Eerste hulp bij klus-gevallen

Ik vind ze persoonlijk iets aan de brede kant. Maar dat kan ook komen door de voegkleur natuurlijk en dat is ook allemaal smaak gebonden hè.
Mijn vloer is grijs dus de voegkleur is idd met de vloer gekozen, crèmewit zou idd een ander zicht geven.
 
Vraagje: ik heb een gemetste schouw van 103x40 cm waar ik een bio ethanol inzethaard in zou willen plaatsen. Als ik de nis hiervoor wil slijpen/uitbreken, dien ik hiervoor dan een latei/linteel te steken ter ondersteuning van de bovenzijde? De inbouw afmetingen van de haard zijn als volgt: 52 cm (b) x 40 cm (h) x 16 cm (d)

Foto voor de duidelijkheid: https://drive.google.com/file/d/143aK1JX4Zm1geTcypRy1bgarkCkZS76t/view?usp=share_link
Om de 52cm te overbruggen is in principe een gewone strik (rollaag) meer dan voldoende. Maar aangezien je deze nog moet slijpen zou je wat hoger moeten uitbreken, meer "prullen" om daar een strik in te kunnen metsen,... En ik vermoed toch dat het achteraf bepleisterd zal worden.

Dus bespaar je de moeite, steek daar een simpel betonnen lateitje in en het is opgelost.

Ik kan niet goed uitmaken hoe de muur is opgebouwd (precies met kleine steen) en met wat deze is gezet (kalk/cement). Mogelijks blijft het hangen, maar ik zou het risico niet nemen voor de 10 EUR die een latei kost en beetje mortel
 
fermacel korrels+een fermacelplaat er overheen? is meteen wat geluidsdempend :)
Kleine update: toevallig iemand gezien van Modde dus daar even aan gevraagd. Celit, Gutex of Pavatex zou ook nog een goed idee zijn. Blijkbaar zijn die ook goed geluidsdempend. Ik zag dat Celit 4D platen van 22 mm dik beloopbaar zijn op keperafstand 50 cm, dus als ik mijn zolder uitlat zou ik dit er op kunnen leggen. Weer stof tot nadenken.
 
Ik verhuis binnenkort en wil mijn huidige thermostaat meenemen naar de nieuwe woning. In de oude woning wil ik een eenvoudig geval hangen. Ik heb er al een aangeschaft, met 24 V aan/uit (COM/NC/NO).

Nu is de vraag, hoe pas ik dit in mijn ketel aan?
Het is een thermomaster T25/35 van Bulex. Op dit moment, met de huidige thermostaat is dit aangesloten op de eBUS aansluitingen.
In de handleiding vind ik dat ik de twee kabels die naar de thermostaat lopen, moet omzetten van nr. 3 rechtsboven, naar nr. 2. So far so good, het bruggetje verwijderen, dat snap ik.
Maar zet ik het bruggetje dan naar 3, of laat ik dit er uit?
Is mijn redenering goed?

gPhELr5.png

EKVp8GO.jpg
 
Ik verhuis binnenkort en wil mijn huidige thermostaat meenemen naar de nieuwe woning. In de oude woning wil ik een eenvoudig geval hangen. Ik heb er al een aangeschaft, met 24 V aan/uit (COM/NC/NO).

Nu is de vraag, hoe pas ik dit in mijn ketel aan?
Het is een thermomaster T25/35 van Bulex. Op dit moment, met de huidige thermostaat is dit aangesloten op de eBUS aansluitingen.
In de handleiding vind ik dat ik de twee kabels die naar de thermostaat lopen, moet omzetten van nr. 3 rechtsboven, naar nr. 2. So far so good, het bruggetje verwijderen, dat snap ik.
Maar zet ik het bruggetje dan naar 3, of laat ik dit er uit?
Is mijn redenering goed?

gPhELr5.png

EKVp8GO.jpg
Het bruggetje op rt heb je dan niet meer nodig. Het bruggetje zit er enkel als je een bus thermostaat gebruikt. Zonder dat bruggetje werkt de bus thermostaat niet. Voor aan/uit heb je dat bruggetje niet nodig, dus gewoon je 2 draden op rt aansluiten

Ps: het burner off bruggetje wel laten zitten!
 
Geen idee of dit de correcte plek is, maar ik heb onlangs eens de test gedaan met het papiertje tussen mijn raamrubbers, en ik kan het niet enkel zonder moeite uit de rubber trekken, maar ik kan het er ook gewoon tussensteken terwijl de ramen dicht zijn, aka ze sluiten voor geen meter af.

Nu ben ik aan het kijken of ik ze strakker kan laten aansluiten.
Dit zijn de sluitingen aan de kant van de kruk. Bij het draaien/sluiten van de kruk schuift het lange plaatje naar boven, achter het korte plaatje.
Ik denk niet dat ik hier iets kan afstellen om de ramen strakker te laten aansluiten.

SKj6Q95.jpg


Dit is de binnenkant van de raamscharnieren. Ik vermoed dat ik ze hier wel kan instellen om strakker tegen het profiel te staan via de imbus in het midden van het scharnier. Is dit correct? Iemand die hier wat meer inzicht over kan geven?

glXA5J5.jpg
 
Hier is nog werk aan, maar dit gat trekt koude vanuit de kelder naar de keuken. Hoe/met wat kan ik dit voorlopig 'opvullen' zodat de koude er niet meer zo vlot doorkomt?

IMG-20221212-131121.jpg
 
De frigo sluit niet meer deftig maar kan niet zien wat de oorzaak is omdat die ingebouwd is....
Iemand een idee hoe ge dit deftig en proper weghaalt zodat ik de frigo kan proberen sluiten zonder dat de kast meegaat?

 
De frigo sluit niet meer deftig maar kan niet zien wat de oorzaak is omdat die ingebouwd is....
Iemand een idee hoe ge dit deftig en proper weghaalt zodat ik de frigo kan proberen sluiten zonder dat de kast meegaat?

1671177337713.png


Lijkt me een sleepdeursysteem. Als je dit klepje er afhaalt zouden er wel eens schroefjes kunnen zitten die je kan losschroeven.

Bij de bevestiging aan de deur zie ik ook net zoiets. Zelfde werking.
 
Iemand ervaring met knauf acoustifit isolatie?
Zou deze eventueel willen plaatsen in de tussenmuren van de slaapkamers (HSB). Daartegen dan OSB en Gyproc.
 
Bekijk bijlage 16062

Lijkt me een sleepdeursysteem. Als je dit klepje er afhaalt zouden er wel eens schroefjes kunnen zitten die je kan losschroeven.

Bij de bevestiging aan de deur zie ik ook net zoiets. Zelfde werking.
@kay-gell eerder het plaatje aan de frigodeur verwijderen en dan schroefjes losmaken, dan kan je slede verwijderen.

Het plaatje dat Green Mamba aanduidde verbergt ook vijsjes maar de rail zit verder ook nog vast, achter de frigodeur
 
Doet die acoustifit geluidsisolatie zijn ding of is iets anders aan te raden :)?
Dat houdt hier wel een beetje tegen ja. We horen in ieder geval minder dan in het begin en dat is de bedoeling. Qua isolatie. Dikker is altijd beter, maar ge moet dat natuurlijk in uw omstandigheden bekijken.
 
Terug
Bovenaan