Bompaization
Active member
Terug aan de illumetri, verhoogde dosis. Ik moet deze keer wel 3 maanden tussen elke spuit laten, is dat niet wat lang? 

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Als ik het Google :Terug aan de illumetri, verhoogde dosis. Ik moet deze keer wel 3 maanden tussen elke spuit laten, is dat niet wat lang?![]()
Laat gij cortisone injectie's doen bij de dermatoloog?Zelf al bijna twintig jaar psoriasis aan mijn nagels. Begon aan de handen ondertussen alle nagels aangetast aan voeten en handen behalve 1 pink. In het begin dachten ze ook schimmelnagels verschillende behandelingen zonder effect, maar uiteindelijk gaf een dermatoloog uitsluitsel door te stellen dat het psoriasis is. Buiten het esthetische heb ik vooral last van mijn tenen omdat de afzetting onder de nagel kruipt en daar druk begint uit te oefenen tijdens het stappen. Ondertussen begin ik ook op andere plekken last te krijgen van psoriasis (navel, hoofdhuid).
Mijn schrik is dat het op mijn gewrichten slaat want eerlijk gezegd heb ik al genoeg andere katten te geselen zonder dat er nog iets lichamelijks bijkomt.
Behalve aan mijn voeten waar het wel wat pijnlijk is, is die psoriasis aan de nagels voor mij vooral esthetisch; al was het wel even zoeken hoe je dan best blikjes opent en zulke kleine zaken.Ik pak ook Anti-Psychotica, al heel lang (22j)om correct te zijn, maar ik ga toch is die cortisone spuiten laten zetten, dan is het toch een 3tal maand weg.
Heb een Zwaar-Drugsverleden gehad en dat was veel erger, dus ga het er toch is op wagen.
Ik denk dat ik het elke 3maand ga laten zetten, lijkt misschien een prul, maar het is echt een miserie nagelpsoriasis.
Bwa, als je zoals ik alle dagen met je handen werkt was het meer dan esthetisch. Er waren periodes dat ik zoals Michael Jackson constant met plakkers rond mijn vingers liep, die ik dan om de zoveel tijd moest vervangen omdat ze smerig werden. Ook nog mee thuis gezeten omdat het niet meer te doen was van de pijn om er zo mee te werken. Ik had ook vingers waar ik meer dan de helft van mijn nagels moest afknippen.Behalve aan mijn voeten waar het wel wat pijnlijk is, is die psoriasis aan de nagels voor mij vooral esthetisch; al was het wel even zoeken hoe je dan best blikjes opent en zulke kleine zaken.
Misschien dat het zich bij jou anders uitte, maar bij mij is het vooral afzetting onder de nagels (op die pink na zijn ze dus ook allemaal tot halverwege afgeknipt) met een pijn die dragelijk is. Op dat vlak heb ik meer last van mijn tenen. Dus geen last van schilfers enzo. aan de handen, anders zou ik met handschoenen moeten werken, en latex handschoenen en deeg is simpelweg een onmogelijke combinatie.Bwa, als je zoals ik alle dagen met je handen werkt was het meer dan esthetisch. Er waren periodes dat ik zoals Michael Jackson constant met plakkers rond mijn vingers liep, die ik dan om de zoveel tijd moest vervangen omdat ze smerig werden. Ook nog mee thuis gezeten omdat het niet meer te doen was van de pijn om er zo mee te werken. Ik had ook vingers waar ik meer dan de helft van mijn nagels moest afknippen.
Nu is dat volledig weg en zou je zelfs niet zeggen dat ik dat ooit zo erg gehad heb, al heb ik nu wel hand eczeem gekregen op een aantal plekken en heeft mij rechtermiddenvinger er wel een beetje van dat ik die iets verder kan afknippen dan normaal.
Had is even biologicals opgezocht en werkt idd goed, maar is wel iets extreem duur.Ik heb die spuiten ook nog gekregen vroeger, bij mij hielpen die niet veel.
Enkel de biologicals hebben effect.
1 dosis van Cosentyx die ik gebruik kost idd ongeveer 1000€ maar door de 3de betalersregeling betaal ik een 10€ ongeveer.Had is even biologicals opgezocht en werkt idd goed, maar is wel iets extreem duur.
Ik zie prijzen van 15 a 30000euro lol das toch niet normaal.
De biological voor mijn psoriasis doet ook niets aan mijn handeczeem, daar moet ik gewoon cortizone zalf smeren.Bij mij werken die spuiten zelf niet, vroeger ben ik lang goed geweest met Neoral (die pillen geven ze ook bij transplantaties) maar je mag ze maar 6 maand per jaar nemen en om de twee weken bloed laten nemen.
Nu is het weer wat beter bij mij neem wat meer Medrol en s'nachts ganze tijd ventilator en koelpads bij mij dat ik zeker niet begin te zweten in de nacht.
Er heeft me ooit eens een bevriende Turk gezegd om de zoveel tijd in de rode zee gaan helpt naar het schijnt goed. Ma ja ben je vet mee hier in België lol
Laat u dat niet wijsmaken, ik dacht dat in mijn geval ook en gebruik het ondertussen al bijna 8 jaar.Bij de dermatoloog sprak met ook van die dure medicatie, maar het is niet erg genoeg zei die om aan zo een terugbetaling te voldoen.
Dupixent geloof ik.De biological voor mijn psoriasis doet ook niets aan mijn handeczeem, daar moet ik gewoon cortizone zalf smeren.
Welke heb je gebruikt? Er zijn er blijkbaar 2 (Dupixent & Adtralza) terwijl er voor psoriasis wel een stuk meer beschikbaar zijn.
Misschien moet je eens voorstellen aan je dermatoloog om de andere ook te proberen?Dupixent geloof ik.
Je kan wel dat zeezout kopen in zakken.Ik kocht dat vroeger in kruidvat en dan in uw bad smijten lolBij mij werken die spuiten zelf niet, vroeger ben ik lang goed geweest met Neoral (die pillen geven ze ook bij transplantaties) maar je mag ze maar 6 maand per jaar nemen en om de twee weken bloed laten nemen.
Nu is het weer wat beter bij mij neem wat meer Medrol en s'nachts ganze tijd ventilator en koelpads bij mij dat ik zeker niet begin te zweten in de nacht.
Er heeft me ooit eens een bevriende Turk gezegd om de zoveel tijd in de rode zee gaan helpt naar het schijnt goed. Ma ja ben je vet mee hier in België lol