Diablo IV

Diablo IV

Rogue en Sorceror
Sorceror ga ik volgend weekend proberen, kheb nu met Barb tot lvl 25 gespeeld, de main Q gedaan en een handvol van alle andere activiteiten. Makkelijk vond ik het toch niet op WT2 ( de bosses ) maar ik had online wel al gelezen dat Barb het wel moeilijk kan hebben, benieuwd het te vergelijken volgend weekend.
 
Voor zo ver ik gezien heb wel, maar niet zelf getest, KB&M speelde wel weer vlotjes.
Ok, dat scheelt. :)
Indien de reviews positief zijn dan schaf ik het wel aan maar nog niet beslist welke versie ik zou nemen.
PS5 voor op het groot scherm te spelen maar anders liever PC met KB&M of controller.

Met controller support op de pc dus weer een argument meer om voor de pc versie te gaan
 
Sorceror ga ik volgend weekend proberen, kheb nu met Barb tot lvl 25 gespeeld, de main Q gedaan en een handvol van alle andere activiteiten. Makkelijk vond ik het toch niet op WT2 ( de bosses ) maar ik had online wel al gelezen dat Barb het wel moeilijk kan hebben, benieuwd het te vergelijken volgend weekend.

barb is blijkbaar nogal undertuned (toch op lvl 25), hopelijk wat beter tegen endgame want ik speel altijd barb eerst bij diablo 3 games
 
barb is blijkbaar nogal undertuned (toch op lvl 25), hopelijk wat beter tegen endgame want ik speel altijd barb eerst bij diablo 3 games
Die berichten lees ik ook maar ik zie ook gameplay van barb builds met high damage die bosses facetanken dus is puur wat voor build je in elkaar zet. Thorns of bleed build lijkt me een goed begin.
 
Is de open beta van volgend weekend dezelfde als die van voorbije weekend ? Als het dezelfde is kan ik het anders al binnenhalen.
 
Ik had met mijn barb echt problemen op die mini boss fight met die moeder die daar ligt en dan zo linked up is met wat adds en er vanalles in het rond vliegt.

Met de sorc was dat piece of cake.
 
Barb build op lvl 20 met blood loss was wel redelijk op toch. Kampen clearen van lvl 25 met hordes ging gelijk niks. En de boss was ook redelijk cava. Eerste build met barb was niet zo krachtig en dan geloofde ik het ook bijna dat deze minder krachtig was. Dit smaakt naar meer.
 
Is de open beta van volgend weekend dezelfde als die van voorbije weekend ? Als het dezelfde is kan ik het anders al binnenhalen.
Ja buiten dat de twee andere classes ook beschikbaar zijn.
Thorns of bleed build lijkt me een goed begin.
Ik had een bleed buildje gemaakt, al moet ik zeggen zo veel aandacht heb ik het nu ook niet gegeven xD
Ik had met mijn barb echt problemen op die mini boss fight met die moeder die daar ligt en dan zo linked up is met wat adds en er vanalles in het rond vliegt.
Die fight vond ik nog mee vallen, met de build dat ik had, was het goed dat er af en toe wat mobs waren, daar healde ik goed van, het was vooral de pure 1 v 1 fights die aansleepten en traag gingen.
 
Heb het nog niet gespeeld enkel gameplay gezien maar kan die camera echt niet verder uitzoomen? Hopelijk fixen ze dat nog.
 
Experimenteren met builds voor méér generation.
Neen het is gewoon zo.
Is niet alleen mijn mening hoor ;)

Zie ook 'reviews' van veteran diablo spelers zoals kripparian.
Maar tis zowat de algemene tendens van iedereen die barb speelde, zowel deze beta als de vorige end game beta.
En je merkt het veel erger wanneer je hoger level word door die scaling, wat je dus nog niet meemaakt in de level 25 beta.


 
Laatst bewerkt:
Rod ferguson zijn feedback op de beta en de netwerk/server problemen van vorig weekend en de vermoedelijke speler aantallen.
Meer dan 1 miljoen spelers vorig weekend.

Hou mijn hart vast voor komend weekend als er nu al +1m spelers waren, als ze het al niet konden inschatten op het aantal pre-orders vorig weekend.

 
Rod ferguson zijn feedback op de beta en de netwerk/server problemen van vorig weekend en de vermoedelijke speler aantallen.
Meer dan 1 miljoen spelers vorig weekend.

Hou mijn hart vast voor komend weekend als er nu al +1m spelers waren, als ze het al niet konden inschatten op het aantal pre-orders vorig weekend.

Zo zaken worden soms ook bewust zo gedaan hoor. Testen wat de server aan kan, hoe hij het afhandelt etc, ze kunen zij daar altijd zeggen van ok we voorzien een pak meer capaciteit, maar voor hun is het ook belangrijk om zo dicht mogelijk op de limiet te werken. Beta testen zijn daar heel goed voor, noemde vroeger niet voor niks vaak ook gewoon een "stres test" die beta's zijn niet alleen voor ons, maar ook voor hun van groot belang. Je kan pas echt de performance en capaciteiten testen als het spel gespeeld wordt. Gewoon nutteloos resources verspillen zodat er altijd veel extra marge is, is gewoon economisch niet correct.
 
Rod ferguson zijn feedback op de beta en de netwerk/server problemen van vorig weekend en de vermoedelijke speler aantallen.
Meer dan 1 miljoen spelers vorig weekend.

Hou mijn hart vast voor komend weekend als er nu al +1m spelers waren, als ze het al niet konden inschatten op het aantal pre-orders vorig weekend.

Denk wel dat er heel wat pre orders last minute bijgekomen zijn afgelopen weekend speciaal voor die beta te kunnen spelen.
Dat gezegd zijnde, als je het artikel leest dan lees je dat ze bewust de queue langer gemaakt hadden omdat ze op dat ogenblik aanpassingen aan het doorvoeren waren en ze de datastroom wouden beperken terwijl ze dit aan het doen waren. Op zich niets mis mee maar eigenlijk zouden ze dit soort zaken wel kunnen meedelen op hun social media naar de spelers toe om meer begrip te krijgen.
 
Zo zaken worden soms ook bewust zo gedaan hoor. Testen wat de server aan kan, hoe hij het afhandelt etc, ze kunen zij daar altijd zeggen van ok we voorzien een pak meer capaciteit, maar voor hun is het ook belangrijk om zo dicht mogelijk op de limiet te werken. Beta testen zijn daar heel goed voor, noemde vroeger niet voor niks vaak ook gewoon een "stres test" die beta's zijn niet alleen voor ons, maar ook voor hun van groot belang. Je kan pas echt de performance en capaciteiten testen als het spel gespeeld wordt. Gewoon nutteloos resources verspillen zodat er altijd veel extra marge is, is gewoon economisch niet correct.
Mooie argumentatie....

...maar ik zou dat wel spiegelen tegenover het feit dat lezers met hun pre-orders en dergelijke vaak moeten betalen voor die beta-toegang en dan mogen ze überhaupt wel zorgen dat het werkt. :D
 
Terug
Bovenaan