters te koop. Je bent nl niet geïnteresseerd in de precieze waarde maar enkel in: genoeg of veel te weinig.
 
Ik zit met een klein lek in de vaste koepel op mijn achterbouw. Water komt naar binnen.
De roofing is naar mijn niet professionele inzien niet echt 100% goed verlopen.

Ben nog niet gaan kunnen kijken op het dak zelf maar is dit iets wat ik eventueel zelf zou kunnen oplossen ?

Op dit moment naar 10 dakwerkers gebeld, 8 namen niet op, 1tje zei dat hij zo'n kleine werken niet kon aannemen, 1tje zei dat ik een mail mocht sturen maar dat het niet voor de eerste dagen zal zijn en dat hij dan ook zekerheid wil dat hij mag komen en ik niet iemand anders zou nemen.

Mag ik hier eventueel foto's plaatsen en kan ik tips vragen hoe dit te repareren of laat ik dit sowieso beter door een vakman doen (helaas dan wel binnen enkele weken pas).
 
Ik zit met een klein lek in de vaste koepel op mijn achterbouw. Water komt naar binnen.
De roofing is naar mijn niet professionele inzien niet echt 100% goed verlopen.

Ben nog niet gaan kunnen kijken op het dak zelf maar is dit iets wat ik eventueel zelf zou kunnen oplossen ?

Op dit moment naar 10 dakwerkers gebeld, 8 namen niet op, 1tje zei dat hij zo'n kleine werken niet kon aannemen, 1tje zei dat ik een mail mocht sturen maar dat het niet voor de eerste dagen zal zijn en dat hij dan ook zekerheid wil dat hij mag komen en ik niet iemand anders zou nemen.

Mag ik hier eventueel foto's plaatsen en kan ik tips vragen hoe dit te repareren of laat ik dit sowieso beter door een vakman doen (helaas dan wel binnen enkele weken
Pm maar foto's of filmpje.
 
Terug
Bovenaan