Eerste hulp bij klus-gevallen

Dat is dus, denk ik, wat er hier bij mij ook gebeurd is, er is bij de lichtstraten echt prutswerk afgeleverd en zitten nu dus met lekken aan de lichtstraten.
We zijn nu al weken aan het proberen de aannemer zijn prutswerk te komen fixen, maar hij heeft er precies niet veel zin in :unsure:

Foto's in spoiler tag:
AL9nZEUCIiHWz8TiRTSbciRhyvfdbeCcQw8rkXdfKzCWshXOmCvuqZBoy-IOGlvQKEyFsRO9r9fVJAmRPc5fzC9hazKX9nvDumI3HZ8m04887JoU9H9iTIIX1NxzMnAZa4yuOdN-b2FN8fLkUKKhBkNL9Jdh=w1236-h927-no

AL9nZEVPNpHhtpcfmP27cnfcJe4xXS3CA94PdmFN0n3HmMbCEojP6PXZtw0JI40YWGSMZv27JyZQKZaYYz-pYs0cdZMBlwEdCf2mVGYC4EV2764I7otDsjJK-zhd5X6CXRTXG7s0AXc1zs-OeNTTEFMxddAt=w696-h927-no


AL9nZEXWIQuZQiuKQPdWx7hU9BEEX54aKzGMvrAIyliFTI_UrYTS2OHYfOLCDc2VXVwikzRTuUepRRB6_iy80oVQYdFYU0znsjdz1fM-P8A9qoF8-xSYcY2S1SfkgHxdGZRI4RnB9tN49NRdVwavcMzbyiFR=w1236-h927-no

AL9nZEUAo7PqdWGGtUGoFzQSU2ffXnZ6GFy_ZC2_HIQ3xsFxLuSj8zvKSk-tAVTl8RMxbCkS8KyKXQYSUBIKVA6NCATw69p8OwqmFPRLV7QRmWHYEjSP8tAEMH5Jw8GSYYoK93sJgi8DyOagweW0gEO22F70=w1236-h927-no
Mijn pa is dakwerker en als die zoiets ziet begint die spontaan dat uit te breken denk ik, wat een absoluut prutswerk.
 
Hier in Zuid Wvl was het gisterenochtend 3°C.
Ik heb eens een handleiding opgezocht van een Vaillant ketel en daar staat in dat de aanvoer wordt opgewarmd als de temperatuur van het water onder 5°C gaat, zou me straf lijken dat het water zo koud wordt in uw huis.
Ligt Comfortmodus aan? Deze functie zorgt ervoor dat je sneller warm water ter beschikking hebt maar daarvoor moet hij af en toe de ketel opwarmen.
Dat vind ik nog niet terug, mijn vader was ook in die piste aan het denken, maar voor de maand augustus heeft hij dan een 0-verbruik + vorige winter ook geen "constant verbruik".
 
Wij hebben een regenwaterpomp staan van Karcher, type BP3 Home.
Enkele weken geleden heb ik de pomp terug in werking gezet na een droge zomer. Wat ik nu merk dat de pomp om druk blijft, ongeveer 2,5 bar, en bij het pompen terugzakt naar 1 en opnieuw uitvalt op 2,5. En zo schakelt hij constant aan en uit. Als hij een toilet opnieuw moet oppompen kan hij dat dus makkelijk 10-15x doen in 1min tijd.
Er zit een droogdraaibeveiliging op en de pomp is werkend uitgezet voor de zomer.

Ik heb al de regenput open gedaan, serieus gewikkeld aan de socarex en voel ook effectief water opgepompt worden in de socarex zelf.
Wanneer ik water uit een kraan laat lopen, sputtert het water niet, wat er voor mij op wijst wat lucht in de leiding quasi uitgesloten is.

Iemand enig idee wat het wel zou kunnen zijn?
 
Wij hebben een regenwaterpomp staan van Karcher, type BP3 Home.
Enkele weken geleden heb ik de pomp terug in werking gezet na een droge zomer. Wat ik nu merk dat de pomp om druk blijft, ongeveer 2,5 bar, en bij het pompen terugzakt naar 1 en opnieuw uitvalt op 2,5. En zo schakelt hij constant aan en uit. Als hij een toilet opnieuw moet oppompen kan hij dat dus makkelijk 10-15x doen in 1min tijd.
Er zit een droogdraaibeveiliging op en de pomp is werkend uitgezet voor de zomer.

Ik heb al de regenput open gedaan, serieus gewikkeld aan de socarex en voel ook effectief water opgepompt worden in de socarex zelf.
Wanneer ik water uit een kraan laat lopen, sputtert het water niet, wat er voor mij op wijst wat lucht in de leiding quasi uitgesloten is.

Iemand enig idee wat het wel zou kunnen zijn?


