RPG PC PS5 XBOX Dragon's Dogma 2

Denk dat 30 uur heel optimistisch is, vooral door het soms lang travellen + feit dat er letterlijk om iedere hoek weer een encounter op je af komt
En het feit dat vele gaan onderschatten wat je allemaal best voorziet van items en materiaal als je op een quest run vertrekt, en het ontbreken of de afstand naar een hub om "bij te tanken".:)

Als je van plan bent om zonder enige guide te spelen mag je ook nog eens zelf uitzoeken wat alle weak points en welke de counters zijn van de grotere mobs want buiten de chatter van uw pawns heb je niet echt veel hints.

De reviewers waar ik wat van bekeken heb hadden er soms al het dubbele opzitten, zoals de review die ik de pagina terug gelinked heb.
 
Jammer genoeg geen preload voor PC precies. Afin, dan maar om 12u opstaan om de download te starten en terug in bed kruipen. :unsure:

De IGN reviewer had er 24u over gedaan dacht ik maar dat lijkt mij wel door het spel rushen. Iets wat wel natuurlijker is voor een professionele reviewer die deadlines moet halen. Als normale speler gewoon je tijd nemen en de wereld en quests ontdekken zal allicht wat langer duren
 
Volgens de guide van Powerpyx:

"Here you can find a full Dragon’s Dogma 2 Walkthrough with a Quest List including all Side Quests. Dragon’s Dogma 2 has 16 Main Quests. A story-focused playthrough will take around 20-30 hours following the walkthrough. If doing side quests it will take over 40 hours."
 
Voor diegene die toch graag al wat live materiaal zien, op twitch zijn de eerste US streamers de full game aan het streamen.

Het grootste minpunt dat ik momenteel merk na een uurtje kijken naar een stream is dat de quest markers niet in alle gevallen realtime updaten, waardoor je op een verkeerd spoor word gestuurd. Maar saven en reloaden lost dat wel op. Toch best vervelend en hopelijk iets dat ze nog snel patchen.

Performantie gewijs zie ik voorlopig geen issues, streamer is wel aan het gamen op een beefy systeem. :biglaugh:
  • Intel Core i9-14900K Processor
  • GeForce RTX 4090 (24GB)

En yes, gelukkig net dees zien passeren, anders mocht ik ook op hete kolen blijven zitten of op console spelen.
 
Laatst bewerkt:
Hier zal het rise of the ronin worden, had meer interesse in dragons dogma 2 maar die 30 fps en dat je inventory snel vol geraakt hebben me doen twijfelen.
 
87 op metacritic op deze moment, met redelijk wat perfecte scores ook, safe to say dat het een heel goe spel zal zijn.
Hopelijk morgen in huis 🤞
 
Uurke van gezien nu en damn ik ben overtuigt in elk geval.
Ik ga wel eerst Ronin spelen in de hoop dat tegen dat ik daar mee klaar ben er nog wat patches geweest zijn ofzo.
Indien niet, so be it, dan speel ik hem wel zo!
 
Uurke van gezien nu en damn ik ben overtuigt in elk geval.
Ik ga wel eerst Ronin spelen in de hoop dat tegen dat ik daar mee klaar ben er nog wat patches geweest zijn ofzo.
Indien niet, so be it, dan speel ik hem wel zo!
Ik ook, belachelijk veel zin in.
Ook wel curieus naar Ronin!
 
Enkel items die makkelijk in de game te verkrijgen zijn precies maar waarom ze dan aanbieden...

Iets wat capcom bij al hun games doet maar dan nog altijd... waarom
 
Er zijn blijkbaar microtransactions gesignaleerd die niet aanwezig zouden zijn geweest tijdens de reviews…
Ja ik heb net mijn key op steam ingebracht en je kan crystals kopen om pawns te huren... beetje raar, want dan wil dat zeggen dat er limieten zijn ingame om pawns te huren? Waarom zou je er anders geld moeten insteken... hopelijk is het enkel ook met cosmetic redenen.

