Eerste hulp bij klus-gevallen

Chauffage/ketel staat nu aan en hij geeft
Aanvoertermperatuur 33°
Retour 32°
En opnieuw altijd de melding cv temperatuur bereikt

Ik heb het idee dat je temperatuur wat te laag ingesteld staat?
Temperatuur van de ketel bij lage temperatuur mag al een 50°C zijn, dacht ik.
 
Antwerpen! (deurne)
das te ver :p
maar dit helpt misschien?
img]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het idee dat je temperatuur wat te laag ingesteld staat?
Temperatuur van de ketel bij lage temperatuur mag al een 50°C zijn, dacht ik.
Tenzij dat in een heel goed geïsoleerd huis is lijkt die temperatuur mij inderdaad wel wat te laag.
Ik zou dus gewoon zien om die temperatuur aan te passen en dan kijken wat dat geeft.
 
Ik weet niet of ik in de correcte thread ben: ik ben momenteel mijn (gas) consensatieketel aan het installeren. Wat is de wetgeving ivm de uitlaat, het gaat over dubbelwandige buis (Mag het horizontaal, min afstand tot ramen, verdunningsfactor enz..)
 
Laatst bewerkt:
Vraagje: ik heb een gemetste schouw van 103x40 cm waar ik een bio ethanol inzethaard in zou willen plaatsen. Als ik de nis hiervoor wil slijpen/uitbreken, dien ik hiervoor dan een latei/linteel te steken ter ondersteuning van de bovenzijde? De inbouw afmetingen van de haard zijn als volgt: 52 cm (b) x 40 cm (h) x 16 cm (d)

Foto voor de duidelijkheid: https://drive.google.com/file/d/143aK1JX4Zm1geTcypRy1bgarkCkZS76t/view?usp=share_link
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier van die kaders op de muur hangen die met zo een kleefsysteem zijn vastgemaakt.
Nu, als ik die er af trek komt den helft van de tijd een stuk verf/plaksel mee. Iemand een idee hoe ik dat eraf krijg zonder dat dus voor te hebben?
 
Aiaiai. Dat dure behangpapier naar de vaantjes. Zelf zou ik nu niet meteen iets zelfklevend kopen. Vroeg laat komt dat toch eens naar beneden of krijg je zo'n dingen voor natuurlijk.
Ik zit met 16cm oneffenheid onder de verf die duidelijk te zien is, had dat eerst zelfklevend opgehangen om te zien of het voldoende camoufleerde alvorens het definitief te bevestigen. Niet dus. Wordt dus gewoon iets hoger tegelen. 😁
 
IMG-20221121-184545.jpg

🤫 Eigenlijk hoorde deze ook daar te komen en niet alleen aan de bijkeuken maar achteraf beslist (toen de muur dus al voorbereid was, waardoor er nu 16cm "lelijke muur" is) om toch voor een iets discretere terrazzo te gaan. 😁

En aangezien ik nu toch al al die tegels gekocht had.. wordt dit ook 1 accentmuur boven het badkamermeubel als die opnieuw wordt gedaan. 😁
 
Ik heb een klus-geval waar mijn idiotie mij nu in mijn gat pakt. Op zolder de planchetten vervangen door OSB, omdat de planchetten in slechte staat waren. Voor die er uit gingen heb ik de scheefte van de vloer gemeten en die viel goed mee. Wat ik nu echter niet opgemerkt had, en sinds de OSB super had opvalt, is dat op onze zolder pal in het midden een verhoging zit. De zoldervloer staat een beetje bol als het ware. Ik heb hier al 2 jaar parket klaar liggen om daar te leggen, maar ik wil er niet aan beginnen omdat die vloer zo hard op mijn zenuwen werkt.

De OSB er allemaal terug uit smijten en mijn balken uitlatten zie ik in de verste verte niet zitten. Ik zoek dus een lichte manier (gezien het balken zijn) om mijn OSB te egaliseren. Heeft iemand een idee? Gewone egalisé zal dit misschien kunnen (hoewel, dikte?) maar dat kost een fortuin. Ik ken Soprema Vermaspha, maar misschien zijn er betere alternatieven. Ik heb ook wat schrik voor de geur die de asfalt misschien zou kunnen hebben.
Iets als een kurkgranulaat dat gebonden wordt met lijm ofzo lijkt me ideaal.
 
fermacel korrels+een fermacelplaat er overheen? is meteen wat geluidsdempend :)
Interessant idd! Ik had al van de platen gehoord maar niet de korrels. Ik zie dat Knauf ook zoiets heeft, icm Brio vloerplaten. Dat voegt dan wel veel dikte toe. Wel een leuk product precies.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan