Digi Belgium

Dus ze zitten ook op het Proximus netwerk?
Ik ben een paar maand geleden overgestapt van Proximus naar MV, misschien moet ik de overstap ook eens proberen.
Wel maar 4G ipv 5G.
Klopt, ze huren het momenteel bij Proximus tot ze hun eigen netwerk op poten hebben.
5G zou bij DIGI vanaf 2025 mogelijk zijn.

Klopt, ze huren het momenteel bij Proximus tot ze hun eigen netwerk op poten hebben.
5G zou bij DIGI vanaf 2025 mogelijk zijn.

Gewoon uit interesse. Wat kan je met een 5G netwerk waar een 4G connectie niet voor zou volstaan?

Is het ondertussen al gelukt om in te loggen?
Gisterenavond nog eens geprobeerd en toen is het wel gelukt. :thumb:

Nu kan ik wel twee contracten downloaden, met lichtjes verschillende gegevens in, waarvan één met een ander gsmnr. Precies toch nog wat kinderziektes in hun systeem. :unsure:

Hun e-mail knop werkt precies ook niet goed, op de pagina waar je terechtkomt is geen mailadres te vinden. Wel een telefoonnummer, maar ik bel niet graag naar helpdesks :headshake:

Gewoon uit interesse. Wat kan je met een 5G netwerk waar een 4G connectie niet voor zou volstaan?

4G kan al eens overbelast zijn, 5G is (voorlopig) minder verzadigd.

Ik twijfel ook nog, ik gebruik Viking Deals heel veel en ik neem aan dat je met enkel vast internet bij Mobile Vikings geen deals kan scoren?

Call me Mistet Unadventurous maar ik kijk de kat eerst even uit de boom. Goed dat ze de belachelijke prijzen van de gevestigde waarden aanvallen maar ik wil wel eerst weten of hun producten het waard zijn. Stabiliteit, bereik en niet onbelangrijk support.

Nu kan ik wel twee contracten downloaden, met lichtjes verschillende gegevens in, waarvan één met een ander gsmnr. Precies toch nog wat kinderziektes in hun systeem. :unsure:

Hun e-mail knop werkt precies ook niet goed, op de pagina waar je terechtkomt is geen mailadres te vinden. Wel een telefoonnummer, maar ik bel niet graag naar helpdesks :headshake:

Onder "mijn producten" staat DIGI Mobile 15 gig, maar wel met een ander (nieuw) telefoonnr. Nochtans aangeduid dat ik mijn nr wil behouden.
Ik wacht mijn SIM af via de post en zie dan wel hoe en wat.

Edit: zelfde als wat jij zegt dus. Ook 2 contracten teruggevonden. Nochtans vind ik wel mijn huidig nummer terug onder "mijn persoonlijke info". Ik ben benieuwd maandag :smurf:

Call me Mistet Unadventurous maar ik kijk de kat eerst even uit de boom. Goed dat ze de belachelijke prijzen van de gevestigde waarden aanvallen maar ik wil wel eerst weten of hun producten het waard zijn. Stabiliteit, bereik en niet onbelangrijk support.

Maar hoe ga je dat objectief evalueren. Een getuigenis van iemand uit pakweg Oostende is misschien helemaal niet relevant voor waar jij woont.

Met de telecomwet loop je niet echt risico. Staat het niet aan dan switch je gewoon terug denk ik

4G kan al eens overbelast zijn, 5G is (voorlopig) minder verzadigd.

Ik twijfel ook nog, ik gebruik Viking Deals heel veel en ik neem aan dat je met enkel vast internet bij Mobile Vikings geen deals kan scoren?
Bij Orange werkt de 5G meer niet dan wel, dus ben daar op hun eigen aanraden al terug naar 4G omgeschakeld op m'n toestel 🙄 ik merk het verschil niet, integendeel. Heel bizar.

Bij Orange werkt de 5G meer niet dan wel, dus ben daar op hun eigen aanraden al terug naar 4G omgeschakeld op m'n toestel 🙄 ik merk het verschil niet, integendeel. Heel bizar.

Heb dat ook regelmatig voor dat ik niets doorkrijg wnneer mijn GSM 5G aangeeft (zit ook bij Orange).
Laatste tijd nochtans precies wel een stuk verbeterd.

Voor @Avi , het is in regel een (héél) stuk sneller, maar die snelheid benut je eigenlijk quasi nooit wanneer "on the road" op je smartphone.
Gebruik je je GSM als hotspot en ben je op je laptop aan het surfen kan het wel (licht) merkbaar zijn, websites in een browser op laptop zijn meestal veel omvangrijker naar data grootte dan de mobiele versies, daar kan je wel wat vlotter laden ervaren via 5G.
Uiteraard ook wanneer je een grote file wil downloaden.

Het grooste verschil echter dat ik merk is latency (ping tijden, of hoeveel milliseconden het duurt om een stukje data ergens naar toe sturen en dan weer te ontvangen).
Wanneer ik via 5G met teamviewer een remote toestel overneem, gaat dat wel een stukje vlotter en responsiever over 5G.
Over 4G (zeker op "drukke" momenten) kan latency nogal stevig oplopen, en dan wordt zo een remote sessie wel lastig, wanneer je ergens klikt duurt het lang voordat er iets reageert, of de cursor die een half scherm achterna loopt ten opzichte van wat je met je muis doet.

