De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Cornflakes-gesprek doet me denken aan die aflevering van De Planckaerts waarin de familie zit te lachen met Christopher die muesli zat te eten voordat ze gingen trainen.
Als enige at hij deftig 😂 enkele afleveringen nadien geven ze die Junior ne goeie steak voor zijn wedstrijd, want dat is het beste.

105 dus enkel nog als Di2 te verkrijgen of blijft de mechanishe ook beschikbaar?
Ik denk wel dat ze een deel mensen gaan verliezen bij Ultegra nu, 200gram en 700 euro... daar kunt ge al even voor naar de diëtist om 2kg kwijt te geraken. 😂
 
Laatst bewerkt:
290342.jpg


Nieuwe Scott Foil ziet er goed uit :love2:
Nog even afwachten tot de nieuwe Madone en Propel officieel voorgesteld worden en wat de prijzen zijn, maar dit zou wel eens mijn volgende aankoop kunnen worden.
De nieuwe propel gaat minder pure aero zijn en meer een alleskunner zoals de huidige tarmac bij specialized. Is al voor een groot deel te zien op de Instagram van Tony Martin
 
Ziet er naar uit dat mijn volgende fiets dus "maar" 105 heeft. 700 euro verschil voor een beetje gewicht is immens.
Al hoewel, ze gaan dat waarschijnlijk weer op fietsen steken die er absoluut niet uitzien.
Niet uitzien is misschien ook niet onmiddellijk correct. Veel merken bieden dezelfde kleurstelling aan voor hun 105 en ultegra fiets. Met het geld dat je dan uitspaart kan je betere wielen kopen en eventueel nog kleine dingetjes upgraden.
Vaak is het zo dat de ultegra fiets ook al niet de wielen heeft die je eigenlijk wilt, als je dan al kan besparen vanaf het begin door te kiezen voor 105 dan zou ik het wel weten.
 
Cornflakes-gesprek doet me denken aan die aflevering van De Planckaerts waarin de familie zit te lachen met Christopher die muesli zat te eten voordat ze gingen trainen.
Als enige at hij deftig 😂 enkele afleveringen nadien geven ze die Junior ne goeie steak voor zijn wedstrijd, want dat is het beste.
Maar vooral: hoe kunnen de mensen dan het juiste profiel bekomen om een Pinarello te mogen berijden?
 
Nieuwe Scott Foil ziet er goed uit :love2:
Nog even afwachten tot de nieuwe Madone en Propel officieel voorgesteld worden en wat de prijzen zijn, maar dit zou wel eens mijn volgende aankoop kunnen worden.

Die achterkant vond ik op de vorige Foil precies toch veel mooier. Simpeler dat wel, maar vond ik prima :p
 
cms.62b476078d23f1.13491810.jpg



SRAM AXS Force, 6099 euro, 7.2kg
Ultegra DI2, 6099 euro, 7.1kg
WOW!

itt die Foil vind ik dat echt een bijzonder knappe fiets.
Die Foil, en de Addicts hebben daar ook last van, hebben een veel te logge frontend.

Zowel de cockpit als de vork zijn buiten proportie groot/dik. Bij die Rose is dat veel beter in balans (het is natuurlijk ook minder een rasechte aerobike vermoed ik)
 
Ja komt meer in de buurt van de Canyon Ultimate denk ik. Maar vindt hem ongeloofelijk geslaagd en goeie prijszetting. Spijtig dat ik nog niet toe ben aan iets nieuws, maar mijn Cervelo ga ik niet ruilen :tongue:
 
WOW!

itt die Foil vind ik dat echt een bijzonder knappe fiets.
Die Foil, en de Addicts hebben daar ook last van, hebben een veel te logge frontend.

Zowel de cockpit als de vork zijn buiten proportie groot/dik. Bij die Rose is dat veel beter in balans (het is natuurlijk ook minder een rasechte aerobike vermoed ik)
Gelukkig ligt die buiten mijn budget....... (of ik zou spijt beginnen krijgen van de super6 die ik dadelijk ga ophalen :biglaugh:)
 
WOW!

itt die Foil vind ik dat echt een bijzonder knappe fiets.
Die Foil, en de Addicts hebben daar ook last van, hebben een veel te logge frontend.

Zowel de cockpit als de vork zijn buiten proportie groot/dik. Bij die Rose is dat veel beter in balans (het is natuurlijk ook minder een rasechte aerobike vermoed ik)
Als ik nog maar kijk naar die foto van die Foil begint er van alles spontaan pijn te doen, dat ziet er uit als comfort nihil.
Die Rose vind ik ook een knappe fiets maar €6k... goeiemorgen zeg. En dat is zonder standaard Power Meter... op dat price point verwacht ik dat die er standaard op zit. Ik zeg trouwens niet dat €6k te duur is voor wat je krijgt... ik vind het gewoon véél geld. :unsure:
 
6k is (spijtig genoeg) een normale / "niet zo'n hoge prijs" voor een fiets met elektronisch schakelen, schijfremmen, dat gewicht en alle kabels weggewerkt. Ik verwacht dat de nieuwe Ultimate daar stukje boven gaat gaan ;-)
 
Laatst bewerkt:
WOW!

itt die Foil vind ik dat echt een bijzonder knappe fiets.
Die Foil, en de Addicts hebben daar ook last van, hebben een veel te logge frontend.

