Eerste hulp bij klus-gevallen

Ik zoek een montage systeem om een houten paneel van 8mm dik, langs de binnenkant van het paneel te schroeven/plakken op een polysteren "muur". In de polysteren muur kan geboord worden, er zitten reeds gaten (vroeger systeem met plastieken pinnen die groter waren dan de gaten helaas na jaren afgebroken) in maar zijn slechts langs de voorkant van de muur toegankelijk.

Ik had het geprobeerd met dubbelzijdige tape maar deze laat los doordat het paneel iets te zwaar is.
Iemand een idee waar ik dit soort "profielen/sets" kan vinden?
 
Gisteren plots kortsluiting.
Blijkt iets met de ingebouwde oven.

Bij het terug opzetten blijkt dat die niet warmer wordt dan 62 graden (afgelezen op de oven zelf)
Enig idee wat te doen met zoiets? :S
 
Had een paar jaar geleden alles al gekocht voor de kinderbadkamer. In de vakantie deze eindelijk geïnstalleerd. Voor de douche had ik Hans Grohe Axor gekocht, maar we hebben nu zwarte meubel ed gekocht. Iemand die weet waar ik enkel zo'n zwart opzetstuk kan kopen? Want ik vind uiteraard enkel maar de volledige systemen maar dat heb ik dus niet nodig.
 
Had een paar jaar geleden alles al gekocht voor de kinderbadkamer. In de vakantie deze eindelijk geïnstalleerd. Voor de douche had ik Hans Grohe Axor gekocht, maar we hebben nu zwarte meubel ed gekocht. Iemand die weet waar ik enkel zo'n zwart opzetstuk kan kopen? Want ik vind uiteraard enkel maar de volledige systemen maar dat heb ik dus niet nodig.
Welk stuk heb je precies nodig?
 
Ik zoek een montage systeem om een houten paneel van 8mm dik, langs de binnenkant van het paneel te schroeven/plakken op een polysteren "muur". In de polysteren muur kan geboord worden, er zitten reeds gaten (vroeger systeem met plastieken pinnen die groter waren dan de gaten helaas na jaren afgebroken) in maar zijn slechts langs de voorkant van de muur toegankelijk.

Ik had het geprobeerd met dubbelzijdige tape maar deze laat los doordat het paneel iets te zwaar is.
Iemand een idee waar ik dit soort "profielen/sets" kan vinden?

Is een railsysteem voor schilderijen geen optie?
Daarmee bedoel ik bv. een rail die je met vijzen in de muur vastzet, daar hangt dan een staalkabel (of kunststofkabel als je houten paneel maar een paar kg weegt) met een haakje onder, dan alleen nog een oogje vastmaken aan de achterkant van je houten paneel om dat in dat haakje te hangen?

Een vriend van mij gebruikt dat om bij hem thuis schilderijen op te hangen, die stalen kabels kunnen 15 of 20 kg per kabel aan.
 
Snel vraagje, bijna complete elektriciteitsnoob:
Ik heb in de living nog dimbare halogeenspots (vorige eigenaars vonden dat mooi klaarblijkelijk).
Ik ben die nu aan't vervangen door led spots die ook werken op 230V. Enkel de dimmer moet ik nog aanpassen nu. Ik zie dat de halogeendimmer 3-draads is. De nieuwe led dimmer die ik bestelde is 2-draads. Werkt dat ook gewoon als ik geen nuldraad aansluit of is heel de schakeling dan onderbroken?
 
Snel vraagje, bijna complete elektriciteitsnoob:
Ik heb in de living nog dimbare halogeenspots (vorige eigenaars vonden dat mooi klaarblijkelijk).
Ik ben die nu aan't vervangen door led spots die ook werken op 230V. Enkel de dimmer moet ik nog aanpassen nu. Ik zie dat de halogeendimmer 3-draads is. De nieuwe led dimmer die ik bestelde is 2-draads. Werkt dat ook gewoon als ik geen nuldraad aansluit of is heel de schakeling dan onderbroken?
nul draden met elkaar verbinden met een wago
 
Zou de brievenbus deur vanbinnen willen vervangen, is zo nog een houten deurtje met redelijk wat speling. Gleuf zit ingebouwd in de muur.
maat is 31 x 31 cm, maar de meest geschikte die ik vind is 27 x 27 (Zoiets)
Hoe overbrug je die speling het best? Metsen, PU,...?
 
