Fiets Draag jij een fietshelm?

Draag jij een fietshelm?


  • Totaal aantal stemmers
    208
Die cijfers zeggen niks over de helm. Al 100% van die dodelijk ongevallen zonder helm is, en 80% van de lichtgewonden met een helm, is de kans dat je sterft zonder helm veel hoger.
als 80% van de lichtgewonden met een helm is dan zou ik de helm op zich als gevaarlijk beschouwen gezien het feit dat het overgrote deel van de fietsers er geen draagt :unsure:

valt iedereen hier ook rechtstreeks op zijn hoofd ofzo? ik ben toch al een paar tientallen keren gevallen zonder breuken met als ergste een paar schaafwonden en nog nooit op mijn hoofd... twas dan nog meestal met mijn zatte botten en dus tragere responstijd.

nuja, sommige kunnen het effectief wel gebruiken als ik dit zie

 
Laatst bewerkt:
er zijn vorig jaar rond de 100 fietsers gestorven. das nog geen 0.001% kans dat ge sterft aan een fietsongeval. statistisch gezien zou je beter een helm dragen als ge van een trap gaat en een kogelvrije vest dragen
Ga of mail eens naar een afdeling neurologie voor echte cijfers ipv hier zever te verkondigen. De statistieken van deze die leven als een plant of vanalles hebben overgehouden gaan misschien eens je ogen openen.

Dan is dood zijn nog 1 van de betere dingen die je kan overkomen ipv de rest van je leven nog te moeten afzien.

Trouwens je statistieken kloppen ook al voor geen meter. Die 100 is in het Brussels hoofdstedelijk gewest alleen.
In het Vlaams gewest mag je er nog 282 bijtellen en in het Waals gewest nog eens 234.

Nog statistieken?
Zwaar gewonden:
Brussels hoofdstedelijk gewest: 204
Vlaams gewest: 2389
Waals gewest: 807

Die zelf wat je wil, maar kom het hier dan niet verkondigen alsof de rest overdrijft met getallen die voor geen meter kloppen.
 
Trouwens je statistieken kloppen ook al voor geen meter. Die 100 is in het Brussels hoofdstedelijk gewest alleen.
In het Vlaams gewest mag je er nog 282 bijtellen en in het Waals gewest nog eens 234.

Nog statistieken?
Zwaar gewonden:
Brussels hoofdstedelijk gewest: 204
Vlaams gewest: 2389
Waals gewest: 807

Die zelf wat je wil, maar kom het hier dan niet verkondigen alsof de rest overdrijft met getallen die voor geen meter kloppen.
Er zijn vorig jaar 540 mensen omgekomen na een verkeersongeval in België, onder wie 102 fietsers. Dat blijkt uit definitieve cijfers die het Belgische statistiekbureau Statbel donderdag publiceerde.
uw 282 en 234 doden zijn het totaal aantal verkeersdoden, geen fietsers alleen

ofwel zijn de cijfers van statbel dan verkeerd :unsure: https://statbel.fgov.be/nl/themas/mobiliteit/verkeer/verkeersongevallen
ofwel moet je misschien begrijpend leren lezen. Nuja, er staan tekeningskes bij (grafiekjes) om het makkelijk te maken
 
Laatst bewerkt:
Er bestaan blijkbaar tegenwoordig speedpedelec-bakfietsen blijkbaar (illegaal getuned?). Krijg dat eens tegen u gekletst, wat een massa moet dat niet zijn. Mama met fluthelm op de fiets (geen zo'n gekeurd voor speedpedelecs spel dus), kind zonder helm of gordel in de bak. Lekker aan 40 km/u sjeezen op het moordstrookje. 🤦‍♂️
Die bestaan ook legaal, Riese & Müller heeft deze bijvoorbeeld. Als je spreekt over bakfiets + volwassen persoon + 2 kinderen. Dan mag je toch gaan rekenen op +/-180kg, als de papa aan de dikke kant is 200kg. Eigenlijk wel zot dat zoiets toegelaten is in speedelec versie.
Ik zag er afgelopen week nog iemand zijn kinderen mee naar school brengen. Nummerplaat stond er achteraan op, vader noch kinderen een helm.
 
Die bestaan ook legaal, Riese & Müller heeft deze bijvoorbeeld. Als je spreekt over bakfiets + volwassen persoon + 2 kinderen. Dan mag je toch gaan rekenen op +/-180kg, als de papa aan de dikke kant is 200kg. Eigenlijk wel zot dat zoiets toegelaten is in speedelec versie.
Ik zag er afgelopen week nog iemand zijn kinderen mee naar school brengen. Nummerplaat stond er achteraan op, vader noch kinderen een helm.
Maakt niet uit, die zijn toch snel genoeg om hun handen te zetten...
 