Wat er kan gebeuren is het feit dat je membraam kapot is in dat drukvat. Dat vat is een soort accumulator zodat je pomp niet continu aan/uit moet springen.

Ik zou de voordruk van het vat eerst eens controleren, trek de prieze uit, laat de druk af (gewoon 1 van je regenwater kraantjes open zetten) draai aan de ene kant van het vat het kapje er af ( normaal zwart kapje met daar onder ventiel zoals autoband) pomp het vat bij tot 2 bar , terwijl de kraan open blijft staan. Controleer of de druk blijft staan.
 
Vorstbeveiliging? Laatste nachten is de temperatuur vrij laag dus kan zijn dat de ketel even het water opwarmt.
Heel bizar, maandag gezien dat de druk wat laag stond (1.2 bar) en wat water bijgestoken en mijn nachtelijke curves zijn dus terug plat sindsdien! 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: jvc
Iemand ideeën wat ik kan doen om te vermijden dat er regenwater afloopt langs de beugel van de buitenunit van de airco? Zorgt wel voor een boeltje aan de onderkant van de muur. Kan ik daar iets opzetten ofzo waardoor het water al wat vroeger valt, weg van de muur?

XGrPUsW.jpeg
 
Iemand ideeën wat ik kan doen om te vermijden dat er regenwater afloopt langs de beugel van de buitenunit van de airco? Zorgt wel voor een boeltje aan de onderkant van de muur. Kan ik daar iets opzetten ofzo waardoor het water al wat vroeger valt, weg van de muur?

XGrPUsW.jpeg
Een stuk afvoerbuis op lijmen?
 
We hebben een huisnummer gekocht in leisteen. Genre dit:
900x1200.jpg


We hebben echter geen muur/hout aan de voorkant om dit met vijzen aan te bevestigen.
Graag hadden we dit geplakt, kan ofwel op metaal (brievenbus) of plastic (poort).

Best op metaal of op plastic lijmen?
Welke lijm gebruiken we best?
 
We hebben een huisnummer gekocht in leisteen. Genre dit:
900x1200.jpg


We hebben echter geen muur/hout aan de voorkant om dit met vijzen aan te bevestigen.
Graag hadden we dit geplakt, kan ofwel op metaal (brievenbus) of plastic (poort).

Best op metaal of op plastic lijmen?
Welke lijm gebruiken we best?
Voor zo dingen hebben ze Tec 7 uitgevonden imo. Alhoewel... ik weet dat sommige kitten plekken kunnen geven bij gebruik met blauwsteen. Mogelijks ook met leien.

EDIT: Tec 7 heeft hier een speciale kit voor: https://tec7.com/nl-BE/producten/montage-afdichting/rock
 
Voor zo dingen hebben ze Tec 7 uitgevonden imo. Alhoewel... ik weet dat sommige kitten plekken kunnen geven bij gebruik met blauwsteen. Mogelijks ook met leien.

EDIT: Tec 7 heeft hier een speciale kit voor: https://tec7.com/nl-BE/producten/montage-afdichting/rock
Thanks!

Tec7 heb ik al redelijk wat binnenshuis gebruikt, maar buiten nog niet en wist niet dat dit ook kon.
Had geen zin om het na een paar weken half scheef te zien hangen of binnen een paar maanden op de grond te vinden. :laugh:
 
Er moeten een paar armaturen voor spots opgehangen worden tegen het plafond. 1 spotje per armatuur. En die moeten per 3 in een lijn staan.
Schoonvader raadde me aan om ze te plakken met Tec7 omdat we ze met boren nooit mooi uitgelijnd krijgen.

Ik denk dan al meteen: "Maar wat als we er ooit iets anders willen?"
Of "Wat als er 1 kapot is en vervangen moet worden?"

Wat denken de klussers hier ?

Ik ben overigens geen klusser. Heb 2 linkerhanden :unsure:
 
Er moeten een paar armaturen voor spots opgehangen worden tegen het plafond. 1 spotje per armatuur. En die moeten per 3 in een lijn staan.
Schoonvader raadde me aan om ze te plakken met Tec7 omdat we ze met boren nooit mooi uitgelijnd krijgen.

Ik denk dan al meteen: "Maar wat als we er ooit iets anders willen?"
Of "Wat als er 1 kapot is en vervangen moet worden?"

Wat denken de klussers hier ?

Ik ben overigens geen klusser. Heb 2 linkerhanden :unsure:
Boren dus, als dat enkele mm scheelt ga je dat zelfs nooit zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: XA4
En we zitten weer met een lek

5wSAdEh.jpg


Ik heb op die plaats (gelijksvloers) nergens waterleidingen lopen dus dat moet toch haast van mijn buurman komen? Aan zijn zijde van de muur er is niets te zien, maar dat is bij hem een garage waarvan de muren bezet/bepleisterd zijn als een kelder...
 
Terug
Bovenaan