De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Wielertoeristen aller landen, gelieve u richting volgend topic te begeven.

 
iemand ervaring met fiets meenemen op vliegtuig? Wat zijn goede cases?
Prijzen zijn blijkbaar 60 tot 80 euro per vlucht, dat is ook genoeg :D
 
iemand ervaring met fiets meenemen op vliegtuig? Wat zijn goede cases?
Prijzen zijn blijkbaar 60 tot 80 euro per vlucht, dat is ook genoeg :D
Laatst bij een infosessie geweest over avontuurlijke fietsreizen, daar gaf de persoon die de uitleg gaf de tip om een paar weken voor je reis bij een fietsenwinkel langs te gaan en een doos te vragen.

Zij willen er graag van af en jij hebt dan een gratis doos om je fiets in te vervoeren. En je kan hun ineens ook ontdoen van heel wat bubblewrap.
 
iemand ervaring met fiets meenemen op vliegtuig? Wat zijn goede cases?
Prijzen zijn blijkbaar 60 tot 80 euro per vlucht, dat is ook genoeg :D
Afhankelijk waarvoor je jouw fiets meeneemt kan het interessanter zijn om ter plaatse een fiets te huren. Zowel naar kostprijs als risico op schade.
 
iemand ervaring met fiets meenemen op vliegtuig? Wat zijn goede cases?
Prijzen zijn blijkbaar 60 tot 80 euro per vlucht, dat is ook genoeg :D
Al vaak gedaan, ik ga inderdaad altijd ergens een doos wegkapen op het werk. Eventueel doe ik dat ook voor de terugvlucht, maar tot nu toe altijd de doos ergens kunnen stockeren en hergebruiken. Vooralsnog geen schade of problemen gehad buiten een geval waarbij de fiets een vlucht later is toegekomen.

In alle eerlijkheid zou dat zelfs niet erg vinden als het gebeurt wanneer ik terug in België kom, aangezien ze 'm dan gewoon thuis komen afleveren. Veel handiger dan er mee te moeten slepen om thuis te geraken.
 
Al enkele fietsreizen gemaakt met 3 vrienden en de fiets meegenomen op de vlieger.
Karton van een nieuwe fiets gaan halen bij de fietsmaker, zo heb ik het al enkele keren gedaan.
Eens geland op bestemming dan 2 kartons samen in 1 karton gestoken samen met de pomp, materiaal en reservespullen (moest er iets gesneuveld zijn tijdens de vlucht) en extra rol ductape (om de boel in het terugkeren weer toe tet tapen).
Dan die ene doos afgegeven aan een 'lugage point' in de luchthaven. Je betaald +-100€ (die je deelt) maar dan ben je op het gemak gans de reis.
 
Vandaag eindelijk nog eens buiten gefietst (woon-werk niet meegeteld). T was lang geleden door ziekte / regen / tijdsgebrek. T was grijs, vuil en ik ben een liter snot kwijt. Maar t was het waard :love:.

Nu nog maar 200km verwijderd van mijn doel van 8000...
 
Zijn de boys hier de kuiten al aan het insmeren voor de festive 500? :love:

Ziekte is over, 2u vandaag losgereden en ik voel het, de festive gaat legendarisch worden!
 
Zijn de boys hier de kuiten al aan het insmeren voor de festive 500? :love:
Misschien. Het zal er beetje van afhangen wat voor weer het is en hoeveel dagen ik ga werken. Op zich is het wel een leuke uitdaging om tussen de dagdagelijkse verplichtingen door aan 500km te geraken.
 
Mijn wahoo bolt v2 heeft net rare manieren gehad. Mijn rit van vandaag temperatuur constant -34gr en 0 hoogtemeters. Iets om zorgen over te maken? Iemand nog tegengekomen?
 
Vandaag vo2max ritje op de planning zien staan. In dacht wordt pittig, misschien eerst wat squatten om die benen helemaal kapot te krijgen. Kwestie van mijn levenskeuzes nog wat meer in vraag te stellen.

Wel tof.
 
Het is ver gekomen als de gefrustreerde zoon van een slachtoffer al zijn zegje mag doen in de krant.
Terwijl de man uit een grindweg kwam, en dus altijd voorrang moest verlenen. En de wielertoeristen (volgens hun gps) de volle 28 per uur reden. Het wegje komt op het jaagpad uit in een bocht dus het is niet dat ze aan het vliegen waren.

 
Gisteren alweer 4u in de regen gereden. 'k Ben hier thuis al weken aan het zagen om een week naar Spanje te mogen gaan in janauri. Ik kan me niet herinneren wanneer ik nog zoveel in de regen heb moeten trainen.

Maar nee, ik mag niet naar Spanje van de madam want "wie gaat er dan voor de kinderen zorgen. Moet ik hier dan alles doen?". Non-argumenten, natuurlijk. Er wordt mij geen geluk gegund. Olé (of niet).
 
Gisteren alweer 4u in de regen gereden. 'k Ben hier thuis al weken aan het zagen om een week naar Spanje te mogen gaan in janauri. Ik kan me niet herinneren wanneer ik nog zoveel in de regen heb moeten trainen.

Maar nee, ik mag niet naar Spanje van de madam want "wie gaat er dan voor de kinderen zorgen. Moet ik hier dan alles doen?". Non-argumenten, natuurlijk. Er wordt mij geen geluk gegund. Olé (of niet).
Ik moet een week naar Spanje van de madam maar heb er geen zin in.
 
Terug
Bovenaan