In Sint-Pauwels valt dat echt reuze mee moeten ik zeggen!Ze staan aan hun kassa al d'office met een lange muil.![]()
![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
In Sint-Pauwels valt dat echt reuze mee moeten ik zeggen!Ze staan aan hun kassa al d'office met een lange muil.![]()
![]()
In Sint-Pauwels valt dat echt reuze mee moeten ik zeggen!

Is verbeterd bij vroeger. Want die rosse kon ook nogal boertig uit de hoek komen.In Dadizele ook geen klachten. Het ligt misschien ook gedeeltelijk aan de klant?![]()
T-handles zijn inderdaad handig maar soms heb je eens wat weinig plaats en kan je met de korte kant van een T-handle je bout niet goed bereiken.T-handles zijn ook wel handig.
www.bike-discount.de
tot je Toolboxwars volgtDit is zijn echt de beste inbussen zonder discussie.
Maar die prijs hé
![]()
THH-1 Hex Wrench with T-Handle
Features - Park Tool THH-1 Sliding T-handle hex wrench Standard tool in workshop quality Highly durable Sliding T-handle for increased leverage and multiple access positions Unique anodized aluminum Speed Spinner for quick...www.bike-discount.de

Ik bedoelde inderdaad vooral het ontwerp dat het beste is en niet persé het merk park tooltot je Toolboxwars volgt
Die zijn "goed" zonder meer. Ik koop ook graag zaken van Parktool (want dan ben je het mannetje in de fietswereld) maar eigenlijk is dat gewoon correct materiaal. De prijzen zijn ook niet zó exuberant dat het niet meer te verantwoorden valt, maar topgerief is het ook niet.
Dat gezegd zijnde is dat ontwerp gewoon ontzettend goed. De voordelen van L- en T-shapes bij elkaar, dus ik ruil mijn Wera's ook met veel plezier om
Wiha krijgt daar veel lof. En bahco, knipex,.. Wera krijgt ook niet de allerbeste reviews, maar €30 voor een relatief kwalitatieve set met een aantal specifieke features (holdfunctie en lichtjes concave vorm) is gewoon niet veel geld.

Ik kan het niet laten.Ik was ook van plan dat Wera setje aan te schaffen (zonder holding function).

Aaah, jullie sleutelen zelf aan je fiets
De gemiddelde BG’er is toch vermogend genoeg om een nieuwe fiets te kopen als de ketting versleten is![]()
Het enige wat nen échte nodige heeft is WD-40 en duct tape.Met Torxsleutels en een waterpomptang haal ik ook verrassend veel kapotgedraaide dingen los. Als dat niet lukt: het boormachien, meer torxsleutels en/of de tegendraadse tap. Zo ook dat niet lukt: nieuwe fiets.

aah dat was me nog niet opgevallen...Ik krijg bericht om mijn lidmaatschap van Cycling Vlaanderen te vernieuwen voor 2024... €40 voor club-leden, €50 voor niet club-leden
Hoe doen jullie dit? Zijn de meesten hier aangesloten bij een fietsclub of individueel en betalen jullie die €10 extra? Blijkbaar kan je ook zelf gratis een nieuwe club oprichten als je minstens 2 leden hebt die aangesloten zijn bij CV. Dus 2 random's samen kunnen een club vormen en €10/man uitsparen? Of draai ik mezelf zo'n nen hoop zever in mijn nek die ik voor €10 echt niet wil![]()

Dat kopt wel vrij goed ja.Maar daar draait de fietsbusiness juist op. “Kan je het niet koop dan duurder gerief”![]()
Ze doen u geloven dat ge voor alles overpriced stuff nodig hebt.Dat kopt wel vrij goed ja.
Enkele weetjes bijvoorbeeld.
- TESA 4289 tape is IDENTIEK dezelfde tape als die van stans. Enkel dat er Stans op staat. En dat het een heel pak goedkoper is.
- De meeste naven gebruiken standaard maten van lagers. En je kan die vervangen door lagers van bv SKF. Die lagers zijn een pak goedkoper, maar daar bovenop eigenlijk ook een pak beter
- Materiaal zoals imbussleutels, torx, schroevendraaier. Koop Wera of Skandia. Goedkoper en minstens even goed.
Ook zaken als specifiek poetsmateriaal voor uw fiets is eigenlijk overbodig (maar heb ik ook wel...)