Eerste hulp bij klus-gevallen

En we zitten weer met een lek

5wSAdEh.jpg


Ik heb op die plaats (gelijksvloers) nergens waterleidingen lopen dus dat moet toch haast van mijn buurman komen? Aan zijn zijde van de muur er is niets te zien, maar dat is bij hem een garage waarvan de muren bezet/bepleisterd zijn als een kelder...
Eens informeren bij de brandverzekering, doen zij zo geen opsporingen?
 
Er moeten een paar armaturen voor spots opgehangen worden tegen het plafond. 1 spotje per armatuur. En die moeten per 3 in een lijn staan.
Schoonvader raadde me aan om ze te plakken met Tec7 omdat we ze met boren nooit mooi uitgelijnd krijgen.

Ik denk dan al meteen: "Maar wat als we er ooit iets anders willen?"
Of "Wat als er 1 kapot is en vervangen moet worden?"

Wat denken de klussers hier ?

Ik ben overigens geen klusser. Heb 2 linkerhanden :unsure:

Gewoon boren. Je kan 3 spots uitlijnen met een laser door het center, als je dat niet hebt met een smetkoord (nadeel is lijn op plafond) of met een lange lat(die ook vlekken zal maken op het plafond).
 
  • Leuk
Waarderingen: XA4
En we zitten weer met een lek

5wSAdEh.jpg


Ik heb op die plaats (gelijksvloers) nergens waterleidingen lopen dus dat moet toch haast van mijn buurman komen? Aan zijn zijde van de muur er is niets te zien, maar dat is bij hem een garage waarvan de muren bezet/bepleisterd zijn als een kelder...
Lijkt van bovenaf te komen, dus zul je daar moeten gaan kijken. Bij uw buurman, is dat dan een dak? of gewoon een ruimte ook?
die muur, hoe 'dik' is die in het totaal met uw buurman erbij? 2 bakstenen in de lengte vermoed ik?
 
Er moeten een paar armaturen voor spots opgehangen worden tegen het plafond. 1 spotje per armatuur. En die moeten per 3 in een lijn staan.
Schoonvader raadde me aan om ze te plakken met Tec7 omdat we ze met boren nooit mooi uitgelijnd krijgen.

Ik denk dan al meteen: "Maar wat als we er ooit iets anders willen?"
Of "Wat als er 1 kapot is en vervangen moet worden?"

Wat denken de klussers hier ?

Ik ben overigens geen klusser. Heb 2 linkerhanden :unsure:

Laser zetten en boren.
 
  • Leuk
Waarderingen: XA4
Lijkt van bovenaf te komen, dus zul je daar moeten gaan kijken. Bij uw buurman, is dat dan een dak? of gewoon een ruimte ook?
die muur, hoe 'dik' is die in het totaal met uw buurman erbij? 2 bakstenen in de lengte vermoed ik?

Is best een dikke muur ja... Is geen plat dak maar gewoon het 1e verdiep van mijn buur daar (net zoals bij mij)... (En daarboven bij beiden nog een zolderverdiep).
 
Er moeten een paar armaturen voor spots opgehangen worden tegen het plafond. 1 spotje per armatuur. En die moeten per 3 in een lijn staan.
Schoonvader raadde me aan om ze te plakken met Tec7 omdat we ze met boren nooit mooi uitgelijnd krijgen.

Ik denk dan al meteen: "Maar wat als we er ooit iets anders willen?"
Of "Wat als er 1 kapot is en vervangen moet worden?"

Wat denken de klussers hier ?

Ik ben overigens geen klusser. Heb 2 linkerhanden :unsure:
Boren, absoluut. En als je ze perfect op 1 lijn wilt, meet 1 en 3 op, en gebruik dan een smetkoord. Of gewoon koord en dan met potlood aftekenen.
 
  • Leuk
Waarderingen: XA4
Iemand een idee waar ge kleine hoeveelheden roofing primer kunt vinden?

Ik moet een nieuwe tapbuis plaatsen maar die primer vind ik alleen in potten van 3.8liter en die kosten 200euro. Ik heb mss 10cl nodig :)
 
Nog eens een vraag:

voor mijn vloerverwarming heb ik een verdeler zoals deze (maar dan met meer kringen)

Premium+RVS+Open+Verdeler.jpg


Nu heb ik 1 kring die ik precies niet in orde krijg. De uiterst rechtse, geen idee of dat van belang is.
Alles werd geïnstalleerd door de loodgieter, maar volgens mij nooit volledig getest (nieuwbouw)
Loodgieter komt binnenkort nog eens terug, maar ik wil het indien mogelijk in tussentijd zelf wel werkend krijgen.

