De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Is ook zo grappig dat ze spreken van light en superlight terwijl die mss 10-20gr minder wegen
Anyway ook decathlon heeft er niet veel meer binnen. Heb gelukkig 3 kettingen die ik aan het afwisselen ben op dit moment :p

Anyway ook decathlon heeft er niet veel meer binnen.
18ccd88e8b45c0416d8b10116c64151f.gif

Ge kunt best niet in mijn onderdelenschuif komen snuffelen.

Derailleur is nergens te vinden, cassette enkel tot 34, ... keeps on going.
Wie zoekt... die kan vinden! :biglaugh:
op8TZa3.jpg

Laatst bewerkt:
Goed om te weten
Allé, "exact" hetzelfde. De ketting is identiek, maar de masterlink die KMC bij de KMC-kettingen meegeeft is eentje die officieel gerate is om hergebruikt te worden, die in de BTwin verpakking is een single-use-only. Niet dat dat in de praktijk verschil uitmaakt.

Allé, "exact" hetzelfde. De ketting is identiek, maar de masterlink die KMC bij de KMC-kettingen meegeeft is eentje die officieel gerate is om hergebruikt te worden, die in de BTwin verpakking is een single-use-only. Niet dat dat in de praktijk verschil uitmaakt.
Ik bestel normaal de gouden versie in Duitsland maar de voorraad is geen vetten en de prijzen vliegen omhoog.
Dus de grijze btwin is al besteld

Ja, ik ben ook eens aan het kijken geweest naar wat courante vervangonderdelen. Wat er al te vinden is, is echt duur geworden... Nu heb ik het meeste wel in stock, toch voldoende om een jaar voort te kunnen, maar dat beloofd voor de toekomst!

Voor de geïnteresseerden/noodbehoevenden: op Mantel zijn er terug Ultegra kettingen en L03A remblokken.
Ik heb voor de K03S Resin geopteerd voor mijn gravelbike (RX-400 remmen), remmen is voor sissies :p
Steken van die goedkope remschijven op, op termijn zal ik er wel andere remschijven opsteken, idem voor de remblokken.
Weet niet dat ik zo'n fan ben van Resin-blokjes...

Ik heb zonet het gros van mijn GRX onderdelen binnengekregen. ‘t Was een slopende zoektocht die weken duurde... helaas nog een derailleur en de linkse remklauw te kort. Voor die laatste zijn er mogelijk wel wat alternatieven (105, Tiagra, Ultegra) maar die zijn ook uitverkocht. Nog even geduld voor ik de postmount richting uitga.
Voor de derailleur zijn er echter geen alternatieven... road cable pull, clutch en 40t kransje.. of het zou al een hack moeten zijn met tussenstukjes

Nog even geduld voor ik de postmount richting uitga.
Gaat geloof ik zelfs niet werken, want die montagepunten op de vork zijn anders...

Voor de derailleur zijn er echter geen alternatieven... road cable pull, clutch en 40t kransje.. of het zou al een hack moeten zijn met tussenstukjes
De derailleurs die door Shimano goedgekeurd zijn tot 34T werken in de praktijk ook tot 40T, zonder aanpassingen of mindere functionaliteit. Dus de Shimano GRX-810 en de Ultegra RX-800 zullen beiden werken tot 40T. Maar die zijn ook niet te vinden (allé, ik heb hier zo'n Ultegra RX liggen, maar die hoort bij een groepset)

'Het blijft idd soms een hele zoektocht voor de meest banale onderdelen.
Mijn fiets ging normaal vorige week geleverd worden, maar dat is alweer verschoven naar 'hopelijk' deze week (mijn FM wordt gewoon gek van al die uitgestelde leveringen).
Nog 2 weken en ik ben officieel 10 maanden aan het wachten op mijn fiets :(

Heel blij dat ik gewoon een fiets heb kunnen meenemen uit toonzaal.

Op banden en kabels na heb ik eigenlijk niets in reserve liggen. Maar normal is het ook nog niet voor meteen

Tijd geleden nieuwe shifters moeten bestellen en die gingen in april geleverd worden. Ondertussen is de levertermijn al veranderd naar 'onbekend'. :sop:

Ik heb op mijn fietsen wel telkens 2 kettingen lopen maar voor de rest ook geen voorraad. Mss toch maar eens een en ander inslaan voor als deze schaarste blijft duren...

Je kan normaal gezien ong een 3 tal kettingen verslijten per tandwiel. Maar het is beter om die 3 kettingen te roteren, anders slijten ze sneller als verwacht

Terug
Bovenaan