RPG PC PS5 XBOX Dragon's Dogma 2

Je ziet geen probleem in het feit dat Capcom een game aflevert aan reviewers die niet dezelfde is als de game die ze aan het publiek verkopen ? Mtx in single player games zijn sowieso schaamteloos en een ziekte in de gameindustrie.
Zijn we dan echt zo weinig eisend geworden naar AAA games toe ?
fresh-meme-hot-off-the-press-v0-nnujxjbextpc1.webp



Nog erger is het feit dat mensen met een 4080 en 4090 hebben moeite om 30 fps in de city te halen, wat verwachten ze dan van de reviews ?
Ikzelf heb een 2080 dus ik zie niet in hoe ik deze game kan spelen met mijn huidig systeem.
De game is toch exact hetzelfde. Als je de microtransactions niet koopt speel je toch op dezelfde manier als de reviewers? :wtf:
Op 4k high settings zal je idd niet kunnen spelen. Maar als je op 1080p en mss low of medium settings speelt zal je het spel wel kunnen draaien hoor. Je kan ook niet verwachten dat je met een kaart van 6j geleden alle nieuwste spellen nog op max en 4k kan spelen hé.

T gaat om het principe é. Natuurlijk koop je dat niet. Maar dit is een spel van €70 dat €2 vraagt om uw manneke aan te passen. Dit moet er gewoon uit. Ofwel ne gratis game met transactions ofwel volle prijs en just nix van transactions.
Goh ja, ze doen het allemaal hé. Voor mij hoeft dat ook niet, en ik zal er ook nooit geld in steken. Maar stel nu dat je niet veel tijd hebt om te spelen, en er wel geld in wil steken om wat sneller progress te maken, daar zie ik het probleem niet echt in.
 
De game is toch exact hetzelfde. Als je de microtransactions niet koopt speel je toch op dezelfde manier als de reviewers? :wtf:
Op 4k high settings zal je idd niet kunnen spelen. Maar als je op 1080p en mss low of medium settings speelt zal je het spel wel kunnen draaien hoor. Je kan ook niet verwachten dat je met een kaart van 6j geleden alle nieuwste spellen nog op max en 4k kan spelen hé.
4080 en 4090 zijn de krachtigste kaarten die er zijn en ook zij hebben performance issues, dat kan je toch niet oké vinden ?
Ik heb niet gezegd dat ik op max en 4K wil spelen.
 
4080 en 4090 zijn de krachtigste kaarten die er zijn en ook zij hebben performance issues, dat kan je toch niet oké vinden ?
Ik heb niet gezegd dat ik op max en 4K wil spelen.
Alle reviews die ik gezien heb met performance issues zeiden erbij dat ze op 4k speelden + recording software op hadden staan. Ik heb voorlopig nergens iets gezien of gelezen van iemand die bv. op 1080p speelt zonder recording software en toch performance issues heeft. Verder geven ze het spel toch een goede score en zeggen ze dat de performance niet zo hard stoort?

In ieder geval, ik ga je niet verplichten om het te spelen hé. Als jij hierdoor afknapt en het spel niet gaat kopen, is dat voor mij even goed :D
 
Alle reviews die ik gezien heb met performance issues zeiden erbij dat ze op 4k speelden + recording software op hadden staan. Ik heb voorlopig nergens iets gezien of gelezen van iemand die bv. op 1080p speelt zonder recording software en toch performance issues heeft. Verder geven ze het spel toch een goede score en zeggen ze dat de performance niet zo hard stoort?

In ieder geval, ik ga je niet verplichten om het te spelen hé. Als jij hierdoor afknapt en het spel niet gaat kopen, is dat voor mij even goed :D
Jamaar wie bedoel je met ze ?
Op Steam heeft DD2 op dit moment een score van 39% gequoteerd door 5,569 users. Daar zullen nog heel wat 1080p users zonder recording bij zitten.

Ik heb mijn zegje gedaan, we moeten niet zo mild zijn voor AAA games.

Ik had hem graag gekocht maar niet op deze manier. Veel plezier ermee en hopelijk tot binnen een patch of 3
 
Ik ben ook niet voor micro tranacties.
Maar heel dat "lage gaming standaard" slaat ook op niets.

Trek dat eens door naar andere niet gaming toestanden in ons leven, dan mag je veel links laten liggen zulle uit 'principes'.
Dan kan je beter beginnen breien of kantklossen als hobby anno 2024.
 