In het kort, gebruik je mobiel internet als primaire bron van internet op een vaste PC (of laptop), dan gaat 5G wel regelmatig een stuk vlotter gaan.
En gebruik je toepassingen waar lage latency belangrijk is (gaming, remote desktop sessies, ...), dan gaat 5G je ook een betere ervaring geven.

Op bovenstaande kan je het verschil goed zien!

Belangrijk zijn uiteraard de ruwe snelheden, op 5G merkelijk sneller dan 4 G, maar nog belangrijker zijn de 3 ping tijden.
De eerste is telkens wanneer er geen data wordt verzonden (19ms op 5G en 29ms over 4G).
De tweede is de ping tijdens dat je data aan het downloaden bent, dan wordt het verschil snel groot (1111ms op 5G tegen bijna 3900ms op 4G).
De derde is dan hetzelfde maar tijdens het uploaden van data.
Uiteraard, hoe lager hoe beter (hoe responsiever).

Komt er eigenlijk op neer wanneer er data op en neer gaat, je bij 5G nog redelijk vlot iets anders erdoor krijgt, terwijl 4G héél traag gaat reageren terwijl je iets anders doet.
In mensenwoorden, 5G is veel beter in "multitasken" dan 4G :)

Op een laptop zou je dat snel merken, dat wanneer je via 4G een grote file aan het downloaden bent, dan tegelijkertijd ook een website wil openen, dit zéér traag zal beginnen te gaan, terwijl op 5G ga je dat ook merken, maar gaat nog "werkbaar" blijven.

En dan is 5G in België eigenlijk zéér traag, wanneer ik in Duitsland of Nederland ben (en zelfs in bijvoorbeeld Thailand), dan zie ik geregeld snelheden die nog makkelijk 5 keer hoger liggen.

Het begint al...

Ik ben bij MV van 85GB (€29) naar 15GB (€15) gegaan

Ik had dit dus jaren niet door, waarschijnlijk omdat dit vroeger het enige abonnement was met onbeperkt bellen en sms'en). Nu krijg ik al een sms van MV dat mijn switch doorgaat volgende maand, maar dat ze toevallig vandaag nieuwe abonnementen hebben waardoor ik 2x zoveel mobiele data krijg voor die €15 per maand.

Danku DIGI. Je hebt me zopas €14 per maand bespaard door jouw onderneming.

Zo zie je maar dat een wereld met alleen Proximus en Telenet bv zéér slecht is voor ons. Geef ons liever 10 spelers die mekaar kapot concurreren. Ik haat monopolies, dat sowieso.

Doet mij denken aan de switch van Telenet Business naar privé. Was exact hetzelfde abonnement maar opeens was het €40 minder per maand. Ok een bedrijf moet je wat meer service geven, maar toch ook geen €40 service meer hé per maand :D Dat ging dus van €100 naar €60 per maand en ik ben er zeker van dat dit nog zal zakken.

Laatst bewerkt:

Heb jij al je sim ontvangen via de post?

Het begint al...

Ik ben bij MV van 85GB (€29) naar 15GB (€15) gegaan

Ik had dit dus jaren niet door, waarschijnlijk omdat dit vroeger het enige abonnement was met onbeperkt bellen en sms'en). Nu krijg ik al een sms van MV dat mijn switch doorgaat volgende maand, maar dat ze toevallig vandaag nieuwe abonnementen hebben waardoor ik 2x zoveel mobiele data krijg voor die €15 per maand.

Danku DIGI. Je hebt me zopas €14 per maand bespaard door jouw onderneming.

Zo zie je maar dat een wereld met alleen Proximus en Telenet bv zéér slecht is voor ons. Geef ons liever 10 spelers die mekaar kapot concurreren. Ik haat monopolies, dat sowieso.

Doet mij denken aan de switch van Telenet Business naar privé. Was exact hetzelfde abonnement maar opeens was het €40 minder per maand. Ok een bedrijf moet je wat meer service geven, maar toch ook geen €40 service meer hé per maand :D Dat ging dus van €100 naar €60 per maand en ik ben er zeker van dat dit nog zal zakken.
En nog betaal je teveel ik betaal 9€ voor onbeperkt bellen, sms'en en 80gb bij hey!

Wat zouden jullie aanraden, ik denk dat ik toch wel te veel betaal, 15 eur voor 5 gig, soms met eens 2 of 5 gig erbij als cadeau, geen vast gegeven... Ik zit bij orange, enig voordeel dat ik heb is dat ik bijna altijd bel met WhatsApp, en ik mijn krediet kan opsouperen in de Playstation store. Verder wel heel tevreden van bereik enzo, ook in de Ardennen enzo.

Maar ik wacht nog effe af hoe DIGI presteert sowieso. Die simkaarten is al niet goed

Ik bekijk gewoon filmpjes meestal op de Wi-Fi, soms wel eens via data, maar daarnaast kom ik echt wel toe met mijn 5 gig, thuis wel Wi-Fi meteen openzetten

Wat zouden jullie aanraden
Hey Telecom, dat is gewoon Orange met een ander plakkerke erover en veel goedkoper. Of Yoin (Proximus netwerk), maar daar nog efkes wachten op de prijsverlaging als reactie op Digi.
Wie nu intekent op Digi is testcase, ik zou het op dit moment enkel doen voor een backupnummer en afwachten tot ze zeker hun boeltje op orde hebben.

Terug
Bovenaan