Diesel roettest deeltjesmeter

Thuis hebben ze ook prijs. Eerste keuring van nieuwe Peugeot 508 van 2019, 2.0L diesel afgekeurd. Peugeot zou een terugroepactie bezig zijn van deze reeks. Een van komende weken komt er een gratis nieuwe roetfilter op. Benieuwd of dit helpt maar das een wagen van >45k catalogusprijs…

Mijn wagen volgt nog maar zal er ook aan zijn vrees ik. To be continued…
 
Heeft het zin dat ik rechtstreeks naar Wallonië rij voor mijn keuring ? Diesel van 2017 en ook een PSA motor. Als ze daar ook de nieuwe test doen kan ik beter hier in de buurt gaan.
 
Iemand een idee wat er na juli 23 gebeurt? Nog steeds verlenging van 3 maand of 14 dagen? Ik hoorde van nog een overgangsjaar maar geen idee of dit klopt? Ik krijg mijn nieuwe wagen begin sept, maar mijn huidige keuring vervalt eind juli. Ik ga dus geen nieuwe filter laten steken maar heb mijn wagen wel nog nodig in augustus...
Stel dat het 14 dagen is, dan is het rode kaart veronderstel ik ipv tijdelijke groene? Mag ik niet mee op de baan dan...
 
Thuis hebben ze ook prijs. Eerste keuring van nieuwe Peugeot 508 van 2019, 2.0L diesel afgekeurd. Peugeot zou een terugroepactie bezig zijn van deze reeks. Een van komende weken komt er een gratis nieuwe roetfilter op. Benieuwd of dit helpt maar das een wagen van >45k catalogusprijs…

Mijn wagen volgt nog maar zal er ook aan zijn vrees ik. To be continued…
Als je me in pb de laatste 8 cijfers en letters van het chassisnummer bezorgt kan ik zien of er al een terugroepactie open staat.
 
Iemand een idee wat er na juli 23 gebeurt? Nog steeds verlenging van 3 maand of 14 dagen? Ik hoorde van nog een overgangsjaar maar geen idee of dit klopt? Ik krijg mijn nieuwe wagen begin sept, maar mijn huidige keuring vervalt eind juli. Ik ga dus geen nieuwe filter laten steken maar heb mijn wagen wel nog nodig in augustus...
Stel dat het 14 dagen is, dan is het rode kaart veronderstel ik ipv tijdelijke groene? Mag ik niet mee op de baan dan...
Dat zal te zien zijn wat de dan geldende instructies zijn van Mobiliteit en Openbare werken.
Zij maken de reglementering.
 
vandaag eens naar mijn ford dealer gebeld ivm mijn slechte roetfilter.
Nieuwe filter + wat onderdelen 2500 €, zonder werkuren. Ik weet niet juist hoeveel werk dat vervangen is maar laat ons zeggen 3000 in totaal.

Echter ze gaan beginnen met eens een dag statisch te laten reinigen.
 
Ik heb ook prijs, ga mijn werk bmw 525 prive overnemen. Maar afgekeurd voor de roet.

euro 6b van 2016.

Ben nu getriggerd om dit zelf op te lossen, ik woon 2km van het keuringstation en herkeuring is 15€ ,
Staat nu op de brug en morgen de dpf (roetpot) een demonteren om te reinigen, en dan voor 15€ nog eens een gok gaan wagen.
 
Ik heb ook prijs, ga mijn werk bmw 525 prive overnemen. Maar afgekeurd voor de roet.

euro 6b van 2016.

Ben nu getriggerd om dit zelf op te lossen, ik woon 2km van het keuringstation en herkeuring is 15€ ,
Staat nu op de brug en morgen de dpf (roetpot) een demonteren om te reinigen, en dan voor 15€ nog eens een gok gaan wagen.
En wat als hij dan afgekeurd wordt ? Heb je dan verder tijd om hem in orde te brengen? En wat als hij na 1 jaar opnieuw afgekeurd wordt?
 
Heb de dpf gedemonteerd, als er een enorm gat inzit door de roostertjes valt er weinig aan te reinigen.

Nieuwe besteld 700€ morgen monteren.

Is een reserve auto, Heb al jaren 1-2 auto's teveel, alleen maar handig.

Update; Op de aftermarket dpf filter zitten 2 aansluitingen minder. (Daar zitten tussen 5 sensoren op!)

Dus ofwel omruilen, ofwel ombouwen. 1 sensor die op het uitlaatstuk zit kan ik de verdikking incl schroefdraad afslijpen en vastlassen op de nieuwe. (Gat boren, erop leggen en netjes aflassen).

Er zitten ook 2 luchtkanaaltjes op, hij meet de druk voorzijde filter en achterzijde filter. Op de nieuwe zit die aansluiting achteraan er niet op.

Dus 2 uren werk aan dat nieuw onderdeel, om dan 3 uren te prutsen om terug te monteren. (Past correct voor 95%) opnieuw creatief zijn.
 
Laatst bewerkt:
Klopt het dat als je met die premium diesel (bv. Esso Synergy Supreme+ Diesel) zou rijden, dat dit beter zou zijn voor de roetfilter?
(in vergelijking met de goedkoopste pomp)
 
Laatst bewerkt:
Ja, volgens diverse forums scheelt dit.
Dat in combinatie met een cleaner daar nog is extra bij, voor schone verbranding.

