Iconz
Active member
Die bestaan ook legaal, Riese & Müller heeft deze bijvoorbeeld. Als je spreekt over bakfiets + volwassen persoon + 2 kinderen. Dan mag je toch gaan rekenen op +/-180kg, als de papa aan de dikke kant is 200kg. Eigenlijk wel zot dat zoiets toegelaten is in speedelec versie.
Ik zag er afgelopen week nog iemand zijn kinderen mee naar school brengen. Nummerplaat stond er achteraan op, vader noch kinderen een helm.
Ik ben er vorige week ook een tegen gekomen. 1 kind in de bak, papa aan het stuur, beiden geen helm maar de papa wel een grijze stijlvolle zomerhoed op. Dat hij een vrouw van 64 van het fietspad gereden heeft en toen hij achter mij zat begon te bellen om 2 sec later te beginnen roepen en brullen omdat ik niet snel genoeg de gracht inreed zullen we maar met de mantel der liefde bedekken. Hopelijk komt er ooit een dag dat flikken op de fiets zulke sujetten eens mooi aan de kant zetten.
Teveel cowboys op een HS op de baan..
Wettelijk gezien mag je trouwens maar 1 kind vervoeren op een speedelec cargobike en moet het kind ook verplicht een helm dragen.
Je mag ook geen kind onder de 3j vervoeren. Indien het kind jonger is dan 8, moet het in een beveiligd zitje zitten.