Zowel de cockpit als de vork zijn buiten proportie groot/dik. Bij die Rose is dat veel beter in balans (het is natuurlijk ook minder een rasechte aerobike vermoed ik)
damn das ook een vette fiets.

Achterkant van de foil ben ik niet echt fan van.
 
Als ik nog maar kijk naar die foto van die Foil begint er van alles spontaan pijn te doen, dat ziet er uit als comfort nihil.
Die Rose vind ik ook een knappe fiets maar €6k... goeiemorgen zeg. En dat is zonder standaard Power Meter... op dat price point verwacht ik dat die er standaard op zit. Ik zeg trouwens niet dat €6k te duur is voor wat je krijgt... ik vind het gewoon véél geld. :unsure:
Als dat de standaard zal worden van prijzen ga ik me best een andere hobby zoeken.
 
Als dat de standaard zal worden van prijzen ga ik me best een andere hobby zoeken.
Het zullen afdankertjes worden van de leasingmarkt worden hier dan denk ik...

Uiteindelijk is dit compleet van de pot gerukt. Als je ziet dat ik mijn Grizl CF 7 2.3k betaal dan krijg je dit soort zaken imo moeilijk uitgelegd. Betere wielen, beter frame, Di2... 4k? Dat lijkt mij exuberat veel.

Laat ons hopen dat we de komende maanden een verschijving zien met de nieuwe 105 Di2 maar ik vrees net als vele andere hier dat ze die dqn enkel op zo´n spuuglelijk frame zetten.

Start morgen, met de start van TdF, opnieuw een sale bij Canyon? Dat gebeurde toch elk jaar dacht ik.
Je moet wel iets hebben om het in sale te zetten natuurlijk :p
Ik weet niet hoe het zit met hun huidige voorraden maar zeker in het low-end en midden segment zal dat nog genen te vetten zijn en waarom zou je korting geven op iets wat je sowieso toch wel verkoopt?
 
Laatst bewerkt:
Het zullen afdankertjes worden van de leasingmarkt worden hier dan denk ik...

Uiteindelijk is dit compleet van de pot gerukt. Als je ziet dat ik mijn Grizl CF 7 2.3k betaal dan krijg je dit soort zaken imo moeilijk uitgelegd. Betere wielen, beter frame, Di2... 4k? Dat lijkt mij exuberat veel.

Laat ons hopen dat we de komende maanden een verschijving zien met de nieuwe 105 Di2 maar ik vrees net als vele andere hier dat ze die dqn enkel op zo´n spuuglelijk frame zetten.
Andere cockpit niet vergeten dat is ook al snel paar honderd euro
 
Het zullen afdankertjes worden van de leasingmarkt worden hier dan denk ik...

Uiteindelijk is dit compleet van de pot gerukt. Als je ziet dat ik mijn Grizl CF 7 2.3k betaal dan krijg je dit soort zaken imo moeilijk uitgelegd. Betere wielen, beter frame, Di2... 4k? Dat lijkt mij exuberat veel.

Laat ons hopen dat we de komende maanden een verschijving zien met de nieuwe 105 Di2 maar ik vrees net als vele andere hier dat ze die dqn enkel op zo´n spuuglelijk frame zetten.
Hij bestaat ook in Xlite4, met 105 voor €3050... dat is nog steeds een pak meer dan de Grizl, maar is al wat beter geschikt voor een sterveling :)
 
Hij bestaat ook in Xlite4, met 105 voor €3050... dat is nog steeds een pak meer dan de Grizl, maar is al wat beter geschikt voor een sterveling :)
Ja maar niet in dat Borealis Green en dat is dus exact wat we bedoelen met "105 gooien ze enkel op van die kneusjes frames". :tongue:
Smaken en kleuren natuurlijk maar Papaya & Botermelk? :shutup: Niet men ding, en mijn Grizl is al grijs...
 
Ja maar niet in dat Borealis Green en dat is dus exact wat we bedoelen met "105 gooien ze enkel op van die kneusjes frames". :tongue:
Smaken en kleuren natuurlijk maar Papaya & Botermelk? :shutup: Niet men ding, en mijn Grizl is al grijs...
ik vind die grijze en de papaya wel lekker!
 
Je moet wel iets hebben om het in sale te zetten natuurlijk :p
Ik weet niet hoe het zit met hun huidige voorraden maar zeker in het low-end en midden segment zal dat nog genen te vetten zijn en waarom zou je korting geven op iets wat je sowieso toch wel verkoopt?

De speedmax fietsen zijn nog netjes op voorraad :)
En de CF 7 is prima geprijsd, als je later wil upgraden naar SRAM Rival ETAP AXS en een setje hoge carbon wielen kom je uit op de prijs van een Speedmax CF 7 Disc eTap. Veel verlies doe je dus niet met laag in te stappen en te upgraden.
 
Terug
Bovenaan