Werkt alleen als je offline gaat en automatische sync uit zet met steam. Dan kan je lokaal je files verwijderen en een nieuwe run starten.
Vrij omslachtig om te doen en vooral een stap terug van het eerste spel waar je dit wel kon. De reden zou te maken hebben met die Pawns die je maakt.
Blijkbaar worden die allemaal online bewaard om dat deze bij anders spelers kunnen gebruikt worden, net zoals jij zelf als spelers Pawn NPC's kan huren van andere spelers die het spel spelen. Je save file is eigenlijk een beetje een profiel waar je dus een character hebt dat ook actief is buiten je eigen spel en wat ik vaak lees is dat ze willen vermijden dat de economie daarvan vervuild wordt door en er te veel zijn etc etc.
Al bij al nog een rare reden aangezien ze denk ik dan toch gewoon server side kunnen filteren wat er ter beschikking is en wat niet... Als ook had ik al eens iemand zien zeggen "waarom niet enkel de Pawn van de actieve save files ook actief houden op de server".
Het is ergens een zeer bizar systeem waar blijkbaar technisch toch iets mee is waarom ze dit niet willen toe laten dat dit frequent gedaan wordt.
Maar niet alleen dat is een beetje stom, want zelf al zeggen ze nu, ok je kan je progress deleten en van 0 een compleet nieuw spel starten met een nieuwe main en een nieuwe co-op pawn, dan nog ben je verplicht je oude save en playtrough te verwijderen en je oude chars te deleten, gewoon omdat je eens wil herstarten.
Zelf ken ik er ook de diepste details niet van, maar het heeft allemaal wat te maken met de diepgang van het verhaal en het systeem + technische server redenen en features... Wat ik zelf het meest bizarre vind is dat dit in het eerste spel wel kon en nu niet.
Er was in deel 1 ook wel maar 1 save file waardoor je dus geen meerdere plays naast elkaar kon spelen, maar je kon op zen minst wel herbeginnen van 0 als je wou.
Edit: Beeldje voor de sfeer.