Je ziet geen probleem in het feit dat Capcom een game aflevert aan reviewers die niet dezelfde is als de game die ze aan het publiek verkopen ?
Technisch gezien niet waar wat je zegt aangezien het als DLC verkocht wordt en niet in de base game zit, dus de reviewers hebben exact gereviewd wat er uitgekomen en verkocht is. Ze hebben gewoon gewacht tot na de release om hun DLC te activeren en te tonen xD

Dat ter zijde, tis Capcom jongens... zijt ge dit nu echt nog niet gewoon? In elke RE game zijn er 100 DLC opties voor ingame dingen makkelijker of sneller te maken of cosmetisch te veranderen. Who gives a fuck? Tis een SP game met DLC die niet nodig is en niemand stoort. Het veranderd niks aan uw ervaring en gewoon zeggen uit principe is gewoon zagen om te zagen.

Het enige waar we echt over kunnen klagen is de performance die wel echt niet goed zit, dat is echt oprechte kritiek als je dan toch kritiek wil geven.
 
De game is toch exact hetzelfde. Als je de microtransactions niet koopt speel je toch op dezelfde manier als de reviewers? :wtf:
Vraag is of dat wel zo is. Bij Shadow of Mordor 2 hadden ze niet enkel de mtx pas bij release toegevoegd, maar ook de game balancing aangepast zodat je haast de mtx wel nodig had om de endgame te spelen.
Dat is wat dit zo shitty maakt, je weet niet hoe het zit. Zoals hierboven staat: mogelijk hadden de reviewers meer kansen op die fast travel crystals, waren ze goedkoper,... dat kan de balans van de game serieus wijzigen.
Je uiterlijk aanpassen is "goedkoop", maar is ook weer curency dat je nergens anders aan kan besteden.
Het kan best zijn dat de reactie (voor dit spel) overdreven is, maar dlc is ooit ook maar begonnen met iets cosmetisch voor een paard en zie waar we nu mee zitten...
 
Vraag is of dat wel zo is. Bij Shadow of Mordor 2 hadden ze niet enkel de mtx pas bij release toegevoegd, maar ook de game balancing aangepast zodat je haast de mtx wel nodig had om de endgame te spelen.
Dat is wat dit zo shitty maakt, je weet niet hoe het zit. Zoals hierboven staat: mogelijk hadden de reviewers meer kansen op die fast travel crystals, waren ze goedkoper,... dat kan de balans van de game serieus wijzigen.
Je uiterlijk aanpassen is "goedkoop", maar is ook weer curency dat je nergens anders aan kan besteden.
Het kan best zijn dat de reactie (voor dit spel) overdreven is, maar dlc is ooit ook maar begonnen met iets cosmetisch voor een paard en zie waar we nu mee zitten...
In DD1 had ik op't einde nog rond de 300k van die crystals over (niet de fasttravel dingen hé, maar de currency) en ik kan nu niet zeggen dat ik er echt spaarzaam mee om ben gesprongen. Ik maak me er dus niet meteen zorgen om. Maar het kan altijd dat ze het anders hebben aangepakt voor deze. Ik laat het de pret niet bederven in ieder geval.
 
Spel draait wel goed genoeg op mijn systeem gelukkig.
Schommelt in de steden wel naar de 40fps maar al bij al niet heel erg storend en voorlopig nog niet gemerkt bij gevechten.

Benieuwd als er wat driver updates zijn of het dan ook stabieler is

Las online dat in task manager het spel een hoge prioriteit geven kan helpen:
In your task manager, details panel, set DD2 as high priority. I'm actually surprised, doing this increased my fps by about 15-20. Let me know if it worked for you!

Voorlopig eens beginnen werken in plaats van te gamen :headshake:
 
Ze hebben blijkbaar al gecommuniceerd dat ze gaan kijken voor een savegame reset, wel enkel op Steam.
Want ja fuck console spelers I guess... :p
 
Er is maar 1 savefile dus autosaves overschrijven de handmatige saves. Dus als een autosave u ergens dropt bij nen invisible wall ofzo, is't herbeginnen. Met uitzondering van saves die in de inn gemaakt worden, da's een andere save die wel behouden wordt. Dat is inderdaad niet top.
 
Ivm met die save file.
Het is niet alleen dat je maar 1 savefile hebt, maar ook dat je niet kan herbeginnen. Er is geen optie ingame om te herbeginnen van 0. Je kan enkel verder spelen of ng+ doen als het uit is, maar niet compleet van 0 herstarten.
 
Terug
Bovenaan