Diablo IV

RPG PC PS5 PS4 XBOX Diablo IV

Er zal grafisch niet veel verschil zitten op de console vs pc versies volgens mij.
Ik heb de vorige beta gespeeld op pc in 1440p met alle details op hoogste en ik haalde nog altijd gemiddeld 50 fps,
op een 8 jaar oude pc met een nvidia 1070ti.
Dus denk dan niet dat het zoveel minder zal zijn op de console.

Nu ja ik heb hem zowel op pc als op xbox seriesx :biglaugh:

En ik heb nog maar een console sinds een half jaar geleden, maar ik speel Diablo sindsdien liever met controller dan met muis/keyboard.
Zowel D2 ressurected, D3 als de D4 beta.
En dat na de laatste 7 jaar enkel op pc te gamen.

De grootste struikelblok is/blijft inderdaad inventory management.
Dat gaat niet vlot genoeg naar mijn zin met de controller tegenover muis/keyb.
 
Ok was goed begonnen, vanaf stipt 17h00 aangelogd.
Nu server dc en als ik aanlog zie ik mijn level 8 char al niet meer :biglaugh:
Nog een herstart en nu 58 min queue.. ga mijne pizza insteken en eten peis ik.
 
Kheb 2h zonder problemen gespeeld mijn rogue tot de 1ste grote stad gebracht vnvd ne mage starten
 
Ik ben er net voor de tweede maal uitgesmeten met die error 316xxx waar de forums/discord momenteel vol meldingen van staan.
Terug in de queue... 90 min momenteel :wtf:
 
Heb even kunnen spelen tot lvl4 en toen ik met de boss van eerste dungeon bezig een connection lost. Terug 78min in queu
 
Ik ben uiteindelijk vroeger in mijn bed gekropen dan gepland.
Ik heb 4 uren in de queue gestaan en 3 uur gespeeld tussen 17h00-00h00.
Deze morgen vroeg op dacht ik probeer eens... 3x queue van maar 5-8 minuten op dit onchristelijk uur... maar iedere iedere keer error 34203.

Hopelijk deze namiddag/avond nog wat game plezier.

Maar kan me enkel maar inbeelden wat het volgende week gaat geven als iedereen kan inloggen, als het nu 14 uur later nog altijd zoveel miserie is enkel voor pre-orders.

Edit: Inloggen lukt nu ineens zonder queue voor mij sinds 45 min geleden, ondertussen toch level 20 op mijn sorc.
Maar nu MOET ik stoppen voor wat RL gedoe verdoeme :biglaugh:
 
Laatst bewerkt:
Na een relatief korte queue gisteren toch heel vlot kunnen spelen. Barbarian al getest tot lvl 6, rest van het weekend de andere classes ook proberen. Indruk is erg positief voorlopig. Gaat wel enorm lang duren om de goeie builds te vinden, met die grote diepgang in skill trees.
 
PoE spelers be like :wtf:
Ja jongen, de jouwe is groter. Wat is dat toch met die no-lifers die niet gewoon ff blij kunnen zijn met iets maar altijd moeten zeiken op wat nieuw of anders is. Is PoE meer uw ding, speel dat dan en laat mensen die D4 meer dan diepgaand genoeg vinden daar gewoon van genieten. Jongens toch.

In D3 tot GR130 geraakt, wsl is dat nooby voor de grote jongens zoals jij, maar er zijn ook gewoon mensen die minder tijd hebben of de tijd niet enkel in een ARPG willen steken. Leven en laten leven.
 
Gisteren gespeeld tot lvl 12. Vandaag kan ik er niet meer in.

Ik krijg het befaamde There was a problem logging in error code. Wou nu toch deze avond m'n lvl 20 halen maar helaas.
 
Vanavond heb ik wel perfect kunnen spelen, gisteren was echt een ramp. Level 25 geworden en ook de Ashava world boss ff gedaan, was niet simpel maar hadden hem nog net binnen de tijd neer gekregen, paar mooie drops van gehad.
 
Ik kijk er stiekem wel naar uit, misschien eens in promo wat later om met een vaste groep vrienden te spelen, maar toch kan ik mij niet ontdoen van de indruk dat dit genre toch wat passé is. Heb ik ook bij bv. een nieuwe Street Fighter of Mortal Kombat, zo van goh, dit was wel cool in den tijd maar is daar nog veel volk op aan't wachten in 2023?
Zeker geen hater, ik heb goeie herinneringen aan D2 en mij met ne maat wel goe geamuseerd met D3 maar 'k weet ni, misschien ben ik te oud voor dit soort solo grind:)
 
Laatst bewerkt:
Vanavond heb ik wel perfect kunnen spelen, gisteren was echt een ramp. Level 25 geworden en ook de Ashava world boss ff gedaan, was niet simpel maar hadden hem nog net binnen de tijd neer gekregen, paar mooie drops van gehad.
Hier ook 25 tijdens een namiddag zonder issues.

Echter die world boss, fail met een marge van pakweg 30 seconden.... frustrerennddddd :)
Maar vind het grouping systeem voor die boss maar "meh".

Je kan die dus enkel doen met de mensen in je "shard" maar dat blijken maar 11-12 man te zijn of zo?
Even gekeken naar andere spelers online en iedere stream had maar dat aantal deelnemers/shard blijkbaar.
Beetje weird voor een "world boss".

En in mijn geval was ik de enigste level 25, laagste was 18 en meeste waren rond level 21-22.
Tja...

Hoe zit dat eigenlijk met het grouping systeem in D4, buiten de world boss om??
Want ze zijn wel goed bij blizzard in je handje vasthouden met wat je kan doen in het spel,
maar ik mis precies langs welke weg je multiplay zou spelen? :support:
Of gaat het enkel met je friends van je friendslist? Geen matchmaking systeem meer? Of kijk ik daar naast?
 
Laatst bewerkt:
Ik kijk er stiekem wel naar uit, misschien eens in promo wat later om met een vaste groep vrienden te spelen, maar toch kan ik mij niet ontdoen van de indruk dat dit genre toch wat passé is. Heb ik ook bij bv. een nieuwe Street Fighter of Mortal Kombat, zo van goh, dit was wel cool in den tijd maar is daar nog veel volk op aan't wachten in 2023?
Zeker geen hater, ik heb goeie herinneringen aan D2 en mij met ne maat wel goe geamuseerd met D3 maar 'k weet ni, misschien ben ik te oud voor dit soort solo grind:)
Passé zou ik toch niet zeggen.
Ik denk als we de aantallen van de D4 preorders gaan horen of hoeveel mensen er de beta speelden, dat die aantallen eerder astronomisch zulle zijn.
Het aantal mensen dat vrijdag diablo streams volgden op twitch was bijna 1 miljoen, gewoon om een ander te zien spelen. :)
Grotendeels omdat ze zelf niet konden spelen wellicht :biglaugh: , maar toch enorm imo.

Het soort publiek dat de Diablo franchise nu speelt is ook heel gevarieerd na al die jaren, ik speel het nog altijd op mijn bijna 50ste, mijn kameraad zijn zoon van 20 speelt het ook terwijl hij er nog niet eens was toen wij D1 zaten te spelen.

Kijk bijvoorbeeld ook hoeveel mensen nog iedere keer Path of Exile spelen bij een nieuw season, na al die jaren.

Zie ook naar het succes van Lost Ark, al word het mmo gedeelte daar iets uitgebreider gebruikt is dat au fond toch ook een ARPG zoals Diablo.
 
Laatst bewerkt:
Btw binnen 22 minuten is er nog een world boss.
Volgens het schema dat gisteren is aangepast en zichtbaar is bij aanloggen, zou dat de enige zijn vandaag voor ons.

Maar blijkbaar telt de fail van gisteren mee met de weekly limit van rewards als ik de world boss timer bekijk in de popup hieronder.
Ookal heb ik die rewards dus niet gehad door die fail :wtf:

Edit: World boss down met bijna 9 minuten OVER op timer... wat verschil met gisteren :)
Maar geen bonus loot en de 4 legendary drops zijn minder dan wat ik al aan heb.


Screenshot-5.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik kijk er stiekem wel naar uit, misschien eens in promo wat later om met een vaste groep vrienden te spelen, maar toch kan ik mij niet ontdoen van de indruk dat dit genre toch wat passé is. Heb ik ook bij bv. een nieuwe Street Fighter of Mortal Kombat, zo van goh, dit was wel cool in den tijd maar is daar nog veel volk op aan't wachten in 2023?
Zeker geen hater, ik heb goeie herinneringen aan D2 en mij met ne maat wel goe geamuseerd met D3 maar 'k weet ni, misschien ben ik te oud voor dit soort solo grind:)
ik heb de beta gespeeld en ik heb zo iets meh... pass.... Mss koop ik het voor de story maar niet voor de ellenlange grind.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Terug
Bovenaan