Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
zoals gezegd: ketting slijt sneller dan de cassette maar een nieuwe ketting op een gebruikte cassette geeft meestal problemen omdat de ketting er op ingesleten is. Dus met twee (of drie) kettingen die je geregeld wisselt, vermijd je dat...Zie het hier nu net twee keer vermeld worden, maar waarom tussen 2 kettingen afwisselen?
Om de 100km? Dan stop je tijdens uw rit om te wisselen?Ik wissel inderdaad ook met 3 kettingen.
Om de 100km ongeveer. Dan gaan uw tandwielen een pak langer mee.

Ja@Mr.Fingers , is dat deze ketting? https://www.decathlon.be/nl/p/fietsketting-11-versnellingen/_/R-p-300692?mc=8404869
Ik heb nog een nieuwe 105/slx 11 speed ketting liggen van mijn vorige fiets en dan de originele ultegra 11 speed ketting erop. Kan ik die samen met die btwin ketting mixen? Volgens mij kan dat weinig kwaad.
Ma ja gewoon eens goed remmen (en dat paar keer herhalen)Vraagje. Ik zou moeten mijn remblokken van mijn mtb veranderen. Het zijn schijfremmen. Nu, ik ben geen techneut, maar remblokken veranderen ziet er in principe niet ingewikkeld uit. Maar dan.. Krijg je dat zelf deftig "ingeremd"? Bij de fm zetten ze dat op zo een band blijkbaar.
Da's inderdaad die ketting, en zo lang uw ketting compatibiliteit is met Shimano 11sp gaat dat in principe enkel afhangen van de slijtage op de cassette, uitzondering daar gelaten.@Mr.Fingers , is dat deze ketting? https://www.decathlon.be/nl/p/fietsketting-11-versnellingen/_/R-p-300692?mc=8404869
Ik heb nog een nieuwe 105/slx 11 speed ketting liggen van mijn vorige fiets en dan de originele ultegra 11 speed ketting erop. Kan ik die samen met die btwin ketting mixen? Volgens mij kan dat weinig kwaad.
SRAM en Shimano zijn compatibel tot en met 9sp, daarna loopt het mis. Verder heb ik inderdaad wel al wat vanalles op 11sp gegooid qua kettingen. Contect werkt ook, voor de volledigheid.Voor 11-speed kun je iedere 11-speed ketting gebruiken (Shimano, SRAM, KMC, Wipperman, Rohloff & zelfs Campagnolo). Voor 10 & 12 speed is Campagnolo vaak nét iets anders.