Omschrijving probleem:
bij 1 kring mag ik met de rode knop (aantal liter door de kring) doen wat ik wil, die blijft altijd staan.
Als ik de blauwe knop (kring aan of uit) dicht draai, gaat het streepje in de rode knop in 1 sprong naar boven (0) (met de rode knop mag ik ook dan weer doen wat ik wil, er verandert niets)
Als ik de blauwe knop weer open draai, gaat het streepje in 1 sprong naar beneden (altijd maar tot 1,5) (en opnieuw: met de rode knop mag ik ook dan weer doen wat ik wil, er verandert niets)
Normaal is het de bedoeling dat blauw open gezet wordt en je met rood het aantal liters door de kring kan afstellen. Maar dat gaat dus niet.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Waar moet ik gaan zoeken?
De andere kringen van de vloerverwarming werken wel correct.
Of wacht ik best op de loodgieter (geen idee wanneer die exact komt) ?
 
Niet echt een klus, maar heb een spotje dat stuk is.
Meestal is dat gu10.
Nu haal ik dat ze uit (met wat prutsen) zie ik een platte spot, volgens mij kan ik die enkel in zijn geheel vervangen.
Volgens Google: Philips SmartSpot Ellipse
Die dingen kosten nogal geld..
Zijn er 8 in die kamer, dus als die allemaal stuk zouden gaan..
Iemand hier ervaring mee?
 
Niet echt een klus, maar heb een spotje dat stuk is.
Meestal is dat gu10.
Nu haal ik dat ze uit (met wat prutsen) zie ik een platte spot, volgens mij kan ik die enkel in zijn geheel vervangen.
Volgens Google: Philips SmartSpot Ellipse
Die dingen kosten nogal geld..
Zijn er 8 in die kamer, dus als die allemaal stuk zouden gaan..
Iemand hier ervaring mee?
Is inderdaad armatuur en lampje in één.
Als je voldoende inbouwhoogte hebt zou je kunnen overwegen om ze allemaal te vervangen naar een armatuur + aparte GU10.
Als je niet voldoende hoogte hebt voor GU10 zal je je moeten behelpen met zulke spots.

Nu, het zou me verbazen moesten die plots allemaal de geest geven.
Nu is ééntje, dan is ééntje... Valt wel mee van prijs ook.
 
Eigenlijk zijn er 3 ‘stuk’
Net eens gewisseld in zijn geheel. Denk dat die op een aparte kring zitten. Een werkende werkt daar ook niet.
Dan moet ik verder zoeken
 
Is inderdaad armatuur en lampje in één.

Nu, het zou me verbazen moesten die plots allemaal de geest geven.
Nu is ééntje, dan is ééntje... Valt wel mee van prijs ook.
Is idd. lamp + armatuur in één.

Nu is eentje, dan is eentje en dan heb je misschien verschillende lichtkleuren/sterktes en dan es eentje, maar dan zijn ze niet meer verkrijgbaar.....
 
Is idd. lamp + armatuur in één.

Nu is eentje, dan is eentje en dan heb je misschien verschillende lichtkleuren/sterktes en dan es eentje, maar dan zijn ze niet meer verkrijgbaar.....
als ik het schema in dat eerste plaatje via die link de je gepost hebt bekijk, zit er een (aparte) dimmer tussen. Kans is groot dat die het begeven heeft.
 
Is idd. lamp + armatuur in één.

Nu is eentje, dan is eentje en dan heb je misschien verschillende lichtkleuren/sterktes en dan es eentje, maar dan zijn ze niet meer verkrijgbaar.....
Ja precies.
Ben over het algemeen geen fan van die "all-in-one" modellen. Al ziet dat er meestal wel mooier uit dan armatuur en spot apart.
 
Hallo allemaal,

Zoals zovelen is het ondertussen tijd geworden om de chauffage aan te zetten. Ik zit momenteel met het probleem dat onze ketel aanslaat als ik de thermostaat verhoog (aan-uit), maar de ketel geeft al heel snel de melding 'CV Temperatuur bereikt' waardoor de chauffages zelf gewoon lauw worden en niet echt warm.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik een tijd geleden in het 'snel configuratie' menu gekeken heb en het kan dus zijn dat ik per ongeluk iets van de instellingen gewijzigd heb, maar ik ben het dus niet zeker en weet dus al helemaal niet wat juist.

Ik heb dus het gevoel dat ik gewoon 1 iets of enkele zaken terug moet goed zetten, want op zich is er niet veel in te stellen in het menu... Maar ik weet dus niet wat en ben dus ook bang om iets fout te doen... Een vakman langs laten komen voor zoiets eenvoudig wil ik voorlopig liever niet doen of ik ben een fortuin kwijt.

Ketel is:
ACV Excellent Prestige 32
Handleiding: https://downloads.acv.com..._NL-with%20ADD_041219.pdf

Ketel is 3 jaar oud en heeft dit jaar onderhoud gehad waar er geen problemen waren.

Ter info:

Chauffage/ketel staat nu aan en hij geeft
Aanvoertermperatuur 33°
Retour 32°
En opnieuw altijd de melding cv temperatuur bereikt
 
Probeer al 2 dagen een UTP kabel te patchen.
Of ik ben echt onhandig, oftewel is de kabel in de muur kapot geraakt.
Ik begin te vermoeden dat de tang ook niet super werkt.

Erger is dat ik nergens een vakman vind dat dit snel wilt komen doen :D
 
Terug
Bovenaan