Maakt niet uit, die zijn toch snel genoeg om hun handen te zetten...
Ik heb zo eens in een reflex "mijn hand gezet" toen ik viel met mijn fiets (uitgegleden op een ijzelplek). Het resultaat was pols gebruken. Plus staartbeentje gebroken en had ik geen helm op zat er waarschijnlijk ook een gat in mijn kop.
 
Die bestaan ook legaal, Riese & Müller heeft deze bijvoorbeeld. Als je spreekt over bakfiets + volwassen persoon + 2 kinderen. Dan mag je toch gaan rekenen op +/-180kg, als de papa aan de dikke kant is 200kg. Eigenlijk wel zot dat zoiets toegelaten is in speedelec versie.
Ik zag er afgelopen week nog iemand zijn kinderen mee naar school brengen. Nummerplaat stond er achteraan op, vader noch kinderen een helm.
Ik ben er vorige week ook een tegen gekomen. 1 kind in de bak, papa aan het stuur, beiden geen helm maar de papa wel een grijze stijlvolle zomerhoed op. Dat hij een vrouw van 64 van het fietspad gereden heeft en toen hij achter mij zat begon te bellen om 2 sec later te beginnen roepen en brullen omdat ik niet snel genoeg de gracht inreed zullen we maar met de mantel der liefde bedekken. Hopelijk komt er ooit een dag dat flikken op de fiets zulke sujetten eens mooi aan de kant zetten.
 
nee en nooit van plan ook, ik heb nog reflexen genoeg om mijn handen te zetten als ik val
Ik kan begrijpen als mensen geen helm willen dragen omdat ze dat vervelend vinden.

Maar dit soort redeneringen is gewoon strontachterlijk, en als je eerlijk bent weet je dat ook wel.

En dat voor een crahtestdummy.
 
uw 282 en 234 doden zijn het totaal aantal verkeersdoden, geen fietsers alleen

ofwel zijn de cijfers van statbel dan verkeerd :unsure: https://statbel.fgov.be/nl/themas/mobiliteit/verkeer/verkeersongevallen
ofwel moet je misschien begrijpend leren lezen. Nuja, er staan tekeningskes bij (grafiekjes) om het makkelijk te maken

Klopt had ik verkeerd bekeken, maar dan nog zijn er met enkel fietsers 1186 zwaargewonden.
1186 retards die te dom waren om hun handen te zetten.
 
zelfs als er geen auto's rijden, gaat het precies niet goed
Als je ziet hoeveel mensen er met hun gsm in de hand rondrijden, met een koptelefoon op of denken dat die rode en groene verlichting aan kruispunten voor hen niet telt is het eigenlijk een wonder dat er niet meer verkeersdoden vallen onder fietsers.
 
Ik kan begrijpen als mensen geen helm willen dragen omdat ze dat vervelend vinden.

Maar dit soort redeneringen is gewoon strontachterlijk, en als je eerlijk bent weet je dat ook wel.

En dat voor een crahtestdummy.
die redenering is niet achterlijk, de meeste doden vallen onder de ouderen, mensen die al een stuk trager zijn in hun reflexen. als die vallen zetten ze hun voeten zelfs niet, die vallen gewoon om

check de statistieken https://statbel.fgov.be/nl/themas/mobiliteit/verkeer/verkeersongevallen

ze zouden misschien beter weer steunwieltjes aanvijzen vanaf een bepaalde leeftijd
 
Laatst bewerkt:
die redenering is niet achterlijk, de meeste doden vallen onder de ouderen, mensen die al een stuk trager zijn in hun reflexen. als die vallen zetten ze hun voeten zelfs niet, die vallen gewoon om

check de statistieken https://statbel.fgov.be/nl/themas/mobiliteit/verkeer/verkeersongevallen

ze zouden misschien beter weer steunwieltjes aanvijzen vanaf een bepaalde leeftijd
Dan houdt het toch des te meer steek dat die mensen een helm gaan dragen?

Klopt had ik verkeerd bekeken, maar dan nog zijn er met enkel fietsers 1186 zwaargewonden.
1186 retards die te dom waren om hun handen te zetten.
Allemaal mensen met korte armpjes é.
 
zelfs als er geen auto's rijden, gaat het precies niet goed
autoloze zondag is de verschrikkelijkste dag om te gaan fietsen in Brussel. Werkelijk iedereen denkt dan dat de regels gewoon niet meer gelden. Als dan de meerderheid nog eens beginners zijn...

Als je ziet hoeveel mensen er met hun gsm in de hand rondrijden, met een koptelefoon op of denken dat die rode en groene verlichting aan kruispunten voor hen niet telt is het eigenlijk een wonder dat er niet meer verkeersdoden vallen onder fietsers.
Het ergste zijn esteps & mensen op elektrische fietsen, in Brussel (bvb op de wetstraat) die dan met airpods of over the ear hoofdtelefoons rijden.
Dat is al gevaarlijk als je wandelt. Levensgevaarlijk in een drukke stad.
 
Terug
Bovenaan