De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

En pauzes zou ik tot een minimum (lees: 0) beperken, je bent beter af met dan een stukje trager te fietsen dan gewoon te stoppen. 5 min aan 20km/u is toch ook al weer 1,6km achter de rug.

Nefast voor je gemiddelde, maar wie kijkt daar nu naar...

Op zoek naar een nieuwe helm voor XC mtb.
Suggesties? Meer dan 200€ geef ik er echter niet aan. :)

Ga ze sowieso proberen passen ook.

Ik heb een Giro Chronicle en een Endura Singletrack en (mede) door het veel lagere gewicht is die laatste voor mij een pak beter. Maar ik heb ook een bizar gevormd hoofd, dus da’s natuurlijk heel persoonlijk.

Maar jij zoekt iets zonder visor denk ik. Dan zou ik mijn eigen waanzinnig goeie ervaring met de Bell z20 (aero heb ik, maar beter de gewone voor mtb) aanbevelen. Die zal wel te vinden zijn voor minder dan €200 tegenwoordig.

Anders, de POC Omne? Leuk in dat matgrijs/licht khaki. Niet duur naar Poc normen en toch een beetje coverage voor uw achterhoofd

Die chronicle vind ik nochtans niet zwaar, wel warm.

ik heb nog een lazer-helm maar die gebruik ik enkel voor woon-werk want die zit eigenlijk niet goed.

Moest er iemand interesse hebben.. Ik heb 2 helmen van giro die weg mogen. Een blauwe syntax en een zwart met rode agilis.

Beide zo goed als nooit gedragen want ik ben meer fan van mijn abus. (geen anus stomme autocorrect!)

Vanmiddag mijn eerste keer op de fiets in 1,5 maand tijd... bijna een pak slaag gehad van één of ander aggro opgefokt gastje omdat ik geen ogen op mijne rug heb...

Ik reed net achter mijn vriendin op een relatief smal baantje met wind rechts op kop. Ik zwiep een heel klein beetje naar links (halve fiets ofzo) door de wind of omdat mijn vriendin ook wat naar links kwam ofzo en net op dat moment voel ik een auto die probeert in te halen. Ik zeg gewoon "ooowww" maar meer van het verschieten en ook totaal niet op een manier alsof ik van mijn oren maak. Kerel rijdt voorbij en stopt 20 meter verderop, wilt terug aanzetten en net dan maakt mijn vriendin misbaar omdat ze bijna bijna door zijn achterruit zat. Stuift die kerel daar toch wel uit zijnen auto recht in mijn richting (terwijl ik dus eigenlijk totaal niet gereageerd had, omdat er ook niemand echt in fout was imo)... :wtf: tegen dat hij bij mij was stond ik wel al naast mijn fiets en had ik wel duidelijk gemaakt dat ik gewoon schrok en hem niet hoor komen door de tegenwind (wat ik gewoon zo was). Dat was blijkbaar genoeg om de lont uit het kruidvat te halen maar WTF, gefrustreerd much? :eek: Denk dat hij ambras had zitten maken met zijn madam die naast hem in den auto zat ofzo :unsure:

Achteraf mijn vriendin compleet over haar toeren vaneigen:sop:

Vanmiddag mijn eerste keer op de fiets in 1,5 maand tijd... bijna een pak slaag gehad van één of ander aggro opgefokt gastje omdat ik geen ogen op mijne rug heb...

Ik reed net achter mijn vriendin op een relatief smal baantje met wind rechts op kop. Ik zwiep een heel klein beetje naar links (halve fiets ofzo) door de wind of omdat mijn vriendin ook wat naar links kwam ofzo en net op dat moment voel ik een auto die probeert in te halen. Ik zeg gewoon "ooowww" maar meer van het verschieten en ook totaal niet op een manier alsof ik van mijn oren maak. Kerel rijdt voorbij en stopt 20 meter verderop, wilt terug aanzetten en net dan maakt mijn vriendin misbaar omdat ze bijna bijna door zijn achterruit zat. Stuift die kerel daar toch wel uit zijnen auto recht in mijn richting (terwijl ik dus eigenlijk totaal niet gereageerd had, omdat er ook niemand echt in fout was imo)... :wtf: tegen dat hij bij mij was stond ik wel al naast mijn fiets en had ik wel duidelijk gemaakt dat ik gewoon schrok en hem niet hoor komen door de tegenwind (wat ik gewoon zo was). Dat was blijkbaar genoeg om de lont uit het kruidvat te halen maar WTF, gefrustreerd much? :eek: Denk dat hij ambras had zitten maken met zijn madam die naast hem in den auto zat ofzo :unsure:

Achteraf mijn vriendin compleet over haar toeren vaneigen:sop:
Had hetzelfde voor (auto vlak langs mij tijdens windstoot), alleen stond die auto wat verder op de kant en was de chauffeur een leerlinge en de begeleider was haar aan het uitkaffer want ze was aan het blijten :eek:

wat zijn de goede fietsstaanders (naast de lidl variant) om een fiets op te hangen voor te poetsen/ maintenance?

Ik had zo'n tacx ding om m'n vorige fiets op te zetten en zeer tevreden van, maar m'n nieuwe fiets is met schijfremmen en past daar niet meer op. Nu ben ik op zoek naar eentje voor zo aan de zadelpen te klemmen.
Belangrijkste eisen zijn dat hij stabielen robuust is, niet dat je bang moet zijn dat je fiets elke moment kan vallen. Opbergruimte is minder een issue
Wat is er mis met de Lidl variant? Gebruik die al jaren naar alle tevredenheid.

Iemand ervaring met deze van decathlon?

Of andere vraag, kan je remblokken vervangen zonder statief? :unsure:
Uiteraard :) Als het velgremmen zijn zie je op de zijkant van je remhoef een klein schroefje, als je dat uitdraait kan je het remblokje er zo uitschuiven.

Bij schijfremmen heb je ofwel een splitpen of een inbusboutje dat de blokjes vasthoudt in de klauw. Als je dat er uitdraait kan je gewoon de blokjes (incl. houdertje) naar boven uit de klauw trekken en een nieuw setje insteken. Dit gaat wel (veel) makkelijker zonder wielen, omdat je dan voorafgaand aan het plaatsen van nieuwe blokjes de zuigers terug naar binnen kan duwen.

Terug
Bovenaan