Wielersport De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Shimano fabriek zou wel eens 4 maanden dicht kunnen gaan hoorde ik vandaag.....


Ga me toch maar al eens preventief een paar kettingen, een cassette, een voorblad, een een stapelke remblokken proberen te kopen dit weekend....
 
Op de overzichtspagina zie ik het nog, maar eens in het mandje is het terug € 799, ben ik te laat? :-(
Ai, idd te laat lijkt het. De andere wahoo trainers staan nochtans wel nog in promo. Op de wahoo site staat er wel een refurb aan 600 euro, gezien je dan toch 2 jaar garantie krijgt is dat ook geen slechte deal.
 
Laatst bewerkt:
Dat ze eens wat meer hier produceren he dan he je geen dure containers van doen
Wat produceert Shimano in Europa? Ik zou denken bitter weinig.
Men is dan bezig dat we minder afhankelijk moeten worden van China. Maar wacht tot ze een fabriek zetten in België en er plots immens veel vraag is naar onderdelen. Dan staan de vakbonden al klaar om de mensen te verbieden om meer dan 38u te werken 🙈.

Modeljaar 2022 zou weleens de fantoomcollectie kunnen worden. Je hoort nu al dat winkels verre van alles gaan krijgen wat ze willen. Amper fietsen voor 2022 en al veel die naar 2023 doorgeschoven zijn. En dat was dan al voor die fabriek in Maleisië dicht ging. Voor de kleinere winkels die weinig stock nemen gaat dat een zielig jaar worden.

Als je een fiets hebt, mee rijden en onderdelen op voorraad nemen. En niet vallen :D!
 
Mijn SRAM ketting kwam uit Portugal, Shimano geen idee.

Ja aan een Scott Spark geraken zal ook al mirakel vergen, ga precies ene moeten vinden die XL van model dat ik wil heeft voorbesteld en nog niet aan iemand verkocht...
 
Hebt ge al een idee hoe ge die achterdemper gaat schoonmaken?

Ziet er nogal een hel uit. Ge kunt daar nergens aan precies?
Dat wordt niet vuil :unsure:

En zijn paar plaatsen dat je frame kan openmaken. Is niet nieuw he, is wat bold cycles al had ze hebben dat overgekocht
 
Hebt ge al een idee hoe ge die achterdemper gaat schoonmaken?

Ziet er nogal een hel uit. Ge kunt daar nergens aan precies?
Ik rij sowieso niet met de mtb in te modderige omstandigheden, dus dat valt al mee.
En voor het overige lijkt me die demper toch vrij aardig weggestopt. Langs waar denk je dat er modder gaat binnen komen? Je moet al tot voorbij je trapas onder water zitten vooraleer er vuil langs die kap naar binnen kan lijkt me.

@SomeDude ik zal eens bij hem horen.
 
Ai, idd te laat lijkt het. De andere wahoo trainers staan nochtans wel nog in promo. Op de wahoo site staat er wel een refurb aan 600 euro, gezien je dan toch 2 jaar garantie krijgt is dat ook geen slechte deal.
Inderdaad. Ik ging wachten tot september, maar met de korting toch nu besteld.
 
Ik mag met de TGV een fiets meenemen in een fietshoes (120 x 90 cm). Kan iemand hier een fietshoes aanraden?
Hier al een optie van @Mr.Fingers ;
 
Hier al een optie van @Mr.Fingers ;
Eerder een bike sack nodig eigenlijk. Wielen moeten los gemaakt worden.
 
Mijn fiets zit nog op de boot (vertraging), maar hij komt normaal deze maand nog binnen.
Zending (Kona bikes) zat verspreid over verschillende containers.
Maw, tegen dat ik mijn fiets heb dan heb ik er exact 1 jaar op gewacht.
Met het mooie weer van afgelopen weken begint het nu écht wel te kriebelen.

Al een hele resem mooie gravelroutes gemaakt in mijn streek (richting het Hageland)
 
Terug
Bovenaan