De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Benieuwd wat Trek gaat releasen op 30/06
Hun nieuwe Madone, ze reden er in Dauphine mee. Ook in de Ronde van België op het dak zien staan bij de tijdrit.

2022-dauphine-trek-madone-2023-4.jpeg
 
De nieuwe Colnago lijkt een doorslag van een Scott Addict, of een Tarmac, of wat anders naar gelang je het bekijkt 😀. Allemaal 1 pot nat. Op dat vlak doen ze tenminste wat anders, Lapierre hun xelius is ook met zo'n gesplitte seatstays.

Het wordt tijd dat de uci de regels wat losser laat, dan krijgen we wat radicalere ontwerpen. Binnen de lijntjes wat nieuws bedenken is niet gemakkelijk.
 
Ik ben op zoek naar binnenbandjes voor 62mm velgen 25 en 28 breed. Overal lijken de binnenbandjes met met 80mm lange ventielen uitverkocht...
 
Ik ben op zoek naar binnenbandjes voor 62mm velgen 25 en 28 breed. Overal lijken de binnenbandjes met met 80mm lange ventielen uitverkocht...
En 80mm is afh van het velgtype ook al krap… ik zou voor langer opteren, of gewoon valve extenders, dan kan je in geval van pech ook bij lokale fietsenmakers of vrijgevige wielertoeristen terecht.
 
Valve extenders is gewoon de ventielkern van de band schroeven, dan de extender erop en dan de ventielkern er terug op. Beetje deftige extender heeft een rubberen ring om alles luchtdicht te houden, anders gewoon een repeltje teflon-tape op de interne schroefdraad.
 
Valve extenders is gewoon de ventielkern van de band schroeven, dan de extender erop en dan de ventielkern er terug op. Beetje deftige extender heeft een rubberen ring om alles luchtdicht te houden, anders gewoon een repeltje teflon-tape op de interne schroefdraad.
Voila :)

En schwalbe binnenbandjes hebben een verwijderbare kern, dus daarmee lukt het geheid.
 

Die gepensioneerden he :unsure:
Da zijn de ergste!

De laatste tijd doe ik veel meer woon-werk met de fiets. Vroeger was dit 3x per week en nu loopt dit al uit naar 5x per week. Heenrit is 16km en in de terugrit maak ik al wel eens een omweg van 25 tot 50km (1 á 3x per week). Sinds enige tijd merk ik ook op dat ik steeds hongerig ben, ook al heb ik zeer recentelijk gegeten.
Mijn ontbijt bestaat meestal uit cornflakes of yoghurt met muesli. Bij aankomst op het werk eet ik nog een stuk fruit (banaan) en wat later nog een havermoutkoek. ’s Middags boterhammen en dan stopt het een beetje. Bij vertrek dan eet ik meestal een stukje sportreep die ik gaandeweg de rit verder oppeuzel. Bij thuiskomst dan schiet mijn gierhonger vrijwel instant in gang :crazy:
Ik denk dat ik meer (kleine) porties moet eten? Ik wil ook niet overdrijven want er mag gerust een kilo (of 5) af :biglaugh:
 
Da zijn de ergste!

De laatste tijd doe ik veel meer woon-werk met de fiets. Vroeger was dit 3x per week en nu loopt dit al uit naar 5x per week. Heenrit is 16km en in de terugrit maak ik al wel eens een omweg van 25 tot 50km (1 á 3x per week). Sinds enige tijd merk ik ook op dat ik steeds hongerig ben, ook al heb ik zeer recentelijk gegeten.
Mijn ontbijt bestaat meestal uit cornflakes of yoghurt met muesli. Bij aankomst op het werk eet ik nog een stuk fruit (banaan) en wat later nog een havermoutkoek. ’s Middags boterhammen en dan stopt het een beetje. Bij vertrek dan eet ik meestal een stukje sportreep die ik gaandeweg de rit verder oppeuzel. Bij thuiskomst dan schiet mijn gierhonger vrijwel instant in gang :crazy:
Ik denk dat ik meer (kleine) porties moet eten? Ik wil ook niet overdrijven want er mag gerust een kilo (of 5) af :biglaugh:
Je moet eens bijhouden wat je eet en hoeveel kcal je inneemt.
Maar goed op voorhand kan ik je al zeggen dat cornflakes links laten liggen een goed begin is.

Door de dag vaker eten in kleinere porties is altijd wel een winner. Maar je moet vooral de juiste dingen eten en dat hongergevoel is niet altijd terecht.
 
Da zijn de ergste!

De laatste tijd doe ik veel meer woon-werk met de fiets. Vroeger was dit 3x per week en nu loopt dit al uit naar 5x per week. Heenrit is 16km en in de terugrit maak ik al wel eens een omweg van 25 tot 50km (1 á 3x per week). Sinds enige tijd merk ik ook op dat ik steeds hongerig ben, ook al heb ik zeer recentelijk gegeten.
Mijn ontbijt bestaat meestal uit cornflakes of yoghurt met muesli. Bij aankomst op het werk eet ik nog een stuk fruit (banaan) en wat later nog een havermoutkoek. ’s Middags boterhammen en dan stopt het een beetje. Bij vertrek dan eet ik meestal een stukje sportreep die ik gaandeweg de rit verder oppeuzel. Bij thuiskomst dan schiet mijn gierhonger vrijwel instant in gang :crazy:
Ik denk dat ik meer (kleine) porties moet eten? Ik wil ook niet overdrijven want er mag gerust een kilo (of 5) af :biglaugh:
Ik rij nuchter naar het werk en eet daar (17 km). Dan eet ik gewoon zoals andere dagen. Als ik nog een toer van 50 km bij doe dan doe ik dat met 75cl sportdrank en 1 koek halverwege. Om 15u eet ik dan ook wel nog een banaan ofzo.
 
Je moet eens bijhouden wat je eet en hoeveel kcal je inneemt.
Maar goed op voorhand kan ik je al zeggen dat cornflakes links laten liggen een goed begin is.

Door de dag vaker eten in kleinere porties is altijd wel een winner. Maar je moet vooral de juiste dingen eten en dat hongergevoel is niet altijd terecht.

Ik eet altijd cornflakes voor een rit al is die rit 200+ dus daar zal het niet aan liggen!
Ik wou het ook net zeggen: profs eten dat zelfs :p
 
En een prof verbrandt ook 6000 calorieen per dag 😛.
Cornflakes stilt bij mij het hongergevoel niet, als ik dat om 8u eet heb ik tegen 10u sowieso honger. Terwijl ik dat met boterhammen of havermout helemaal niet heb.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
En een prof verbrandt ook 6000 calorieen per dag 😛.
Cornflakes stilt bij mij het hongergevoel niet, als ik dat om 8u eet heb ik tegen 10u sowieso honger. Terwijl ik dat met boterhammen of havermout helemaal niet heb.

Cornflakes is (zijn?) echt wel een prima ontbijt hoor om te fietsen. Maar wat je zegt klopt ook, het zijn "relatief" snelle suikers, dus je gaat heel snel weer moeten aanvullen.

Havermout is veel trager qua afgifte (ik eet dat ook elke keer ik een lange rit heb gepland, en bij uitbreiding quasi elke ochtend ook al sport ik niet) maar heeft het nadeel dat het veel minder goed verteert.

Dus als je van plan bent om na kilometer 5 in de ontsnapping mee te gaan is (zijn?) cornflakes een betere keuze. Voor een recreant die niet om hat half uur 6 repen toegestopt krijgt zou ik ook havermout aanbevelen.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan