Fiets Draag jij een fietshelm?

Draag jij een fietshelm?


  • Totaal aantal stemmers
    208
Mijn engie fiets is een mountainbike en die wordt ook alleen gebruikt waarvoor hij gekocht is: om te mountainbiken. Dan draag ik altijd een helm.
 
Als ik echt ga mountainbiken of rijden op de weg wel.
Als ik met de kinderen ga fietsen nooit, terwijl de kinderen altijd met helm moeten rijden…
 
Hier gingen mijn grootouders onlangs ook fietsen met de kleinkinderen. Ook grootmoeder als enige zonder helm "ja, wat gaan ze dan denken". Het enige wat ik dacht is hoe marginaal het is om uw kleinkinderen een helm op te zetten en er zelf geen op te zetten...
Stel je voor dat mensen zouden denken dat je verantwoordelijkheidszin hebt :puke:
 
Laatst bewerkt:
Hier gingen mijn grootouders onlangs ook fietsen met de kleinkinderen. Ook grootmoeder als enige zonder helm "ja, wat gaan ze dan denken". Het enige wat ik dacht is hoe marginaal het is om uw kleinkinderen een helm op te zetten en er zelf geen op te zetten...
Stel je voor dat mensen zouden denken dat je verantwoordelijkheidszin hebt :puke:
Waarom altijd mensen zo afzeiken omdat ze niet volgens uw regeltjes leven? En ik vraag me écht af hoe representatief die poll hier is. Als ik IRL 5% met een helm zie rondfietsen zal het veel zijn. Volgens de ondervraging hier is het 50% ...
 
Waarom altijd mensen zo afzeiken omdat ze niet volgens uw regeltjes leven? En ik vraag me écht af hoe representatief die poll hier is. Als ik IRL 5% met een helm zie rondfietsen zal het veel zijn. Volgens de ondervraging hier is het 50% ...
Ze worden niet 'afgezeikt' omdat ze niet volgens 'onze regeltjes leven'. Mij maakt het geen hol uit of die andere fietser geen helm wilt dragen.
Het zijn de redeneringen, die soms schots en scheef zijn, om geen helm te dragen die worden becommentarieerd.

En ik denk dat uit andere topics wel kan geleerd worden dat een poll op BG uiteraard niet representatief is en je daar geen conclusies moet aan vastknopen voor de rest van onze samenleving.
 
Waarom altijd mensen zo afzeiken omdat ze niet volgens uw regeltjes leven? En ik vraag me écht af hoe representatief die poll hier is. Als ik IRL 5% met een helm zie rondfietsen zal het veel zijn. Volgens de ondervraging hier is het 50% ...
Het gemiddeld iq is hier waarschijnlijk ook geen 100...
Als de reden om geen helm te dragen is "wat gaan ze van mij denken", dan is "hoe marginaal" wat ik van zo'n mensen denk ja (incl van mijn ouders).
 
ja een helm zal alleszins helpen tegen dodehoekongevallen als er 40 ton over rijd :unsure:
Als je onder de wielen terecht komt, zal niets helpen. Als die jouw fiets aantikt en je weg van de vrachtwagen wordt geslingerd kan het effectief het verschil betekenen tussen leven of dood. Of je nu je handen zet of niet.
 
Als je onder de wielen terecht komt, zal niets helpen. Als die jouw fiets aantikt en je weg van de vrachtwagen wordt geslingerd kan het effectief het verschil betekenen tussen leven of dood. Of je nu je handen zet of niet.
er zijn vorig jaar rond de 100 fietsers gestorven. das nog geen 0.001% kans dat ge sterft aan een fietsongeval. statistisch gezien zou je beter een helm dragen als ge van een trap gaat en een kogelvrije vest dragen
 
er zijn vorig jaar rond de 100 fietsers gestorven. das nog geen 0.001% kans dat ge sterft aan een fietsongeval. statistisch gezien zou je beter een helm dragen als ge van een trap gaat en een kogelvrije vest dragen
Als je eraan sterft zal een fietshelm nauwelijks verschil maken, het kan wel het verschil betekenen tussen wel of niet (zwaar) gewond raken.
 
er zijn vorig jaar rond de 100 fietsers gestorven. das nog geen 0.001% kans dat ge sterft aan een fietsongeval. statistisch gezien zou je beter een helm dragen als ge van een trap gaat en een kogelvrije vest dragen

Je dient weliswaar niet enkel de gestorven fietsers mee te rekenen, maar elke fietser die ten gevolge van een (onge)val een tijdelijk/permanent hoofdletsel opgelopen heeft.
Zoals bv het anekdotische voorbeeld op de vorige pagina van de dame met maandenlange aanhoudende hoofdpijn.
 
Je dient weliswaar niet enkel de gestorven fietsers mee te rekenen, maar elke fietser die ten gevolge van een (onge)val een tijdelijk/permanent hoofdletsel opgelopen heeft.
Zoals bv het anekdotische voorbeeld op de vorige pagina van de dame met maandenlange aanhoudende hoofdpijn.
ok, 0.01% dan, die zelfs een overschatting is. hierop gebaseerd: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230615_93516160 want niet elke zwaargewonde heeft een hoofdletsel
 
Er bestaan blijkbaar tegenwoordig speedpedelec-bakfietsen blijkbaar (illegaal getuned?). Krijg dat eens tegen u gekletst, wat een massa moet dat niet zijn. Mama met fluthelm op de fiets (geen zo'n gekeurd voor speedpedelecs spel dus), kind zonder helm of gordel in de bak. Lekker aan 40 km/u sjeezen op het moordstrookje. 🤦‍♂️
 
Terug
Bovenaan