De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Vandaag schakelde mijn derailleur plots niet goed meer naar 1 van de middenste kransjes. Thuis gekomen wil ik het eens bekijken of ik hem kan afstellen maar hij wou zelfs niet meer op de laatste 3 kransjes gaan. Wiel dan eens uitgehaald en nu krijg ik het er zelfs niet eens meer in. Tenzij ik de ketting op de middenste kransjes leg.

Iemand die weet wat dat nu plots kan zijn?
Vijsje om de afstand tot de kroontjes te bepalen lijkt me een goede stap om te beginnen controleren.
 
Wat zegt het zonder wiel? Kan je dan naar de onderste kransjes?
Hoe voelt het om naar die kransjes te gaan met wiel? Heel stroef?
Nee niet stroef. In de stand dat hij op het kleinste kransje moet staan. Krijg ik mijn wiel er niet eens in. Mijn wiel komt dan te ver naar binnen om het erin te kunnen zetten.

Ik moet mijn derailleur op de stand van het onderste kransje zetten maar de ketting op het middenste kransje leggen wil ik mijn wiel erin krijgen.
 
Vandaag schakelde mijn derailleur plots niet goed meer naar 1 van de middenste kransjes. Thuis gekomen wil ik het eens bekijken of ik hem kan afstellen maar hij wou zelfs niet meer op de laatste 3 kransjes gaan. Wiel dan eens uitgehaald en nu krijg ik het er zelfs niet eens meer in. Tenzij ik de ketting op de middenste kransjes leg.

Iemand die weet wat dat nu plots kan zijn?
Kan je nog manueel naar de kransjes gaan, door uw derailleur met de hand te 'sturen'? Ik had exact hetzelfde voor enkele weken terug, binnenkabel van de achterderailleur bleek uitgerafeld te zijn. De grootste tandwielen achteraan gingen nog tot ongeveer halfweg en dan schakelde ik 'in het ijle'.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Kan je nog manueel naar de kransjes gaan, door uw derailleur met de hand te 'sturen'? Ik had exact hetzelfde voor enkele weken terug, binnenkabel van de achterderailleur bleek uitgerafeld te zijn. De grootste tandwielen achteraan gingen nog tot ongeveer halfweg en dan schakelde ik 'in het ijle'.
Nee, hij zit op zijn maximum. Hij staat eigenlijk op het kleinste kransje, maar de ketting ligt op het middenste.
 
Deze ochtend eens met mijn oude 26 MTB ofte gravelbike voor arme mensen :unsure: naar een van de Noord-Franse terrils getrokken. Ritje van 55km gedaan en ik kom zeker nog eens terug met mijn 29'er om wat te spelen rond die terrils. Zeer mooie omgeving en landbouwwegen in overvloed.

q5leGaU.jpg

EmCoF0y.jpg

WcvnAAR.jpg

WrYPg9J.jpg
 
Nee, hij zit op zijn maximum. Hij staat eigenlijk op het kleinste kransje, maar de ketting ligt op het middenste.
Klinkt exact als wat ik voor had, als ik u goed begrijp tenminste :D

Ik kon schakelen tot het middenste kransje, verder ging de ketting niet (en de derailleur ook niet). Als ik hoger schakelde bleef de derailleur ter plaatse hangen.
 
Klinkt exact als wat ik voor had, als ik u goed begrijp tenminste :D

Ik kon schakelen tot het middenste kransje, verder ging de ketting niet (en de derailleur ook niet). Als ik hoger schakelde bleef de derailleur ter plaatse hangen.
Is idd hetzelfde. Net naar de fietsmaker geweest en kabel is stuk. Het zal morgen met de gravelbike te doen zijn.
 
Ben aangekomen maar de lus extra tov de 80 was dodelijk. Laatste uur was het overleven.

Onderweg naar huis nog bijna een ligfiets/gehandicapte fiets onder mij auto.
Kwam van andere richting en stond wagen op zijn baanvak maar meneer (zonder helm) vond het niet nodig om mij mijn voorrang te geven. Als ik niet vol rem ligt hem onder mijn wagen.
 
Laatst bewerkt:
Nog twee Futurumshop code's op overschot als iemand er iets mee kan doen:
DRD-rrPJ
DRD-DCJq
Geldig t/m donderdag 7 juli 2022, 23:59 uur (Minimale bestelwaarde van €125)
 
Laatst bewerkt:
Ben aangekomen maar de lus extra tov de 80 was dodelijk. Laatste uur was het overleven.

Onderweg naar huis nog bijna een ligfiets/gehandicapte fiets onder mij auto.
Kwam van andere richting en stond wagen op zijn baanvak maar meneer (zonder helm) vond het niet nodig om mij mijn voorrang te geven. Als ik niet vol rem ligt hem onder mijn wagen.
Wat heb je gedaan?
 
De Meerdael Classic.

Ik ook.
Probleemloos uitgereden hier. Zowel conditioneel als de knie.
Beide even verrassend.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Al 2dagen in het bezit van een nieuwe Canyon aeroad cf slx. Echt prachtig fietsje die echt snelheid wil maken. Héél tevreden mee en comfort valt wel nog mee. Al zal ik wel moeten werken aan mijn spieren in de onderrug.

Mijn trek domane hou ik wel voor lange rustige ritjes. 😅
 
Al 2dagen in het bezit van een nieuwe Canyon aeroad cf slx. Echt prachtig fietsje die echt snelheid wil maken. Héél tevreden mee en comfort valt wel nog mee. Al zal ik wel moeten werken aan mijn spieren in de onderrug.

Mijn trek domane hou ik wel voor lange rustige ritjes. 😅
Perfect excuus om wat core stabiliteit te doen!
 
Heb em ook gereden, maar zonder conditie na maanden niks doen door de knieblessure, gestorven op 62km, maar wel van genoten. Veel off-road, paar leuke afdalingen en prachtig weer!
Diegene die het bord 'nog 5 km' laten plaatsen hebben, mogen ze toch ook een schop onder zijn gat geven hoor :p Twaren er eerder 8 en als ge dood ge zit is da ff vloeken :D
 
Heb em ook gereden, maar zonder conditie na maanden niks doen door de knieblessure, gestorven op 62km, maar wel van genoten. Veel off-road, paar leuke afdalingen en prachtig weer!
Diegene die het bord 'nog 5 km' laten plaatsen hebben, mogen ze toch ook een schop onder zijn gat geven hoor :p Twaren er eerder 8 en als ge dood ge zit is da ff vloeken :D
Haha idd
Zeker als je dan op het einde denkt 'nog paar 100m vlak en we zijn er' en dan sturen ze u terug den berg op, voorbij de manege en dan ook nog eens een helling verderop erbij

ja dat is het nadeel als je de weg kent :D
 
Terug
Bovenaan