RPG PC PS5 XBOX Dragon's Dogma 2

Werkt alleen als je offline gaat en automatische sync uit zet met steam. Dan kan je lokaal je files verwijderen en een nieuwe run starten.
Vrij omslachtig om te doen en vooral een stap terug van het eerste spel waar je dit wel kon. De reden zou te maken hebben met die Pawns die je maakt.

Blijkbaar worden die allemaal online bewaard om dat deze bij anders spelers kunnen gebruikt worden, net zoals jij zelf als spelers Pawn NPC's kan huren van andere spelers die het spel spelen. Je save file is eigenlijk een beetje een profiel waar je dus een character hebt dat ook actief is buiten je eigen spel en wat ik vaak lees is dat ze willen vermijden dat de economie daarvan vervuild wordt door en er te veel zijn etc etc.

Al bij al nog een rare reden aangezien ze denk ik dan toch gewoon server side kunnen filteren wat er ter beschikking is en wat niet... Als ook had ik al eens iemand zien zeggen "waarom niet enkel de Pawn van de actieve save files ook actief houden op de server".

Het is ergens een zeer bizar systeem waar blijkbaar technisch toch iets mee is waarom ze dit niet willen toe laten dat dit frequent gedaan wordt.

Maar niet alleen dat is een beetje stom, want zelf al zeggen ze nu, ok je kan je progress deleten en van 0 een compleet nieuw spel starten met een nieuwe main en een nieuwe co-op pawn, dan nog ben je verplicht je oude save en playtrough te verwijderen en je oude chars te deleten, gewoon omdat je eens wil herstarten.

Zelf ken ik er ook de diepste details niet van, maar het heeft allemaal wat te maken met de diepgang van het verhaal en het systeem + technische server redenen en features... Wat ik zelf het meest bizarre vind is dat dit in het eerste spel wel kon en nu niet.

Er was in deel 1 ook wel maar 1 save file waardoor je dus geen meerdere plays naast elkaar kon spelen, maar je kon op zen minst wel herbeginnen van 0 als je wou.

Edit: Beeldje voor de sfeer.
me-in-this-sub-now-v0-e5ibky7etvpc1.jpeg
stuck-as-this-weird-monstrosity-for-a-bit-i-guess-v0-7y7znu1buvpc1.jpeg
Ja eerlijk gezegd toen ik het bericht had getypt dacht ik eraan dat steam de saves online ook via cloud bewaart. Toch wel een beetje een rare keuze als je terug opnieuw wilt beginnen 😄
 
Paar uurtjes gespeeld, zeer leuke combat en exploration, maar die performance bij momenten... :shutup: Ook jammer van de belachelijk microtransactions, had al iemand die er tegen mij over begon die dacht dat je helemaal niet kan fast travelen zonder geld uit te geven :unsure:
 
Ik heb zo al een 3 tal van die stones om te travellen gevonden, maar nog nooit gebruikt.

En ik heb nu ook door waarom er crystals verkocht worden...net die stone gevonden waar je de rankings ziet van de 'beste' player pawns.
27.000 crystals voor de pawn die momenteel met meeste likes op plaats 1 staat :unsure: (wel een level 40)
Duursten die ik al gekocht heb of kunnen kopen heb was 225 crystals.
 
Knipoog emoji zou voor zich moeten spreken, zou je dan toch denken.

Zijn er quests die verlopen na een tijd en krijg je daar melding van?
Ja er zijn er die verlopen, en dat leggen ze ook uit met een popup de eerste keer dat je die krijgt.
Er was er al zo eentje in de eerste hub waar je het spel start, waar ik dringend een kerel moest gaan helpen die aangevallen werd.

Er zijn bijvoorbeeld ook quests die je enkel krijgt snachts. Dus die kan je ook missen als je daar net niet tijdens de nacht op die plek bent.
 
Sorry maar dit is echt schaamteloos, alsook waren deze DLCs niet zichtbaar tijdens de reviews.
Blij dat ik niet pre-order.

launch-day-dlc-v0-og6swtxt4spc1.webp
Capcom mag er gerust wat meer op afgerekend worden. Buiten DMC lijkt dit totnutoe al de meest gameplay beinvloedbare dlc voor Capcom? Not a good look.

Ik weet dat de ontwikkelaars er waarschijnlijk geen hol mee te maken hebben maar als speler, is gewoon de tijd en energie dat ik moet spenderen aan het bekijken van dergelijke dlc al ergerlijk genoeg om een beetje kwaad van te worden. Puur cosmetics/soundtrack etc vind ik nog steeds de meest optimale manier voor "extra/tipping" dlc.

Nu Capcom blijft wel bij de betere zoniet de beste Publisher qua bang for buck. Vrijwel al hun franchises dalen relatief snel in prijs en zijn legit AAA producten. Street Fighter, Resident Evil, DMC, Monster Hunter..
 
Laatst bewerkt:
Hmm, zo knap, deze npc's 😅
Ik denk echt dat ik zo rap content ben als gamer, ben die al tegengekomen ja die bepaalde npc's, maar heeft mij gene second gestoord, ik was direct meegezogen in die wereld, en dit haalt mij er nie direct uit, chance.
Al die zever over framerates heeft mij ook nog gene second gestoord, het enige wat mij wel al opviel was dat sommige dieren wel heel raar bewogen (bv die bizonachtige)
 
Kan er iemand die systeem van Pawns uitleggen ? Dus je maakt een pawn aan die andere spelers kunnen gebruiken terwijl ik offline ben en als ik speel kan ik die terug gebruiken maar het heeft ee experience van de vorige spelers/sessies?
 
Kan er iemand die systeem van Pawns uitleggen ? Dus je maakt een pawn aan die andere spelers kunnen gebruiken terwijl ik offline ben en als ik speel kan ik die terug gebruiken maar het heeft ee experience van de vorige spelers/sessies?
Ja klopt.

En als je pawn een quest heeft afgewerkt met die andere speler, kan het ook nog eens zijn dat hij je extra info geeft wanneer jij die quest doet, via zijn gechatter in jouw speelsessie.
 
Ik denk niet dat je daarvoor offline moet zijn. Uw pawn zit gewoon in de pool pawns die anderen tegenkomen. Je kan ook een quest meegeven, zoals bv. kill an orge en een reward erbij geven, dat kan andere stimuleren om jouw pawn te kiezen en dan is het win-win rewards voor beide. Ze kunnen inderdaad ook helpen om je nadien naar een chest of quest te leiden als ze die met iemand anders gedaan hebben. Je moet dan op 'go' drukken om ze te laten leiden nadat ze erover beginnen. Zit wel goed in elkaar. Wel grappig, ben al enkele klassiekers tegengekomen zoals Gandalf, Legolas, God of war, Timothée Chamalet, Game of thrones characters en de onvermijdelijke halfnaakte vrouwen.
 
Ik krijg allezins dat schermpje met die pawn Rift results/rewards enkel nadat ik offline ben geweest.
Maar geen idee of het zo werkt, kan ook geïmplementeerd zijn dat het inderdaad niet uitmaakt, en dat je tijdens je speelsessie die melding niet kan krijgen.

Dat van die quest help krijg je ook van pawns die de quest guide trait hebben. Dat is niet enkel gelinked aan het uitlenen van je pawn.
Als het gelinked is aan die quest guide trait, zie je dat in je quest log ook aan dat hand icoon rechts van je quest.
 
Laatst bewerkt:
Dat maakt inderdaad niet uit. Heb mijn rewards gewoon al gekregen wanneer ik online was maar even ging slapen om mijn health weer op te krikken.
 
Belangrijk is wel, je moet slapen in een inn, anders krijg je de info/items niet die je pawn gevonden heeft. Dit wist ik dus niet.
 
Belangrijk is wel, je moet slapen in een inn, anders krijg je de info/items niet die je pawn gevonden heeft. Dit wist ik dus niet.
Ah, ik heb ze gekregen toen ik sliep in mijn eigen huisje. :D
Best handig ipv een inn. Wel nog steeds nodig om in een inn te slapen voor de inn save

Wat ik nu pas door heb... als ze een healing bubbel casten moet je niet in de bubbel blijven staan om de healing te krijgen. :laugh: Gewoon erdoor gaan is voldoende. Na 10u pas door dat het zo werkt 🤡
 
Laatst bewerkt:
Ah, ik heb ze gekregen toen ik sliep in mijn eigen huisje. :D
Best handig ipv een inn. Wel nog steeds nodig om in een inn te slapen voor de inn save

Wat ik nu pas door heb... als ze een healing bubbel casten moet je niet in de bubbel blijven staan om de healing te krijgen. :laugh: Gewoon erdoor gaan is voldoende. Na 10u pas door dat het zo werkt 🤡
Aah ik heb nog geen huis :/goeie tip
Dat van dat healen wist ik dus ook nie 😅
 
Nice, goed dat ze de optie geven om motion blur af te zetten en de framerate te locken, want nu zijn er toch af en toe framedrops.
 
Net het save de systeem leren kennen. Ik was in de grote stad aangekomen waar ik mijn main quests krijg. Wil herladen en kies voor load from last inn rest. Kom ik terug helemaal in het begin van het spel. Daarna kiezen voor load from last save helpt niet want die doet autosave.

Ben mage playthrough begonnen maar weet nog niet wat ik ervan moet denken. Had precies een andere game verwacht. Nuja, zal pas mijn definitieve mening geven als het uit is.
 
Da's wel pijnlijk idd:)
Ik snap nu ergens ook wel waarom ze het zo gedaan hebben. In een ander spel zou ik vaak herladen na een bepaalde keuze of slecht gevecht en hier kan dat gewoon niet. Bv. in de gevangenis terecht komen wilt hier echt zeggen dat je dat pad beloopt en maar moet zien om eruit te geraken met bijhorende gevolgen waar ik in een ander spel gewoon zou herladen.
Dat wilt niet zeggen dat ik fan ben van dit systeem hoor. Maar de gewoonte maken om elke keer je na een missie of 2 in de stad komt, nachtje slapen in de inn om het afgelopen hoofdstuk definitief op te slaan..., zit eigenlijk nog wel goed in elkaar.
 
Terug
Bovenaan