In de praktijk echter zal bij veel auto’s de roetfilter gewoon al teveel slijtage hebben en laat daarom teveel door.

(Bij mij bijv was er intern gewoon een gaatje in gebrand/weggerot terwijl de component langs de buitenkant er nog in Nieuwstaat uitzag.
 
Ja, volgens diverse forums scheelt dit.
Dat in combinatie met een cleaner daar nog is extra bij, voor schone verbranding.

In de praktijk echter zal bij veel auto’s de roetfilter gewoon al teveel slijtage hebben en laat daarom teveel door.

(Bij mij bijv was er intern gewoon een gaatje in gebrand/weggerot terwijl de component langs de buitenkant er nog in Nieuwstaat uitzag.
En heb je de wagen uitgelezen ?
Benieuwd of zoiets een foutmelding geeft.
Mijn wagen zit op 270k km en als ik hem uitlees, zou mijn roetfilter nog een goei 30k km meegaan.
 
statische regeneratie gedaan, van 2,5 miljoen naar 975.000.
Nu product erin 'bardahl', 2 tanks leegrijden en dan bidden dat we de volgende keuring dit najaar erdoor geraken.
 
Groene kaart gekregen, deeltjestest er blijkbaar vlot onder. Ben echt blij, hopelijk blijft het zo voor de komende jaren nog.
Heb je iets speciaal gedaan voordat je ging?

Ik heb een Mercedes c200 diesel euro 6 uit 2016 en hebben mij vorige keer gewoon doorgelaten ondanks niet goed genoeg, dus vrees dat ik er nu wel aan ga hangen... (was nog net voor de regel dat je 1 jaar extra kreeg om te herstellen)

Onlangs naar officiële mercedes garage geweest en eens gaan horen. Ze hebben zelfs het apparatuur niet om het te meten...

Nieuwe roetfilter steken kost 3000 euro. Maar heb opgezocht dat je filter ook kan laten reinigen, zou 4 a 500 euro kosten, iemand ervaring?

Ook gehoord dat echt eens een paar uur in hoge toeren rijden voordat je gaat ook enorm zou helpen.

Hier heb ik nog een paar interessante threads gevonden:


 
Laatst bewerkt:
Stoom uw uitlaat eens uit met hogedrukreiniger, en gooi een cleaner bij uw brandstof.
Herkeuring is 17€ dus voor dat geld kun je wel een paar keer gaan.

Ik heb uiteindelijk een originele dpf bij bmw gehaald van 1500€ en gemonteerd. De aftermarket van 700€ heb ik terug gebracht.
Geen zin om 3-4 uur te knutselen om iets passend te maken.

Groene kaart wel nu.
 
Heb je iets speciaal gedaan voordat je ging?

Ik heb een Mercedes c200 diesel euro 6 uit 2016 en hebben mij vorige keer gewoon doorgelaten ondanks niet goed genoeg, dus vrees dat ik er nu wel aan ga hangen... (was nog net voor de regel dat je 1 jaar extra kreeg om te herstellen)

Onlangs naar officiële mercedes garage geweest en eens gaan horen. Ze hebben zelfs het apparatuur niet om het te meten...

Nieuwe roetfilter steken kost 3000 euro. Maar heb opgezocht dat je filter ook kan laten reinigen, zou 4 a 500 euro kosten, iemand ervaring?

Ook gehoord dat echt eens een paar uur in hoge toeren rijden voordat je gaat ook enorm zou helpen.

Hier heb ik nog een paar interessante threads gevonden:


Had de garage op voorhand gebeld maar ze kunnen het idd niet zelf meten. Ze zeiden gewoon van te proberen en achteraf zien we wel. Ik rij wel steeds 70km autosnelweg per dag en dat zolang ik de wagen al heb. Ook niets van additieven toegevoegd. Auto is zoals hij uit de garage komt erdoor geraakt. Het is dus mogelijk, verschoot ervan als ik andere verhalen hoor maar ben wel enorm blij dat ik voorlopig niet verplicht ben een nieuwe wagen te kopen binnen het jaar. Dit is de grootste klucht wat ze hebben kunnen invoeren.
 
Had de garage op voorhand gebeld maar ze kunnen het idd niet zelf meten. Ze zeiden gewoon van te proberen en achteraf zien we wel. Ik rij wel steeds 70km autosnelweg per dag en dat zolang ik de wagen al heb. Ook niets van additieven toegevoegd. Auto is zoals hij uit de garage komt erdoor geraakt. Het is dus mogelijk, verschoot ervan als ik andere verhalen hoor maar ben wel enorm blij dat ik voorlopig niet verplicht ben een nieuwe wagen te kopen binnen het jaar. Dit is de grootste klucht wat ze hebben kunnen invoeren.
Tank je altijd dezelfde diesel? (Merk en premium of “gewone”)

Toen ik vorig jaar ging, zag ik de keurder een aantal keer een test starten, vreemd en mompelend kijken en dan plots schaapachtig “oh dit is een benzine” :unsure:
 
Terug
Bovenaan