De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik krijg bericht om mijn lidmaatschap van Cycling Vlaanderen te vernieuwen voor 2024... €40 voor club-leden, €50 voor niet club-leden :unsure:

Hoe doen jullie dit? Zijn de meesten hier aangesloten bij een fietsclub of individueel en betalen jullie die €10 extra? Blijkbaar kan je ook zelf gratis een nieuwe club oprichten als je minstens 2 leden hebt die aangesloten zijn bij CV. Dus 2 random's samen kunnen een club vormen en €10/man uitsparen? Of draai ik mezelf zo'n nen hoop zever in mijn nek die ik voor €10 echt niet wil :unsure:
Je kunt zelfs nog geld verdienen vanaf je een gezin van 4 hebt en iedereen aansluit. Ik neem de familievergunning die 50€ kost en sluit mezelf, mijn vrouw, mijn 5 jarige en 2 jarige dochter aan. Dan vraag ik voor ieder van ons terugbetaling aan het ziekenfonds (bij CM = 15€/persoon). Dus krijg je 60€ terug van het ziekenfonds terwijl je maar 50€ betaalt hebt :wink:
 
Je kunt zelfs nog geld verdienen vanaf je een gezin van 4 hebt en iedereen aansluit. Ik neem de familievergunning die 50€ kost en sluit mezelf, mijn vrouw, mijn 5 jarige en 2 jarige dochter aan. Dan vraag ik voor ieder van ons terugbetaling aan het ziekenfonds (bij CM = 15€/persoon). Dus krijg je 60€ terug van het ziekenfonds terwijl je maar 50€ betaalt hebt :wink:

Niet iedereen kweekt gelijk konijnen hé :cool:
 
Je kunt zelfs nog geld verdienen vanaf je een gezin van 4 hebt en iedereen aansluit. Ik neem de familievergunning die 50€ kost en sluit mezelf, mijn vrouw, mijn 5 jarige en 2 jarige dochter aan. Dan vraag ik voor ieder van ons terugbetaling aan het ziekenfonds (bij CM = 15€/persoon). Dus krijg je 60€ terug van het ziekenfonds terwijl je maar 50€ betaalt hebt :wink:
Bij Helan is het zelfs €25/man :)

Das natuurlijk bonus zolang u gasten niet bij een andere club zitten... anders zouden ze die korting ook daar wel krijgen.
 
Ligt het aan mij, of is het niet super evident om routes te vinden vol gravel/bospaden? Of zijn de meeste MTB tochten door de bossen gewoon doenbaar met een gravelbike/cx-bike? Dat laatste lijkt me in Vlaanderen toch best het geval te zijn op het eerste zicht.
 
Ligt het aan mij, of is het niet super evident om routes te vinden vol gravel/bospaden? Of zijn de meeste MTB tochten door de bossen gewoon doenbaar met een gravelbike/cx-bike? Dat laatste lijkt me in Vlaanderen toch best het geval te zijn op het eerste zicht.
Vind ik ook jammer. Is meestal 70% asfalt. En altijd van die korte stroken van max 1 kilometer en dan mag je weer 5 km rijden naar de volgende strook.
 
Solidaris Antwerpen 10€, toen ik nog bij de spoorwegen werkte(iedereen maakt fouten) was het volgens mij bij hun eigen mutualiteit 60 a 75€.
A is dat dan enkel bij die van Brabant?
Staat ook wel 'Je bijdrage voor de aanvullende verzekering moet correct betaald zijn' maar geen idee wat die is :lol:
 
Ligt het aan mij, of is het niet super evident om routes te vinden vol gravel/bospaden? Of zijn de meeste MTB tochten door de bossen gewoon doenbaar met een gravelbike/cx-bike? Dat laatste lijkt me in Vlaanderen toch best het geval te zijn op het eerste zicht.
Is inderdaad afhankelijk van de regio niet zo simpel om fijne stroken te vinden.
En ik schrijf bewust fijne stroken want stroken met gras, diepe putten of veel modder zijn niet zo fijn.
 
Jullie ervaringen met bike24.be ? Ziet er wel goed uit? Heb een Shimano Claris 8spd front, rear derailleur & shifters nodig en dat is een website waar ze dat in stock hebben. Thanks!
 
Is inderdaad afhankelijk van de regio niet zo simpel om fijne stroken te vinden.
En ik schrijf bewust fijne stroken want stroken met gras, diepe putten of veel modder zijn niet zo fijn.
Deert me voorlopig niet zoveel, zorgt voor variatie!

Maar dus, de MTBroutes in Vlaanderen(Limburg) zijn door de mangel genomen gewoon te doen met de gravel/CX?
 
Vandaag mijn cycling Vlaanderen lidmaatschap verlengd, je kan ook gewoon een club selecteren waardoor je onmiddellijk de korting krijgt. Een heel pak eenvoudiger dan er zelf 1 aanmaken 😉 @Reverz
 
Via een nieuwe inschrijving ipv verlenging.

Ik wou mijn vriendin toevoegen en dat ging enkel via nieuwe inschrijving, waar me dan gevraagd werd om een club te selecteren.
Ja hallo... ook weer allemaal heel duidelijk. Hunne site oogt misschien wat fisser dan die van de VWB maar kwa functionaliteit is het alvast geen haar beter. Wat een kluwen van knopjes en pagina's om een paar vrij standaard dingen dan eigenlijk evengoed niet te kunnen :unsure:
 
Iemand die dit weekend de vrieskou trotseert?

Ik twijfel nog want het moet al een tijdje geleden zijn dat ik nog bij +- 0 gr gaan fietsen ben en toen was dat een klein uurtje met de mtb wat door de sneeuw rijden. :love:
 
Terug
Bovenaan