Mijn excuses voor het late reageren. Steek de schuld op de OS in Tokio.
'Highway Star': Een intro om 'U' tegen te zeggen. Al het gitaarwerk verdiende de zegening van Paulus VI.
'Child in Time': Zal een van de meest gekende screams aller tijden zijn. Tussenstuk halverwege: damn.
'Smoke on the Water': Improvisatie in het laatste stuk stuwt het naar een betere song dan het album.
'The Mule': Natuurlijk kon het drummen niet ontbreken in een solo bij een rockband van die tijd. Lekkernijtje.
'Strange kind of woman': Robert Plant - Jimmy Page-gevoel hierbij. Impressionante scream aan het einde.
'Lazy': Zonder de vocals, was het ook beestig goed geweest. Een van de betere van het album.
'Space Truckin'': Op de snelweg glijden met een truck, achteroverleunend en iedereen uit de weg rammen. Voor mij onlosmakend verbonden met het afscheid van Ash Williams van de Evil Dead-saga.
'Black Knight': Opgeslagen in mijn afspeellijst.
'Speed King': Eerste minuut komt lekker binnen. Orgelgedoe en scream
. Nummer valt te combineren met 'Space Truckin' als je chaos op de baan wil veroorzaken.
'Lucille': Een zoveelste nummer met een vrouwennaam als titel, dat weldegelijk in mijn hoofd mag blijven weerklinken. Zijn er eigenlijk nummers met mannennamen als titel die een factor van betekenis in de muziek zijn?