De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Giro Cinder mips hier en geen klagen van. Ook zeer content van men Bell helm voor het downhillen, maar geen idee hoe hun race gamma is.

Gewoon zien wat uw budget is en wat ge mooi vindt zeker? Als ge online een beetje zoekt en ge vinkt wat filters af, komt ge al ver. Dan kunt ge altijd de types die u het meest aanspreken wat dieper gaan vergelijken.
 

Mensen hier die al ervaring hebben met Hyper's? Vandaag nieuwe modellen gereleased. Twijfel tussen zipp 404 firecrests of deze, D45/D67.
Blijft een prijsverschil van een 350 euro in het voordel van de Hyper's.
Persoonlijk niet nee.
Maar ze pushen hun producten echt heel hard via influencers en allerlei kanalen. Lijken echt wel heel goed gerief te leveren en zijn zeker niet je alledaagse Chinese fabrikant.

Ik zou persoonlijk niet durven zeggen dat de ZIPP’s beter zijn.
 
Het voordeel van Zipp is hun levenslange garantie hé, daar waar Winspace 2 jaar geeft. Iemand die ik via-via ken heeft Winspace wielen (velgrem), en die is daar best over te spreken.
 

Mensen hier die al ervaring hebben met Hyper's? Vandaag nieuwe modellen gereleased. Twijfel tussen zipp 404 firecrests of deze, D45/D67.
Blijft een prijsverschil van een 350 euro in het voordel van de Hyper's.
Geen ervaring met de wielen, maar mocht je het nog niet weten, met de code "CYCLINGFANATICS" zou je 10% korting krijgen bij Winspace.
 
wel een mottig ding.
Ik heb je post een (y) gegeven. Gelieve die te interpreteren als (n)...die is er helaas niet.

Ook een ventral air spin hier. 'k vind het raar dat er een mips zou zijn?
edit: ahja, toch gewoon een mips en spin versie.

Update na enkele maanden: gaat de goeie richting uit met de knieën. Langere afstanden gaan al. Wel nog schrik van door te trekken op een helling bvb.
 
Laatst bewerkt:
Stilaan op zoek naar nieuwe helm voor race/mtb.
Vooral ene met heel goede ventilatie en waar er nog plaats is tussen mijn bril en de helm zodat er wat wind aan het voorhoofd kan :D (maar dat zal ik vooral moeten passen)

Iemand tips of is elke merk hun topgamma (niet aero) qua ventilatie dik ok?

Lazer Strada? Klassieke look maar wel mooie helmen vind ik.
 
blijkbaar heeft de airbreaker ook geen mips. Veel geld voor weinig helm dus..
Over het nut van MIPS wordt gediscussieerd. Kask heeft bv gewoon geen MIPS, zij hebben hun eigen testprotocol (WG11).

Die Valegro vind ik trouwens best nice. Kask en mijn hoofd zijn helaas wel een slechte combo.
 
Over het nut van MIPS wordt gediscussieerd. Kask heeft bv gewoon geen MIPS, zij hebben hun eigen testprotocol (WG11).

Die Valegro vind ik trouwens best nice. Kask en mijn hoofd zijn helaas wel een slechte combo.
Er was toch zo'n universiteit die veel populaire helmen aan een nieuw testprotocol had onderworpen. Virginia Tech ofzo?

Alle helmen met de beste ratings hadden MIPS of SPIN. Voor mij enkel nog helmen met die systemen. Keuze te over.

edit: https://www.helmet.beam.vt.edu/bicycle-helmet-ratings.html
 
Laatst bewerkt:
Vandaag schakelde mijn derailleur plots niet goed meer naar 1 van de middenste kransjes. Thuis gekomen wil ik het eens bekijken of ik hem kan afstellen maar hij wou zelfs niet meer op de laatste 3 kransjes gaan. Wiel dan eens uitgehaald en nu krijg ik het er zelfs niet eens meer in. Tenzij ik de ketting op de middenste kransjes leg.

Iemand die weet wat dat nu plots kan zijn?
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan