Diablo IV

Diablo IV

Ik heb alleen maar een queue gehad vrijdag van een klein uur en daarna nimeer. Ook nooit errors en behalve een beetje lag bij het betreden van een stad of andere zone eigenlijk bug vrij kunnen levelen naar max level.

Het spel is ook niet meer zo roflstomp als de vorige. Je moet wel een beetje bedachtzaam spelen. Vooral sommige bosfights zijn redelijk hard waar ik mijn build moest aanpassen voor de boss. Vooral die soort servant van lilith en dan the denmother. Hoe de difficulty wordt uitgewerkt ben ik minder fan van, maar ik heb er vertrouwen in dat men die dingen nog gaat tweaken.

Ik speel melee rogue en ik moest eigenlijk bijna alle bossfights spelen alsof ik zwaar underleveled was voor die boss. Een dot zetten en kiten maar, 95% lopen, 5% uptime, want die bosses smakken je health weg alsof het niks is. Hogere difficulty is fantastisch, maar op deze manier worden bossfights enorm saai. Als je geen dot kan zetten als melee lijken die bossfights redelijk onmogelijk imo.

Ik speel wel op veteran..
 
Ik heb alleen maar een queue gehad vrijdag van een klein uur en daarna nimeer. Ook nooit errors en behalve een beetje lag bij het betreden van een stad of andere zone eigenlijk bug vrij kunnen levelen naar max level.

Het spel is ook niet meer zo roflstomp als de vorige. Je moet wel een beetje bedachtzaam spelen. Vooral sommige bosfights zijn redelijk hard waar ik mijn build moest aanpassen voor de boss. Vooral die soort servant van lilith en dan the denmother. Hoe de difficulty wordt uitgewerkt ben ik minder fan van, maar ik heb er vertrouwen in dat men die dingen nog gaat tweaken.

Ik speel melee rogue en ik moest eigenlijk bijna alle bossfights spelen alsof ik zwaar underleveled was voor die boss. Een dot zetten en kiten maar, 95% lopen, 5% uptime, want die bosses smakken je health weg alsof het niks is. Hogere difficulty is fantastisch, maar op deze manier worden bossfights enorm saai. Als je geen dot kan zetten als melee lijken die bossfights redelijk onmogelijk imo.

Ik speel wel op veteran..
Ik ben deze morgen net een rogue gestart waarmee ik nu de story net weer gedaan heb.
Wel niet puur met melee skills.

Ik gebruik 5/5 inv. strike met de 2 passive upgrades, 3/5 barrage met de 2 passives, 1/5 caltrops met de 2 passives en 1/5 poison trap met de 2 passives. (2 skill points zijn van equip die ik aanheb)
Caltrops en poison trap up, dps met barrage en resource createn met inv. strike.
Ik moest alleszins niet veel/lang rondlopen, gewoon caltrops en poison trap blijven spammen (je kan er meer dan 1 neerpoten) en 3x barrage die dan de passive unlocked die zo een rain of arrows laat naar beneden komen.

Ook op veteran.
 
Moet zeggen ben nu lvl 14 en het begint mij wat tegen te steken al.
Te veel walking simulator story line

Er is toch echt amper mob density zeg wtf.

Denk niet dat ik het nog volhoud tot lvl 20 lol


edit: 16 ondertussen, maar de goesting is weg.
Heb het gevoel dat ik maar wat rondloop van npc naar npc en verhaaltjes luister en soms eens een pack mobs tegenkom.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben deze morgen net een rogue gestart waarmee ik nu de story net weer gedaan heb.
Wel niet puur met melee skills.

Ik gebruik 5/5 inv. strike met de 2 passive upgrades, 3/5 barrage met de 2 passives, 1/5 caltrops met de 2 passives en 1/5 poison trap met de 2 passives. (2 skill points zijn van equip die ik aanheb)
Caltrops en poison trap up, dps met barrage en resource createn met inv. strike.
Ik moest alleszins niet veel/lang rondlopen, gewoon caltrops en poison trap blijven spammen (je kan er meer dan 1 neerpoten) en 3x barrage die dan de passive unlocked die zo een rain of arrows laat naar beneden komen.

Ook op veteran.
Vanaf je ranged abbilities hebt is alles ineens een stuk makkelijker... Probeer maar eens melee only. Een trap neerzetten en daarna lopen is voor mij evengoed lopen haha :)

Ben vandaag eens een mage begonnen. Ofwel zijn mages belachelijk OP ofwel zijn melee enorm underpowered. Ben al bijna level 20 op veteran en het is POEPSIMPEL! Hoeveel damage je doet... Ik ben precies een 24/7 shrine buff LOL
 
Ik had ook issues met mijn barb in bossfights, sorceres is niet te vergelijken hoe veel makkelijker.
Ben toch nog eens naar lvl 20 aant pushen dan toch maar, iemand zei me dat je dan wat krijgt?

Ben 18 nu en heb precies geen quests meer, geen gele dingetjes meer op de map.
Heb wel de final boss gedaan.

Wat is dan nu verder de bedoeling? Beetje rond tjoolen zones? :p
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een mail van Blizzard gehad, volgende open beta is necro en druid speelbaar btw.

Ik heb een sorceror van lvl 20 en een rogue van lvl 16 gemaakt beide spelen heel goed, sorceror is inderdaad OP hopelijk gaan ze hem niet zwaar nerfen tegen release.
Rogue is ook dik in orde (speel melee met rogue), waardoor ik nu nog altijd niet weet wat ik ga spelen op release....
 
Toch nog verder gespeeld.
Eens die questline klaar was kon ik mijn plezier vinden door gewoon wat te gaan farmen ipv verhaaltjes voor te lezen aan npc’s en wandelingen te maken
 
Moet zeggen ben nu lvl 14 en het begint mij wat tegen te steken al.
Te veel walking simulator story line

Er is toch echt amper mob density zeg wtf.

Denk niet dat ik het nog volhoud tot lvl 20 lol


edit: 16 ondertussen, maar de goesting is weg.
Heb het gevoel dat ik maar wat rondloop van npc naar npc en verhaaltjes luister en soms eens een pack mobs tegenkom.
das een vrij goeie omschrijving van ver elk game in dit genre denk ik dan :p
 
Eens die questline klaar was kon ik mijn plezier vinden door gewoon wat te gaan farmen ipv verhaaltjes voor te lezen aan npc’s en wandelingen te maken
Moet wel zeggen dat ik ver nog niks Main Q gedaan heb, en meteen ben gaan exploren, events doen, dungeons clearen, de map verkennen.

Ga nu wat de Main Q doen en zien wat dat in houd.
 
das een vrij goeie omschrijving van ver elk game in dit genre denk ik dan :p

Gohja, komt omdat ik vergelijk met PoE zeker... Waar je geen zo'n verhaaltjes achtige questline hebt die je alle kanten uitstuurt en ook nooit langer dan 10 seconden wandelt zonder mobs tegen te komen. En waar je ook nooit moet backtracken voor iets.

Maar allé los van de questing kan het mij wel bekoren.
Ik ga de volgende beta waarschijnlijk wel niet spelen, tenzij ik natuurlijk ook gewoon alle quests oversla en wat ga farmen.
 
Gohja, komt omdat ik vergelijk met PoE zeker... Waar je geen zo'n verhaaltjes achtige questline hebt die je alle kanten uitstuurt en ook nooit langer dan 10 seconden wandelt zonder mobs tegen te komen.
Mss heb ik PoE nog niet genoeg gespeeld hiervoor, maar in het geval van die verhaaltjes, 100% waar, al denk ik wel dat uiteindelijk diablo 4 ook wel zal evolueren na release met een "get to the end game asap" en speel season endgames. Wat betref mob density, dat vind ik niet veel anders dan in PoE early game tbh. In Diablo 3 was het veel meer van "more is better", dat is hier precies wat tuned down en ik vond het daardoor meer in lijn liggen met PoE. Maar again, mss toch net iets te weinig PoE gespeeld om daar echt 100% over te oordelen, al denk ik dat veel zal veranderen nog in de toekomst. Uiteindelijk op release gaat story en een langere early/mid game wel de bedoeling zijn met dan in de toekomst snellere seasons.
 
Ik moet wel bevestigen, die lage mob density in openworld, was in de vorige beta ook en zelfs op high level en over heel de map.
Daar bij aansluitend vind ik ook dat mounts in dit spel overbodig zijn.
Nu lijkt het misschien nuttig met al het rondlopen, en wil iedereen die mount die niet unlocked in de beta, maar eens je alle waypoints hebt gebruikte ik die mount zelfs niet meer.

Want door die lage mob density is er ook totaal geen reden om geen waypoints te gebruiken.

Grootste vraagteken blijft de end game content, want zelfs in de vorige end game beta was er buiten de nightmare versies van dungeons en die events die je nu ook al speelde, eigenlijk niet veel meer te doen. :S

En dan die nightmare dungeons, ik heb de vorige beta geen matchmaking systeem gezien.
Dus maw dan moet je al effectief mensen op je friendslijst hebben om samen die dungeons te doen. (of via ingame guildmembers)
Maar aangezien dat geen content is van deze beta geen idee of ze daar iets aan veranderd hebben of het vanaf deze D4 standaard is op deze manier.

Ik heb ook nog steeds wel vragen bij hun netwerk/shard systeem.
Want ik heb 2 chars tot lvl 25 gespeeld en van al die events die ik deed heb ik met moeite andere spelers gezien, dus meestal alles solo gedaan, wat raar is voor een spel dat enorm aantal spelers online heeft.

Zelfste met de world boss, 2x gedaan en ook veel streamers bekeken.
Ik zag nooit meer dan +-10 man die daar aan meededen.
Dus kan me alleen maar inbeelden dat daar ook een cap opstaat van dat aantal personen met enkel de mensen in je "shard".
Of heeft iemand van jullie die gedaan met meer spelers?
 
Ik denk dat het voor hardcore PoE spelers nooit evenwaardig zal worden vrees ik.

Voor mensen die geen PoE spelen zal het veel beter aanvoelen.

Ik ga proberen niet meer te vergelijken haha.
Ik heb het gekocht in de hoop af en toe eens te kunnen spelen tussen de PoE seasons door.
 
Ik denk dat het voor hardcore PoE spelers nooit evenwaardig zal worden vrees ik.

Voor mensen die geen PoE spelen zal het veel beter aanvoelen.

Ik ga proberen niet meer te vergelijken haha.
Ik heb het gekocht in de hoop af en toe eens te kunnen spelen tussen de PoE seasons door.
Diablo was toch nooit een game zoals POE? Wat wel btw :)
Het zijn ook enkel gamers zelf die blijven een link zoeken of verwachtingen hebben mbt POE, als er weer eens een ARPG op de markt komt.
 
Diablo was toch nooit een game zoals POE? Wat wel btw :)
Het zijn ook enkel gamers zelf die blijven een link zoeken of verwachtingen hebben mbt POE, als er weer eens een ARPG op de markt komt.
Ja das waar. Ik weet ook niet waarom.

Omdat PoE nu een beetje de top is van het genre zeker. Nuja, die hebben er ook al 12 jaar development opzitten, is ook al veel geevolueerd.
 
Ja das waar. Ik weet ook niet waarom.

Omdat PoE nu een beetje de top is van het genre zeker. Nuja, die hebben er ook al 12 jaar development opzitten, is ook al veel geevolueerd.
Ook dat ik voor interpretatie vatbaar, is PoE de top in zijn genre? Hangt af aan wie ge het vraagt, denk ik dan. PoE zit tbh wat op een eilandje alleen en je kan dat heel moeilijk vergelijke met de andere games in zijn genre, niet omdat het leagues beter is, maar omdat het zo anders is en een totaal andere mindset heeft, het zit net op een eilandje omdat het moeilijk te vergelijken is met dat spel. Alle, IMO eh.
 
Terug
Bovenaan