De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ee
Zoals eerder aangegeven ben ik dus stilletjes aan gestart met het fietsen als toevoeging op het lopen. Gisteren na mijn 100km trail ben ik even gaan lopen en kwam ik tot de vaststelling dat ik het niet slim vind om te fietsen zonder helm. Al was het gisteren maar 45min losfietsen met de MTB op de weg. Aangezien ik binnen 2 weken voor het eerst ga fietsen in de Ardennen lijkt het mij vooral een noodzaak om tegen dan zeker een helm te hebben.

Nu moet ik zeggen dat ik daar 0,0 kennis over heb en door het bos de bomen niet meer zie. Kan je zoiets online kopen zonder dat eerst te passen? Indien ja, hebben jullie aanraders? Anders passeer ik wel eens langs de lokale fietsenwinkel, maar momenteel heb ik voor zaterdag amper tijd om er te geraken.
een nieuw model helm nooit online kopen. Gewoon naar de winkel gaan, iets zoeken dat goed op je hoofd zit en dan pas kijken naar de prijs.

Ee

een nieuw model helm nooit online kopen. Gewoon naar de winkel gaan, iets zoeken dat goed op je hoofd zit en dan pas kijken naar de prijs.

Naar de prijs ga ik sowieso niet kijken, het moet gewoon echt goed zitten. Ik mag absoluut niet de neiging hebben om dat ding niet te dragen.

Als het alleen voor de MTB is, zou ik een helm pakken die vanachter wat dieper doorzakt (geen idee als dat een speciale naam heeft). Dat is altijd wat extra veiligheid.

Dus de meer trail gerichte helm:
Bekijk bijlage 1363

ipv de meer xc gerichte helm:

Bekijk bijlage 1362
Ik denk dat Karry wel eerder xc gaat (dus ook gas geven bergop) :unsure:
Naar de prijs ga ik sowieso niet kijken, het moet gewoon echt goed zitten. Ik mag absoluut niet de neiging hebben om dat ding niet te dragen.
Klopt maar vanaf bepaalde prijs betaal je toch vooral minder gewicht precies :)

In echte bossen is die klep ook écht wel handig voor de takken uit je gezicht te houden.
Alleen mag je in belgie eigenlijk daar nooit fietsen:
* in vlaanderen enkel waar je moet 2 naast elkaar kan
* in wallonie: enkel op 'routes' (bredere boswegen waar ook auto's kunnen rijden) en 'chemins' (publieke weg die breed genoeg is voor een auto, maar die geen doorgangsweg is ..

nog mensen die de KOTK ritten gaan rijden?

nog mensen die de KOTK ritten gaan rijden?

Wij maar betalen en die bekende peters/meters fietsen krijgen van 8k
Daar doe ik niet aan mee! :D

Welke apps/websites gebruiken jullie voor het maken van fietsroutes?
Ik heb sinds kort een fietsgps en zou graag wat afwijken van mijn standaard rondjes.
Zijn er bijvoorbeeld kaarten waarop je duidelijk kan zien wat goede wegen zijn voor de koersfiets, of ze druk zijn etc?

Welke apps/websites gebruiken jullie voor het maken van fietsroutes?
Ik heb sinds kort een fietsgps en zou graag wat afwijken van mijn standaard rondjes.
Zijn er bijvoorbeeld kaarten waarop je duidelijk kan zien wat goede wegen zijn voor de koersfiets, of ze druk zijn etc?
Strava (betalend), komoot (deel gratis), ridewithgps, Garmin connect (als je Garmin hebt), ...

Terug
Bovenaan