Eerste hulp bij klus-gevallen

(Lijkt me ook dat dat frame hoegenaamd niet de juiste afmetingen heeft?)

Nah die dakbedding komt breder omdat er allicht nog isolatie rond zit (hoop ik) en aan de laagste zijde is het normaal dat dat glas overhangt. Maar normaliter moet die dakbekleding tot op en over de opstand gebracht worden en dan alle profielen erop...

Zoiets zou er imho beter zo moeten uitzien:

UfIzV0l.jpg


(Al zitten er hier op het forum betere techneuten dan ikzelf)
 
onze dakwerker is bezig met de plaatsing van de dakpannen. nu zie ik dat er bij sommigen pannen een beetje verf af is :( ..
zoiets dien ik niet te accepteren toch? wellicht zie ik daar binnen een paar jaar totaal niet meer op, maar nuja we betalen volle pot dus toch maar een vervanging eisen?
 
Dat soort beschadigingen hou je niet tegen ben ik bang. Das materiaal eigen. Tenzij je graag 3x zoveel betaald, dan kunnen ze uit alle pakken de kapotte weg smijten voor je.
 
Dat soort beschadigingen hou je niet tegen ben ik bang. Das materiaal eigen. Tenzij je graag 3x zoveel betaald, dan kunnen ze uit alle pakken de kapotte weg smijten voor je.
ok jammer. mss dat retoucheren een optie is? weet niet of zoiets gedaan wordt bij dakpannen..
 
Ik denk eerlijk gezegd dat heel die boel er uit moet. Incl dakraam en frame.
(Lijkt me ook dat dat frame hoegenaamd niet de juiste afmetingen heeft?)

Dat ziet er gepruts uit. Ik zou eie dakwerker niet laten terugkomen. Expertise aanvragen en in gebreke stellen lijkt me beter.

Nah die dakbedding komt breder omdat er allicht nog isolatie rond zit (hoop ik) en aan de laagste zijde is het normaal dat dat glas overhangt. Maar normaliter moet die dakbekleding tot op en over de opstand gebracht worden en dan alle profielen erop...

Zoiets zou er imho beter zo moeten uitzien:

UfIzV0l.jpg


(Al zitten er hier op het forum betere techneuten dan ikzelf)

Om even een vollediger beeld te geven, die dakramen zijn zijn slechts een klein onderdeel van wat een totaalrenovatie van onze woning was. En eigenlijk zijn die dakramen gelukkig het enige waarbij ze echt de mist in zijn gegaan. Waarbij de dakwerken en het plaatsen van de lichtramen allemaal door verschillende onderaannemers is gebeurd uiteraard.
De architect is ondertussen ook langsgeweest en heeft het gepruts dus ook vastgesteld, hij is bezig met de ingebrekestelling van de aannemer op te stellen. Het zou er inderdaad meer moeten uitzien zoals op de foto van Zalenski hierboven. Ze hebben dus ook gewoon de architect zijn plannen niet gevolgd.
Ze zullen inderdaad het dakraam en frame er weer uit moeten halen om het weer fantsoenlijk te krijgen, heeft ook de architect al gezegd.
Architect speelt ook al met het idee om een derde partij te contacteren om het te laten aanpassen, maar we gaan eerst reactie van de hoofdaannemer op de ingebrekestelling afwachten.
 
onze dakwerker is bezig met de plaatsing van de dakpannen. nu zie ik dat er bij sommigen pannen een beetje verf af is :( ..
zoiets dien ik niet te accepteren toch? wellicht zie ik daar binnen een paar jaar totaal niet meer op, maar nuja we betalen volle pot dus toch maar een vervanging eisen?
Dat is een foto van vlakbij. Kan je dat enigszins zien van op de grond?
 
aw8phsg.jpeg


Het 'plateauke' hier in rood gaat sowieso voor de rest van uw leven waterstagnatie en waterlekken geven imho.
Da's nog het minste.

Nah die dakbedding komt breder omdat er allicht nog isolatie rond zit (hoop ik) en aan de laagste zijde is het normaal dat dat glas overhangt. Maar normaliter moet die dakbekleding tot op en over de opstand gebracht worden en dan alle profielen erop...

Zoiets zou er imho beter zo moeten uitzien:

UfIzV0l.jpg


(Al zitten er hier op het forum betere techneuten dan ikzelf)

Juist spijtig van die lompe kappen. Er zijn fijnere modellen.
 
Ik weet niet echt waar ik mijn vraag kan stellen, maar volgens de app verbruik ik gas, ook wanneer dat helemaal niet nodig is omdat de kamertemperatuur hoger ligt dan de gewenste temperatuur en dat dan nog vooral 's nachts. Iemand die een idee heeft wat er aan de hand is?

 
Ik weet niet echt waar ik mijn vraag kan stellen, maar volgens de app verbruik ik gas, ook wanneer dat helemaal niet nodig is omdat de kamertemperatuur hoger ligt dan de gewenste temperatuur en dat dan nog vooral 's nachts. Iemand die een idee heeft wat er aan de hand is?

Vorstbeveiliging? Laatste nachten is de temperatuur vrij laag dus kan zijn dat de ketel even het water opwarmt.
 
Vorstbeveiliging? Laatste nachten is de temperatuur vrij laag dus kan zijn dat de ketel even het water opwarmt.
Buitentemperatuur is nooit onder de 8graden geweest volgens de buitensensor.
Als ik de curves van vorige winter bekijk, waren die volledig plat 's nachts.
 
Buitentemperatuur is nooit onder de 8graden geweest volgens de buitensensor.
Als ik de curves van vorige winter bekijk, waren die volledig plat 's nachts.
Hier in Zuid Wvl was het gisterenochtend 3°C.
Ik heb eens een handleiding opgezocht van een Vaillant ketel en daar staat in dat de aanvoer wordt opgewarmd als de temperatuur van het water onder 5°C gaat, zou me straf lijken dat het water zo koud wordt in uw huis.
Ligt Comfortmodus aan? Deze functie zorgt ervoor dat je sneller warm water ter beschikking hebt maar daarvoor moet hij af en toe de ketel opwarmen.
 
Terug
Bovenaan