En daar gaan de steam reviews.. mostly negative... lol gamers deze dagen zijn toch rare wezens zulle.
Tis nu niet omdat ik microtransacties zie dat ik de urge voel om een negative review te maken.
 
Verdorie, keek hier zo naar uit maar nu blijkt dat de performance verschrikkelijk is, er zijn microtransacties en je kan niet zomaar een nieuwe char starten...

Ik ga BG3 herinstalleren.
 
Ja ik heb net mijn key op steam ingebracht en je kan crystals kopen om pawns te huren... beetje raar, want dan wil dat zeggen dat er limieten zijn ingame om pawns te huren? Waarom zou je er anders geld moeten insteken... hopelijk is het enkel ook met cosmetic redenen.
Wat ik online las is het puur als een shortcut... als je het koopt heb je geen voordeel tegenover een Pawn huren ingame.

Het lijkt mij enorm nutteloos om dat te kopen... misschien dat als je helemaal geen ingame currency meer hebt dat je dan even een paar mobs gaat farmen om zo de pawns te huren.
Wie gaat daar in godsnaam echt geld voor neerleggen. :wtf:

Karakter wijzigen kost 500RC ingame wat bijna niets is. Een random chest in de wereld geeft 65RC dus dat verdien je geen tijd in het spel zelf
 
Wat ik online las is het puur als een shortcut... als je het koopt heb je geen voordeel tegenover een Pawn huren ingame.

Het lijkt mij enorm nutteloos om dat te kopen... misschien dat als je helemaal geen ingame currency meer hebt dat je dan even een paar mobs gaat farmen om zo de pawns te huren.
Wie gaat daar in godsnaam echt geld voor neerleggen. :wtf:

Karakter wijzigen kost 500RC ingame wat bijna niets is. Een random chest in de wereld geeft 65RC dus dat verdien je geen tijd in het spel zelf



this-is-insane-to-me-v0-r6a5wklprspc1.webp
 
Je kan je karakter wijzigen als je ergens een uurtje ver in de game zit.
Dat er niet gewoon een optie om een nieuwe savefile te maken is wel irritant maar je kan wel je savefile verwijderen, steam cloud saves uitschakelen en dan de game openen om een nieuwe save te maken. Dan krijg je de optie of je je nieuwe save wil gebruiken of de save die op capcom hun servers staat.
 
Da's wel kut. Ook al beïnvloed dat 0% de ervaring maar het feit dat het kan, is wel nen afknapper.
Als blijkt dat al die reviewers dat zelfs niet wisten, gaan er nog veel na-filmpjes volgen denkik.
 
Sorry maar dit is echt schaamteloos, alsook waren deze DLCs niet zichtbaar tijdens de reviews.
Blij dat ik niet pre-order.

launch-day-dlc-v0-og6swtxt4spc1.webp
Is toch niet verplicht om dat aan te kopen? Zijn allemaal dingen die je makkelijk in-game kan vinden. Het is dan nog eens full singleplayer dus geeft geen enkel voordeel op een andere speler. Ik snap niet zo goed waarom je je hier druk in maakt.
 
Is toch niet verplicht om dat aan te kopen? Zijn allemaal dingen die je makkelijk in-game kan vinden. Het is dan nog eens full singleplayer dus geeft geen enkel voordeel op een andere speler. Ik snap niet zo goed waarom je je hier druk in maakt.
Je ziet geen probleem in het feit dat Capcom een game aflevert aan reviewers die niet dezelfde is als de game die ze aan het publiek verkopen ? Mtx in single player games zijn sowieso schaamteloos en een ziekte in de gameindustrie.
Zijn we dan echt zo weinig eisend geworden naar AAA games toe ?
fresh-meme-hot-off-the-press-v0-nnujxjbextpc1.webp



Nog erger is het feit dat mensen met een 4080 en 4090 hebben moeite om 30 fps in de city te halen, wat verwachten ze dan van de reviews ?
Ikzelf heb een 2080 dus ik zie niet in hoe ik deze game kan spelen met mijn huidig systeem.
 
Terug
Bovenaan