Nu we hier 2 honden hebben rondlopen is onze huidige afsluiting niet voldoende. Een standaard simpele draad van 1,5m hoog aan half rotte houten paaltjes.

Ik wil dus een nieuwe afsluiting plaatsen, type "tennisdraad/Betafence/Plasitor/...".
Dit 1.8m hoog in een L-vorm met 1 zijde van 10m en 1 zijde van 8m.

1949_4.jpg


Na wat googlen ben ik op HBGarden terecht gekomen en daar gekeken naar wat ik nodig heb.
  • Plasitor draad 2500x180cm (247,44€) = 1 stuk = 247,44€
  • Draadaansluitprofiel muur (36;98€/st) = 1 stuk = 36,98€
  • Ronde hoek en spanpalen D60-250cm (26,02€/st) = 2 stuks = 52,04€
  • Hoek steunpalen D38-220cm (14,72€/st) = 3 stuks = 44,16€
  • Ronde tussenpaal D48-240cm (15,81€/st) = 5 stuks = 79,05€
  • Spanstaaf 185cm (4,58€/st) = 4 stuks = 18,32€
  • Ronde bovenbuis D42 (32,97€/6m) = 3 stuks = 98,91€
  • Ronde bovenbuis D42 (17,31€/3m) = 1 stuk = 17,31€
  • Ronde doppen D60 (0,48€/st) = 3 stuks = 1,44€
  • Alu kopstuk voor bovenbuis D42 - D48 (3,37€/st) = 5 stuks = 16,85€
  • Einddop alu voor bovenbuis D42 - D60 (4,24€/st) = 4 stuks= 16,96€
  • Alu koppelstuk voor bovenbuis D42 (2,95€/st) = 2 stuks = 5,90€
  • Binddraad D18 100m (12,19€/st) = 1 stuk = 12,19€
  • Spandraad D37 100m (30,60€/st) = 1 stuk = 30,60€
  • Draadspanner nr3 (1,80€/st) = 8 stuks = 14,40€
  • Draadhouder met inox kram (0,39€/st) = 5 stuks = 1,95€
Ik kom hierbij aan 695€ (incl BTW, excl 45€ verzendkosten, levertijd van 20 werkdagen)
Dit is wel zonder de (eventuele) boordstenen voor er onder. Want die zijn hier in de buurt veel goedkoper te vinden.

Als ik kijk op de sites van Brico (plan-it), Gamma, Hubo, ... dan heeft geen enkele ervan al het nodige materiaal in zijn assortiment en/of komt het me duurder uit.

Iemand een idee waar, liefst in Oost-Vlaanderen of online, ik aan dit materiaal zou kunnen geraken, liefst goedkoper, en vooral sneller..


Of zou het niet zoveel in prijs schelen als ik het door een aannemer zou laten doen?
Ik moet wel nog met onze buurman overleggen, hopelijk gaat hij akkoord om de kost te delen ;)
 
Laten plaatsen komt er wel aanzienlijk wat bij hoor. Uren zijn (zeker tegenwoordig tot we er aan gewoon zijn) duur.
Maar niets houdt je tegen eens bij de lokale hovenier of stratenmaker te informeren.
 
Ik heb 70 euro/lopende meter betaald dik een jaar geleden voor metaaldraad (steviger dan op de foto) met betonboord geplaatst door de tuinman.
 
Of zou het niet zoveel in prijs schelen als ik het door een aannemer zou laten doen?
Ik moet wel nog met onze buurman overleggen, hopelijk gaat hij akkoord om de kost te delen ;)
Ik heb in 2020 nog samen met mijn buur gekeken om dit zelf te plaatsen.
Uiteindelijk ook wat prijzen opgevraagd bij plaatsers en kwamen dan tot de conclusie dat we het voor dat prijsverschil niet zelf gaan doen. Zeker niet omdat we die kosten deelde.

Nu heb ik toevallig van de week nog prijs opgevraagd voor omheining, waarvan ook draad.
1,8m hoog, minstens 1m diep, om de 2m een paal met bovenbuis. Buizen diameter 60mm. Zonder betonplaat
€33/m excl btw
In 2021 was dat toen €28 en in 2020 €25
Om het met boordsteen (2m op 40cm) te voorzien komt er een meerprijs van €25/m excl btw.

Die gast heeft ook het juiste materiaal dus dat gaat goed vooruit.

Ik zou dus zeker ook eens horen bij een lokale plaatser.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan