Ecocheques

Mannekes laat het bashen op Mac eens los.

Ik ben juist blij dat er hier leden zijn die hun nek uitsteken en duidelijk hun mening/gedachten/ hersenskronkels op ons los laten. We zouden zo wat meer figuren mogen hebben.

Macske blijven posten (wel de regels volgen), met de vermelding dat als je ergens op reageert je altijd reactie mag terugverwachten.

Ik ben juist blij dat er hier leden zijn die hun nek uitsteken en duidelijk hun mening/gedachten/ hersenskronkels op ons los laten. We zouden zo wat meer figuren mogen hebben.

Mijn mening/gedachten daarover zijn ook duidelijk en mag ik dus ook loslaten, toch?

Sorry hoor, maar ecocheques uitgeven als een complex proces met "talloze randvoorwaarden" is wat grotesk (maar dat zijn we ook gewoon he), en in deze ligt de hele ergernis gewoon aan een eigen fout gevolgd door de onkunde om die fout te ownen.

Het is altijd iemand anders zijn fout he.

Mijn mening/gedachten daarover zijn ook duidelijk en mag ik dus ook loslaten, toch?

Natuurlijk, het blijft een forum he. Als je post weet je dat er reactie op komt.
Sorry hoor, maar ecocheques uitgeven als een complex proces met "talloze randvoorwaarden" is wat grotesk (maar dat zijn we ook gewoon he), en in deze ligt de hele ergernis gewoon aan een eigen fout gevolgd door de onkunde om die fout te ownen.

Het is altijd iemand anders zijn fout he.
Maar het blijft zijn ergernis en het is niet aan ons om te oordelen of het een terechte ergernis is of zelf een oplossing aan hem te geven.

En ondertussen kennen we Mac ook aan zijn rants. Ik ben zelf meestal niet akkoord met zijn rants, noch met de manier waarop.

Maar hem elke keer op zijn persoon pakken is er toch een erover.

Anderzijds kan ik perfect begrip hebben dat Mac zijn posts uw ergernis kan zijn en dit mag zeker geplaatst worden bij de ergernissen. Echter als de ergernis zo groot is, best hem op ignore zetten.

Maar het blijft zijn ergernis en het is niet aan ons om te oordelen of het een terechte ergernis is of zelf een oplossing aan hem te geven.

Deze thread werkt toch al jaar en dag zo? Iemand post een ergernis en daar komt continu interactie op. Gaat hier saai worden anders hoor :)

Deze thread werkt toch al jaar en dag zo? Iemand post een ergernis en daar komt continu interactie op. Gaat hier saai worden anders hoor :)
Zeker en die interactie moet er natuurlijk zijn.

Echter bij Mac wordt hij, vanuit mijn perspectief, op zo goed als elke post aangepakt in elke thread op zijn persoon en dat mag stoppen.

De ecocheque is een kutsysteem en oplossing, maar "talloze randcondities", stop kidding yourself, want zo complex is dat ook allemaal niet. Je hebt ruim tijd en opportuniteit om dat uit te geven, je hebt het zelf uit het oog verloren, dat ligt aan you. Own your shit.

"Zo complex is dat niet."

Tegen wie zeg je dat eigenlijk?
Online gaat niet, kinderen ergens moeten droppen, op voorhand opgezocht of ze ecocheques aanvaarden of niet, in de winkel zelf moeten navragen welke producten exact er kunnen aangekocht worden met de ecocheque, kaart teruggevonden, pincode gereset, enzovoort enzovoort. Alles perfect voorbereid. Alle lichten staan op groen. Ik kom aan de kassa van de eerste de beste winkel die aan alle voorwaarden voldoet: "Error". :unsure:

En JIJ gaat tegen MIJ zeggen "dat het niet zo complex is"?! Als het niet zo complex is, waarom werkt het dan niet gewoon? :laugh:

Zeker en die interactie moet er natuurlijk zijn.

Echter bij Mac wordt hij, vanuit mijn perspectief, op zo goed als elke post aangepakt in elke thread op zijn persoon en dat mag stoppen.

Hij wordt niet aangepast op zijn persoon in deze. Hij wordt gechallenged omdat hij er vanalles bijsleept om toch maar zelf niet te moeten aangeven dat het zijn issue is.

Online gaat niet, kinderen ergens moeten droppen, op voorhand opgezocht of ze ecocheques aanvaarden of niet, in de winkel zelf moeten navragen welke producten exact er kunnen aangekocht worden met de ecocheque, kaart teruggevonden, pincode gereset, enzovoort enzovoort. Alles perfect voorbereid. Alle lichten staan op groen. Ik kom aan de kassa van de eerste de beste winkel die aan alle voorwaarden voldoet: "Error". :unsure:

En JIJ gaat tegen MIJ zeggen "dat het niet zo complex is"?! Als het niet zo complex is, waarom werkt het dan niet gewoon? :laugh:

Dat jij je pincode vergeten bent ligt aan jou. Dat jij in extremis kinderopvang moet zoeken om naar een winkel te gaan ligt aan je laattijdigheid en is overigens niet gerelateerd aan het systeem van de ecocheques, maar aan jouw eigen situatie. Dat de eerste de beste winkel niet werkt is kut en een terechte ergernis, maar had je gemakkelijk kunnen opvangen door niet zo last-minute te werk te gaan.

Neen, ecocheques uitgeven is niet complex. Je hebt meer dan tijd genoeg om dat vlotjes te doen. Maar jij zet jezelf in de situatie waarin alles perfect moet lopen door je laattijdigheid, en dat is gewoon een setup to fail.

Again, own your shit.

Hij wordt niet aangepast op zijn persoon in deze. Hij wordt gechallenged omdat hij er vanalles bijsleept om toch maar zelf niet te moeten aangeven dat het zijn issue is.
Akkoord he.

Mijn bezorgdheid is vooral dat hij niet meer zou willen posten/ wegblijft omdat hij veel reactie krijgt. En dat zou jammer zijn.

Dat jij je pincode vergeten bent ligt aan jou. Dat jij in extremis kinderopvang moet zoeken om naar een winkel te gaan ligt aan je laattijdigheid en is overigens niet gerelateerd aan het systeem van de ecocheques, maar aan jouw eigen situatie. Dat de eerste de beste winkel niet werkt is kut en een terechte ergernis, maar had je gemakkelijk kunnen opvangen door niet zo last-minute te werk te gaan.

Neen, ecocheques uitgeven is niet complex. Je hebt meer dan tijd genoeg om dat vlotjes te doen. Maar jij zet jezelf in de situatie waarin alles perfect moet lopen door je laattijdigheid, en dat is gewoon een setup to fail.

Again, own your shit.

"Het is niet complex". Natuurlijk is het niet "complex" in de zin van: rocket science. Wat suggereer je nu eigenlijk? Dat ik een afgestudeerd ingenieur ben, maar intellectueel niet capabel zou zijn om ecocheques uit te geven. :laugh: Je begrijpt duidelijk langs geen kanten waar het hier over gaat. Hopelijk is dat alleen maar opzettelijk om mij op stang te jagen anders moet je jezelf ernstige vragen stellen.

De vraag is dan ook niet: "is het complex?", de vraag is: "Is het NODELOOS complex?". En het antwoord op die vraag is overduidelijk: Ja. Gezien het alternatief bestaat uit: geld op de rekening. Punt.

En nogmaals (aangezien je er niet op antwoordt): Als het toch niet (nodeloos) complex is, waarom werkt het dan niet? Naar wie richt jij je eigenlijk?

Ben ik nu de enige die geen pincode moet ingeven bij z'n ecocheques?
Ik heb daar dit jaar ons Zoo abonnement mee betaald en ik kan me ni herinneren dat ik daar een code moest ingeven.

En over de discussie: akkoord dat het idee achter ecocheques complex is. Het hele systeem: op hoeveel heb je recht, waar kan je het aan uitgeven, het feit dat dat op een aparte kaart staat (weliswaar met andere zaken zoals maaltijdcheques), je moet het in de winkel uitgeven..
En dat allemaal feitelijk voor iets dat even goed cash kan worden uitbetaald. Dat kan veel simpeler, of zou veel simpeler moeten kunnen.

Maar ze uitgeven vind ik dan weer helemaal niet zo complex.

Ik vraag mij vooral af waarom je kinderopvang moet zoeken om naar een fysieke winkel te gaan. Mijn broer dumpt zijn kinderen ook altijd bij de grootouders om naar een winkel te gaan, maar neem die gewoon mee? Hier van begin af altijd meegenomen naar gelijk welke winkel en we hebben daar toch nooit problemen mee gehad.

"Het is niet complex". Natuurlijk is het niet "complex" in de zin van: rocket science. Wat suggereer je nu eigenlijk? Dat ik een afgestudeerd ingenieur ben, maar intellectueel niet capabel zou zijn om ecocheques uit te geven. :laugh: Je begrijpt duidelijk langs geen kanten waar het hier over gaat. Hopelijk is dat alleen maar opzettelijk om mij op stang te jagen anders moet je jezelf ernstige vragen stellen.

Ik snap perfect waarover het gaat en ik suggereer niets, ik zeg het zwart op wit zonder verdoken context.

De vraag is dan ook niet: "is het complex?", de vraag is: "Is het NODELOOS complex?". En het antwoord op die vraag is overduidelijk: Ja. Gezien het alternatief bestaat uit: geld op de rekening. Punt.

De meesten hier zijn het er al lang mee eens dat ecocheques niet zouden moeten bestaan. Daar ging het niet om: het is duidelijk dat je jouw persoonlijk proces rond het uitgeven van ecocheques uitgeven opzettelijk uitvoerig hebt uitgeschreven om dat proces complex te doen lijken, terwijl veel van je argumenten niet toepasselijk noch complex zijn. Case in point: je sprak onder andere over "talloze randvoorwaarden". Er zijn geen talloze randvoorwaarden.

Pincodes zijn niet complex.
Kinderopvang moeten zoeken heeft niets te maken met ecocheques an sich, maar (blijkbaar bij jou) met fysiek winkelen.

Jouw hele ergernis kan samengevat worden als "ik wou last-minute ecocheques uitgeven en de winkel die ik uitgezocht had aanvaardde ze niet". Dat is terecht, al de rest is van je eigen doen. En dat deel is kak, maar had je iet of wat beter gepland en/of dat tijdig opgenomen had je je ook daaraan niet blootgesteld.

Slecht plannen is setting up to fail, last-last-minute dingen willen doen en hopen dat elk stapje perfect verloopt is dat ook. Jij als projectleider weet dat ook perfect.

En nogmaals (aangezien je er niet op antwoordt): Als het toch niet (nodeloos) complex is, waarom werkt het dan niet? Naar wie richt jij je eigenlijk?

Naar jou he mac.

Waarom stel je iets dat niet (perfect) werkt overigens gelijk aan iets dat complex is? Ik heb de simpelste processen al zien falen.

Ben ik nu de enige die geen pincode moet ingeven bij z'n ecocheques?
Ik heb daar dit jaar ons Zoo abonnement mee betaald en ik kan me ni herinneren dat ik daar een code moest ingeven.
Monizze neem ik aan? Bij Edenred of Sodexo (Pluxee) is het zoals bij een bankkaart.

Wat heeft de variabele kinderen te maken met het ecocheque systeem?
Wat heeft opvang moeten zoeken te maken met ecocheques?

Compleet irrelevante factoren en dus compleet naast de kwestie.

Ik ben blij dat ik als ongediplomeerde boer (niet eens middelbaar diploma) in staat ben om mijn complexe ecocheques op te doen.

Mijn beperkte capaciteiten begrijpen de regels en kiezen ervoor om oftewel om de 2 jaar ermee naar center parcs te gaan, oftewel elk hubo/gamma/doehetzelfzaak/elektrowinkel bezoek standaard te vragen "wat kan hiervan met ecocheques".
Dit terwijl mijn dochter de andere mensen in de wachtrij inpalmt.

Hell, zelfs zo slim dat ik, als er familie een grote aankoop (tv, wasmachine,...) doet te vragen of ze mijn ecocheques
niet willen opdoen.

Edit: ik ben zelfs zo slim om dezelfde pincode te gebruiken als op mijn bankkaart 😱
(Oke eigenlijk niet veilig zeker?)

Wat heeft de variabele kinderen te maken met het ecocheque systeem?
Wat heeft opvang moeten zoeken te maken met ecocheques?

Compleet irrelevante factoren en dus compleet naast de kwestie.

Omdat ecocheques door veel winkels niet aanvaard worden op hun website, enkel in hun fysieke winkel.

Ik ben blij dat ik als ongediplomeerde boer (niet eens middelbaar diploma) in staat ben om mijn complexe ecocheques op te doen.

Mijn beperkte capaciteiten begrijpen de regels en kiezen ervoor om oftewel om de 2 jaar ermee naar center parcs te gaan, oftewel elk hubo/gamma/doehetzelfzaak/elektrowinkel bezoek standaard te vragen "wat kan hiervan met ecocheques".
Dit terwijl mijn dochter de andere mensen in de wachtrij inpalmt.

Hell, zelfs zo slim dat ik, als er familie een grote aankoop (tv, wasmachine,...) doet te vragen of ze mijn ecocheques
niet willen opdoen.

Edit: ik ben zelfs zo slim om dezelfde pincode te gebruiken als op mijn bankkaart 😱
(Oke eigenlijk niet veilig zeker?)

Jij hebt het duidelijk helemaal begrepen! Proficiat!

:sarcastic:

Mannekes laat het bashen op Mac eens los.

Macske blijven posten (wel de regels volgen), met de vermelding dat als je ergens op reageert je altijd reactie mag terugverwachten.
Ik ben hier niet akkoord mee. Eigenlijk moeten we dus gewoon ja-knikken terwijl meneer eindeloze posts neertypt zoals alleen hij dat kan, i.e. rants tegen het systeem of de maatschappij zonder enig greintje zelfinzicht. En dat al jaren. Het weerwoord op zo'n posts kán intussen niets anders meer zijn dan "gebash" op hem, want de fun is er echt al lang af. Je zou voor minder cynisch en ludiek antwoorden erop, want als je met argumenten komt is het weer een rondje cirkelredeneringen die uiteindelijk eindigt in mac die zegt: "oh en dan ben IK de idioot :( :( :(".

Terug
Bovenaan