De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Die zijn al ingesleten na 15.000km. Maar de 2 puntjes die slijtage aanduiden zijn nog zichtbaar
Ik vermoed dat je daar nog garantie op kan claimen, maar ik zou er niet meer mee rijden voor je eigen veiligheid.

Mocht je geen garantie meer krijgen spaakt japser wel een nieuw velgje rond je naaf. Of ik, dat kan ook ;)

Wat betekent dat? Spaken en velg eraf, en enkel met de naaf opnieuw beginnen? Die naaf is toch niet zo duur?
Al wat je kan recuperen kan je recuperen hé :) Maar de naaf is sowieso wel het duurst onderdeel bij alu wielen. Spaken hergebruiken zou in theorie kunnen, maar zeker niet met dit kilometrage.

Als je naaf nog goed is en je hebt iemand die het voor een prikje (of gratis) wil doen gaat het sowieso goedkoper uitkomen dan nieuwe wielen.

Nop. Dit is zonder aanleiding, wel na 15.000km
Dat komt wel vaker voor hoor. Ik heb het zelf ooit gehad bij een shimano wiel, en ook al gezien bij vrienden bij crest en bontrager velgen.
Uiteindelijk komt er minder spanning op die ene spaak en gaat je wiel dus een slag krijgen. Dus zo gevaarlijk is het niet, je gaat de slag wel zien vooraleer je er door zakt. Een ingesleten velg is op dat vlak veel gevaarlijker, heb ooit is een velg weten knallen in een afdaling. Gelukkig van het achterwiel en had ik mijn stuur goed vast, je staat wel snel stil :tongue:

@Mr.Fingers jij hebt precies altijd zowat "inside information" van Canyon. Ik heb hier net ne mail gehad met "Er is iets groots op komst."... wat mogen we verwachten? Nee, ik heb geen geduld :unsure:

Ik kan eens peuteren, maar ik vermoed dat ze de Grail CF SL/SLX geupgrade hebben (50mm tire clearance zoals op de Grail:ON). Misschien zelfs een CFR versie. Of (en dit is waarschijnlijker), een tweede carbonnen gravel-bike, met regulier stuur... De Canyon Grizl (da's de titel van het filmpje volgens firefox element inspector).

canyon-bikes-grizl-hp-teaser-01.jpg

0Q36rTS.png

Laatst bewerkt:
Ik kan eens peuteren, maar ik vermoed dat ze de Grail CF SL/SLX geupgrade hebben (50mm tire clearance zoals op de Grail:ON). Misschien zelfs een CFR versie. Of (en dit is waarschijnlijker), een tweede carbonnen gravel-bike, met regulier stuur... De Canyon Grizl (da's de titel van het filmpje volgens firefox element inspector).

canyon-bikes-grizl-hp-teaser-01.jpg

0Q36rTS.png
Rare move imo... ze pakken hard uit met dat speciale stuur als de heilige grail :unsure: voor gravel bikes om dan een gravel bike zonder dat specifieke stuur uit te brengen?

Zou Mathieu weer tegen een spiegeltje gereden hebben en brokken gemaakt met dat stuur misschien? :p

ze pakken hard uit met dat speciale stuur als de heilige grail :unsure: voor gravel bikes om dan een gravel bike zonder dat specifieke stuur uit te brengen
Gezien het wrattenzwijn aan mounting points op de vork, de derde bidonhouder,... denk ik dat dit een fiets is die meer inzet op de bikepacking/adventure scene in plaats van het meer race-georienteerde van de Grail. Dat dubbel stuur van de Grail is iets schitterend, maar het grote nadeel is dat het echt niet goed werkt om een stuurtas aan te hangen (uw gps-houder zit dan in de weg bvb).

Dus eigenlijk een doorontwikkeling van de Grail AL, die ook al met een derde bidonhouder komt. Aan de foto te zien is het nogal een forse vork, dus ik denk ook dat de banden die erop kunnen breder zullen zijn dan de 42mm van de Grail.

Gezien het wrattenzwijn aan mounting points op de vork, de derde bidonhouder,... denk ik dat dit een fiets is die meer inzet op de bikepacking/adventure scene in plaats van het meer race-georienteerde van de Grail. Dat dubbel stuur van de Grail is iets schitterend, maar het grote nadeel is dat het echt niet goed werkt om een stuurtas aan te hangen (uw gps-houder zit dan in de weg bvb).

Dus eigenlijk een doorontwikkeling van de Grail AL, die ook al met een derde bidonhouder komt. Aan de foto te zien is het nogal een forse vork, dus ik denk ook dat de banden die erop kunnen breder zullen zijn dan de 42mm van de Grail.

Inderdaad. Ik vermoed dat het misschien zelf boost (MTB) naven zullen worden.

Helaas is de levering van mijn nieuwe fiets uitgesteld naar juli. Ik ga dus nog een tweetal maanden langer met mijn B'Twin fiets moeten rijden :(

Aangezien ik nog wel een tijdje die b'twin moet gebruiken, wil ik de fietsbanden vervangen aangezien de huidige versleten zijn. Ik heb eens gekeken en er liggen 700x23c op. Blijf ik dan best bij dat formaat, of kan ik er ook 700x25c opleggen?

Helaas is de levering van mijn nieuwe fiets uitgesteld naar juli. Ik ga dus nog een tweetal maanden langer met mijn B'Twin fiets moeten rijden :(

Aangezien ik nog wel een tijdje die b'twin moet gebruiken, wil ik de fietsbanden vervangen aangezien de huidige versleten zijn. Ik heb eens gekeken en er liggen 700x23c op. Blijf ik dan best bij dat formaat, of kan ik er ook 700x25c opleggen?
Hangt er vanaf hoeveel plaats je hebt he

Vermoedelijk wel, welk model juist?

Ben niet echt een referentie qua ervaring. Maar de fiets die ik gekocht heb (2de hands) dikke 2 maand terug, had 23mm. Deze waren vrij verduurd dus ook vervangen door 25mm. Echt een wereld van verschil. In positieve zin. Dus als het lukt, zeker doen.

wat zijn de goede fietsstaanders (naast de lidl variant) om een fiets op te hangen voor te poetsen/ maintenance?

Ik had zo'n tacx ding om m'n vorige fiets op te zetten en zeer tevreden van, maar m'n nieuwe fiets is met schijfremmen en past daar niet meer op. Nu ben ik op zoek naar eentje voor zo aan de zadelpen te klemmen.
Belangrijkste eisen zijn dat hij stabielen robuust is, niet dat je bang moet zijn dat je fiets elke moment kan vallen. Opbergruimte is minder een issue

Terug
Bovenaan