De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Strava af en toe.
Sinds kort Komoot gedownload (en de kaarten gekocht).
Plant wel vrij 'leuk', hier en daar kan je foto's vinden van de wegen die je gaat volgen.

Hier vooral Strava of af en toe komoot in combinatie met Google maps (om te zien of het drukke banen zijn etc)

Idd, knooppunten levert vaak leuke routes, maar voor met de koersfiets toch niet 100% ideaal. Gebruik die wel vaak als we met de Chiro een meerdaagse rijden etc...

Alleen mag je in belgie eigenlijk daar nooit fietsen:
* in vlaanderen enkel waar je moet 2 naast elkaar kan
* in wallonie: enkel op 'routes' (bredere boswegen waar ook auto's kunnen rijden) en 'chemins' (publieke weg die breed genoeg is voor een auto, maar die geen doorgangsweg is ..
Waar vind je die informatie?

Quasi elk mtb parcours in vlaanderen heeft toch stukjes waar je niet met 2 langs elkaar kunt rijden.
En in Wallonië nog veel meer, ik ben er vorige week nog geweest.

Waar vind je die informatie?

Quasi elk mtb parcours in vlaanderen heeft toch stukjes waar je niet met 2 langs elkaar kunt rijden.
En in Wallonië nog veel meer, ik ben er vorige week nog geweest.
Op officiële routes mag dat uiteraad wel, maar andere wegen in principe niet (natuur en bos of waalse tegenhanger)

Op officiële routes mag dat uiteraad wel, maar andere wegen in principe niet (natuur en bos of waalse tegenhanger)
Ah op die manier.
Nu, in Bouillon waar ik vorige week was, stonden de routes zeker niet geweldig aangegeven. Ik heb me dan ook gebaseerd op mijn gpx-files. Af en toe nam die wel een parallelle weg van i.p.v. de officiële route en dan kwam je ook vaak op een smal wegje uit (1 fiets/wandelspoor).
Beetje vreemd dat dat niet zou mogen, maar ik gok dat er op enkele hot spots na weinig controle op zal zijn.

M'n vrouw heeft mijn castelli perfetto op 90° gewassen..
Weet iemand of dit een effect heeft op ademend vermogen? Gisteren aangehad en ik zweette mij precies te pletter..

Rij rond met de nieuwe teammachine en heb de laatste tijd enorm veel zin om daar 28/30' banden op te leggen om door wat brutalere wegen te rijden. Die gravelroute doorheen terkamerenbos die hier 2-3 pagina's geleden werd gedeeld bvb lijkt mij perfect haalbaar met gewoon een dikker bandje :unsure:

Idd, knooppunten levert vaak leuke routes, maar voor met de koersfiets toch niet 100% ideaal. Gebruik die wel vaak als we met de Chiro een meerdaagse rijden etc...
Die knooppunten zijn ideaal als je een rustig tochtje met een gewone fiets wilt doen tegen 20 km/h, maar niet ideaal als je een beetje wilt doorrijden met je koersfiets. Constant draaien en keren en soms zeer smalle padjes. Ik gebruik ook komoot in combinatie met google maps street view om bepaalde potentieel drukke wegen te checken of het er wel een beetje veilig uit ziet.

Kleine wegen, draaien en keren is op zich toch geen probleem? Tenzij je puur snelheid showen wil doen op Strava natuurlijk

Veel erg kleine en onverharde paden via de knooppunten inderdaad. Is helaas al enkele keren tegengevallen.

Ik blijf fan van Komoot. Erg handig dat de leuke fietssegmenten zijn aangegeven door andere gebruikers. Je kan trouwens in Komoot zelf switchen naar Google Satellite om te kijken wat voor banen het zijn.

Ah op die manier.
Nu, in Bouillon waar ik vorige week was, stonden de routes zeker niet geweldig aangegeven. Ik heb me dan ook gebaseerd op mijn gpx-files. Af en toe nam die wel een parallelle weg van i.p.v. de officiële route en dan kwam je ook vaak op een smal wegje uit (1 fiets/wandelspoor).
Beetje vreemd dat dat niet zou mogen, maar ik gok dat er op enkele hot spots na weinig controle op zal zijn.
In de Walen mag je daar 100% zeker niet op met uw fiets hoor.

Terug
Bovenaan