De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Uiteindelijk is dit compleet van de pot gerukt. Als je ziet dat ik mijn Grizl CF 7 2.3k betaal dan krijg je dit soort zaken imo moeilijk uitgelegd. Betere wielen, beter frame, Di2... 4k? Dat lijkt mij exuberat veel.
SRAM AXS Force / Ultegra kost 2k of meer... Carbon wielen retail prijs rap 1000 euro, integrated cockpit, interne kabels dus meer installatiewerk,... Het is natuurlijk veel te veel maar het is gewoon de prijs geworden. Vooral de groepen zijn echt sterk gestegen in prijs. Vroeger was SRAM RED 1000 euro en had je echt een topgroep, nu ga je naar 3000+.
 
SRAM AXS Force / Ultegra kost 2k of meer... Carbon wielen retail prijs rap 1000 euro, integrated cockpit, interne kabels dus meer installatiewerk,... Het is natuurlijk veel te veel maar het is gewoon de prijs geworden. Vooral de groepen zijn echt sterk gestegen in prijs. Vroeger was SRAM RED 1000 euro en had je echt een topgroep, nu ga je naar 3000+.
Draadloos dus enkel uw remmen moeten nog intern he
 
Ja stond een tijd geleden op canyon site zelf dacht ik. Wel niet echt duidelijk hoe je als ambtenaar kan leasen.. Er staat gewoon een formulier om contact op te nemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515

Die gepensioneerden he :unsure:
https://www.hln.be/binnenland/antwe...gdek-levensgevaarlijk-voor-fietsers~a138ee81/

Die mens heeft wel gelijk.
Ik ben van Gijzegem en op die plaats zijn inderdaad serieuze uitstulpingen in die asfalt.
Nooit bij stil gestaan dat dat boomwortels zijn, maar als je op dat moment even onoplettend bent of iets aan het eten/drinken of stuur niet goed vast hebt kan dat wel tricky zijn.
 
https://www.hln.be/binnenland/antwe...gdek-levensgevaarlijk-voor-fietsers~a138ee81/

Die mens heeft wel gelijk.
Ik ben van Gijzegem en op die plaats zijn inderdaad serieuze uitstulpingen in die asfalt.
Nooit bij stil gestaan dat dat boomwortels zijn, maar als je op dat moment even onoplettend bent of iets aan het eten/drinken of stuur niet goed vast hebt kan dat wel tricky zijn.
Een vriend van me heeft over zoiets gevallen, door de schaduw van de boom niet gezien.
Resultaat (met helm): hersenbloeding, coma en al 3 jaar aan het revalideren.
 
Een vriend van me heeft over zoiets gevallen, door de schaduw van de boom niet gezien.
Resultaat (met helm): hersenbloeding, coma en al 3 jaar aan het revalideren.
Dan moet je toch al heel slecht vallen?

Nu goed hier aan de vaart hebben ze er ergens iets aan gedaan, maar de fietsweg van Aarschot naar Herentals heeft er ook wel wat
Maar je hebt ook betonbanen die slecht liggen en als ik zo een groep gepensioneerden tegenkom is het meestal wel zo dat daar den helft eigenlijk over zijn limiet aan het rijden is :p

Jasper De Buyst is ook zo gevallen langs een waterweg in voorjaar
 
Dan moet je toch al heel slecht vallen?

Nu goed hier aan de vaart hebben ze er ergens iets aan gedaan, maar de fietsweg van Aarschot naar Herentals heeft er ook wel wat
Maar je hebt ook betonbanen die slecht liggen en als ik zo een groep gepensioneerden tegenkom is het meestal wel zo dat daar den helft eigenlijk over zijn limiet aan het rijden is :p
Ja, juist op zijn achterhoofd. Helm gebarsten, en toch nog een slag gehad onder zijn helm waarschijnlijk.

Nu als je over zo een bult gaat aan een beetje een snelheid kun je ook wel overkop gaan. En volgens mij is het dat wat er bij hem gebeurd was.
 
Op de Leirekensroute zijn ook zo van die slechte stukken.
Aleja, we kunnen zo veel plaatsen opsommen denk ik.

Het is altijd makkelijk gezegd van te rap rijden, te kort op elkaar, te oud etc.
Maar goede infrastructuur doet toch gewoon al veel.
 
Op de Leirekensroute zijn ook zo van die slechte stukken.
Aleja, we kunnen zo veel plaatsen opsommen denk ik.

Het is altijd makkelijk gezegd van te rap rijden, te kort op elkaar, te oud etc.
Maar goede infrastructuur doet toch gewoon al veel.
je moet daar idd niet rap voor rijden, juist op dat moment handen losjes op het stuur is al genoeg.

Ook 1x geluk gehad met zoiets. Ik was juist 1 seconde mijn handen wat aan het ontspannen op het stuur en ook over een serieuse bobbel gereden. Linkerhand schoot er volledig vanaf en met wat geluk nog recht gebleven.
 
Uiteindelijk is dit compleet van de pot gerukt. Als je ziet dat ik mijn Grizl CF 7 2.3k betaal dan krijg je dit soort zaken imo moeilijk uitgelegd. Betere wielen, beter frame, Di2... 4k? Dat lijkt mij exuberat veel.

Ja maar je snapt toch dat je dat totaal niet kan vergelijken met elkaar?
Een ultimate CF SL 7 disc kost u 100€ minder dan een grizl CF SL 7. En dat zijn fietsen die je kan positionering kan vergelijken. Dus nee fietsen zijn niet duurder en die grizl is niet perse goedkoop.

Maar je hebt dan ook de Grizl CF SLX 8, die kost dan 4,6k. Maar dat is op alle vlakken gewoon een betere fiets. En is op elke component beter. Net zoals je ook de ultimate CF SLX 8 hebt. Die kan je in niks vergelijken met de CF SL 7 buiten geometrie en de naam.

Alles komt erop aan wat je wilt natuurlijk. Het mag geen geheim zijn dat als je kijkt naar een frame dat los al meer kost dan een grizl CF SL 7 je shopt in een andere liga. De vraag is heb je dat nodig? Dat laat ik open. Maar ik kan u wel zeggen dat een ultimate CF SL 7 vs een SLX 8 een heel andere beleving zal zijn.
Interne kabels maken u niet spectaculair sneller, maar het oogt wel totaal anders. En ook dat is een element wat je niet mag negeren.
 
Stilaan op zoek naar nieuwe helm voor race/mtb.
Vooral ene met heel goede ventilatie en waar er nog plaats is tussen mijn bril en de helm zodat er wat wind aan het voorhoofd kan :D (maar dat zal ik vooral moeten passen)

Iemand tips of is elke merk hun topgamma (niet aero) qua ventilatie dik ok?
 
Ja maar je snapt toch dat je dat totaal niet kan vergelijken met elkaar?
I just did... het is een kader met 2 wielen, een stuur en een zadel. :coolbrows:
Nee ik snap je punt maar wel maar toch... misschien moet ik gewoon nog even wennen aan het feit dat ik 5 jaar geleden zo'n fietsen van 7-8k zag staan en dacht "zotte fiets, maar wie geeft daar zoveel geld aan uit" naar vandaag waar de bedragen stilletjes aan meer en meer richting die waardes gaan.

Op zich heb je trouwens gelijk dat je je van veel dingen kan afvragen of je ze nodig hebt als toerist maar dan kom je weer terug bij het punt dat een fiets van €3k er tegenwoordig zaak redelijk flets uit ziet imo. De leuke paint jobs bewaren ze voor de echte top-end frames, slim gezien wel maar €2k opleggen gewoon omdat ik een toffer kleurtje wil dat krijg ik niet over mijn hart :p
 
Stilaan op zoek naar nieuwe helm voor race/mtb.
Vooral ene met heel goede ventilatie en waar er nog plaats is tussen mijn bril en de helm zodat er wat wind aan het voorhoofd kan :D (maar dat zal ik vooral moeten passen)

Iemand tips of is elke merk hun topgamma (niet aero) qua ventilatie dik ok?
abus stormchaser vind ik wel ok en lijkt me al je puntjes af te vinken.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan