Zolang er geen eerlijke en inclusieve regelgeving kan opgebouwd worden, moet er dan besloten worden dat het meest inclusieve wat we kunnen doen, de vrouwensport vrijwaren is. En dan moeten transgenders en intersekssporters niet uitgesloten worden, maar in de open categorie (de mannencategorie) meevechten.@kay-gell nee het is een transvrouw. Ze is hormonaal veel te vrouwelijk om een kans te maken in de mannelijke competie.
Het is niet echt mogelijk om hier volledig eerlijke en inclusieve regelgeving rond te bouwen. Ik vrees dat het weren van trangender en interseks personen uit competitie waarschijnlijk de enige praktisch haalbare oplossing zal zijn. Misschien met uitzondering van sommige interseks condities die weinig voordeel opleveren.
EDIT: net even opgezocht Imane Khelif is misschien eerder intersex dan transgender aangezien ze sinds haar geboorte reeds als meisje opgroeide. Misschien XXY.
Maar lees je eigenlijk wel wat ik schrijf? Want dat is diametraal het tegenovergestelde als wat er in de post staat, je bent erop uit om te strijden tegen mensen die "identificeren als" boven biologie stellen, maar dat doe ik niet. Er bestaat (op dit moment) geen "biologische realiteit" die stelt dat zij wél transgender is, tenzij jij mij een biologisch kenmerk kunt aanduiden dat aangeeft dat iemand transgender is ipv vrouw?Tja, als wat je je identificeert of niet identificieert ook al prioriteit heeft boven biologische realiteit.
Eigenlijk boeit het allemaal niet als wat je je identificeert, als je als man geboren wordt heb je niets in een vrouwensport te zoeken en al zeker niet als je tegenstanders met gevaar voor eigen leven in de ring staan (want dat is nu eenmaal zo in deze sport).
Jammer voor jou, maar de veiligheid van echte vrouwen primeert nog altijd boven de kleine minderheid die denkt vrouw te zijn.
Zij identificeert zich niet als transgender, maar als echte vrouw. En dat zegt alleen maar: ze heeft haar hele leven als vrouw gevochten, waarschijnlijk is ze haar hele leven opgegroeid met het gevoel en het idee dat ze een vrouw is. Misschien heeft ze een vagina met interne testikels, die kans is groot. En dan komt ze dit zelf nu te weten. Dus is er geen sprake van "identificeren als vrouw om mee te doen bij de vrouwen" of "identificeren boven biologie stellen".