RPG PC PS5 XBOX Dragon's Dogma 2

Als je na elke encounter met een volle rugzak zit en je terug moet gaan naar een kamp en/of minuten lang alles zitten herverdelen tussen uw party, dan heb ik er toch ook snel genoeg van. Dat is ook de reden dat ik BG3 sneller dan verwacht opgegeven heb. Als een RPG je in tijd afstraft indien je effectief je loot opraapt, daar heb ik het moeilijk mee. Ook al snap ik wel de charme van wat kieskeurig zijn en is het cool dat het gewicht van uw character ook uw inventory bepaald en dergelijke... Mijn tijd is gewoon te kostbaar tov toen ik een kind was. Als ik een uur speel, wil ik een uur gespeeld hebben.
 
Wa ne belachelijke review van 4gamers, na al da geleuter over die framerate ben ik afgehaakt eerlijk gezegd
Die hun reviews zijn echt 9 op de 10 brol. Da zijn echt geen competente mensen op reviews en artikels te maken.
Die front page staat ook altijd vol HLN artikels zonder waarde, als ge op de hoogte wilt blijven van wat Amouranth doet zit ge daar goed. :p
 
Als een RPG je in tijd afstraft indien je effectief je loot opraapt, daar heb ik het moeilijk mee. Ook al snap ik wel de charme van wat kieskeurig zijn en is het cool dat het gewicht van uw character ook uw inventory bepaald en dergelijke... Mijn tijd is gewoon te kostbaar tov toen ik een kind was. Als ik een uur speel, wil ik een uur gespeeld hebben.
Dat zijn van die beperkingen die u uiteindelijk memorabele momenten opleveren. Letterlijk het gewicht van je keuzes.

Voor mij zijn die beperkingen meestal een positief iets want zo leef ik makkelijker mee in een spel. Oneindige inventory en fast travel heb ik snel geen voeling meer met de wereld en is het alsof het open "godmode" is.

Edit: technisch ziet het er op zowel PC als PS5 wel best triestig uit. Spijtig. PC volgens sommige op reddit etc onspeelbaar, zelfs met de laatste CPU/GPU's.. Met hun eigen in-game engine.
 
Laatst bewerkt:
Eh.. 4gamers. Nu Dragons Dogma is denk ik conceptueel gewoon ook niet voor iedereen. Het gehele pawn gegeven is iets dat je bij een heel hoop volk al niet makkelijk verkocht krijgt. Incl mezelve.

Wie doet de review hier? Vermoed @MicVlaD of @FreakyJP ?
Helaas pas daarnet de code gekregen, maar onze review komt er dus (iets later) aan.
 
Dat zijn van die beperkingen die u uiteindelijk memorabele momenten opleveren. Letterlijk het gewicht van je keuzes.

Voor mij zijn die beperkingen meestal een positief iets want zo leef ik makkelijker mee in een spel. Oneindige inventory en fast travel heb ik snel geen voeling meer met de wereld en is het alsof het open "godmode" is.
Exact dit, voor mij maakt of breekt dit een spel. Ik wil ondergedompeld worden in een spel, en dat werkt niet als alles vanzelf gaat, zoals oneindige inventory etc
 
Ik had enkel een preview gezien van een 10 tal minuten. Op basis daarvan deze aangeschaft, hopelijk morgen geleverd. Heel benieuwd of deze nu "anders" gaat zijn dan andere games.
 
Ik ben zeer benieuwd. De pijnlijke framerate op ps5 en slechte optimalisatie voor pc terzijde, lijkt het weer een Capcom game die voor mij de nadruk legt op ijzersterke combat. Als je ziet hoe vaak we open-world-stijl games krijgen waarbij de combat louter "functioneel" is en op geen enkel vlak innoveert, dan verdienen games als deze alle lof.

Plus het idee van een wereld te verkennen die effectief interessant en gevaarlijk is.. :love: Misschien dat het terug dat geweldige gevoel geeft zoals bij Elden Ring.

Tenzij ik het speel natuurlijk en met mijn kritische oog tot de conclusie komt dat het drek is. :unsure:
 
Een trend die je vaker ziet... en zij die het dan wel doen worden aangesproken dat het gepatched kan worden... Review gezien van FF7R die de score van mid-90 naar low-70 liet dalen vanwege de technische zijde (net omdat FFXVI ook niet afdoende gepatched is)... commentaren waren duidelijk.
Als ik de review van 4gamers lees, en die video kijk, begrijp ik hoe hij aan zijn cijfer komt. Ik vind het ook te streng maar:
  • Game dat zijn ding niet is... zijn zoveel niet mainstream genres waarin pareltjes maar 75 halen doordat het de reviewers hun ding niet is. Laat mij geen Dark Souls reviewen, want het zal laag scoren. Lees de review en kijk erdoorheen.
  • Dan nog eens zwaar afrekenen op framerate, wat ik ook niet steun. 30fps is geen ramp. Andere technische issues kan al erger zijn.
  • Vele systemen die ik individueel toejuich (limited inventory, beperkte fast travel, niet elke klasse kan alle skils krijgen,...), die in combinatie met elkaar tot frustraties leiden, zeker als je daardoor steeds geconfronteerd wordt met de slecht werkende towns. Kon je bv. al gewoon loot naar je basecamp sturen of enkel richting je camp fasttravelen, had al kunnen helpen. Nu lijkt het precies een grind te zijn dat het plezier van progressie tegenhoudt.
Gelukkig zijn er meer reviewers en kan je vergelijken, maar (te) kritische blikken mogen er ook zijn, net als deze die het door een roze bril zien.
 
Playthrough zit rond de 30 uur, da's ook wel positief voor mij, da's zo ongeveer mijn sweet-spot. Teveel games die ik na 30 uur beu ben en nog niet in de helft zit. Ik ben er klaar voor:) Hopelijk gaat het overzetten van de character creations vlot zodat ik met mijn Khaleesi op pad kan.
 
Ik hoop dat het toch iets langer is, maar op het tempo dat ik speel, twijfel ik daar nie aan
 
Terug
Bovenaan