De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Als het wat racey mag zijn, vergeet de Genesis Fugio niet. De CDF is een dijk van een frame, een absolute parel, maar toch echt meer bedoeld als toer-fiets dan echt als gravelbike (de Fugio is de gravelfiets van Genesis). MrsFingers heeft een Vagabond gebouwd, en over dat frame kan ik werkelijk niets negatief zeggen qua bouw, afwerking, laklaag,... Enige nadeel: Brexit, en Genesis die heeft voorlopig besloten geen frames meer te exporteren tot duidelijk is hoe dat weer wel kan. Dus je gaat al met een 3rd party forwarding service in Engeland moeten werken.

Kona is vrij duur voor wat ze bieden.

Nog een optie is de Ribble CGR 725
Thx. Kona lijkt me nu niet speciaal duurder dan Genesis?
Ribble idd ook reeds bekeken, maar valt af omdat er geen mounting points zijn aan de vork.
En natuurlijk de Fearless Warlock!
grote voordelen:
- geen eenheidsworst
- directe lijn met de maker, Tim
- looks
- lasnaden en lak zijn 🤤
- voor en door een echte liefhebber: zie je aan de angles, maar ook aan de 30.9 seattube die zo geschikt is voor veel meer dropperposts (internal uiteraard)

Ik heb nog nooit zoveel geilende blikken gezien als de afgelopen weken, en ik was vroeger barman in Culture Club ;)

Er zijn in de gravelscene zoveel nieuwe, toffe, coole merken en frames te scoren dat je heel makkelijk verder kan kijken dan je neus lang is. Kijk naar de build, de geometrie, de omschrijving, de foto’s maar vooral naar het “gevoel” dat de fiets je geeft. Ik heb er toch wel een dikke 100 op de longlist gezet, en de Genesis Fugio stond ook in de short, samen met een paar Surly’s die dan een ander doel gingen dienen. Maar nog geen seconde spijt dat ik van het gebaande pad ben gegaan, dat past namelijk goed bij die fietsen!

Mooie fiets, eens bekijken!

Of jaegher (of hebben die geen frame only)?

Moet niet per sé frame only zijn, integendeel.
Moet waarschijnlijk toch op zoek naar iemand om me te helpen indien ik een film build zelf doe.

Is Jaegher Belgisch?
 
Na mijn val 2 weken terug had ik telkens lage rugpijn na 30-40min fietsen waarbij ik zowat alle kracht in mijn benen verloor. Kine gestart en vandaag 3u kunnen fietsen zonder enige vorm van last 😁

Mijn plan om binnen 2 weken een trektocht van +- 10 dagen door België te doen kan dus vermoedelijk doorgaan!

Gelinkt daaraan, iemand ervaring met de Assos cento evo tov een ‘gewone’ S9?
 
Na mijn val 2 weken terug had ik telkens lage rugpijn na 30-40min fietsen waarbij ik zowat alle kracht in mijn benen verloor. Kine gestart en vandaag 3u kunnen fietsen zonder enige vorm van last 😁
:thumb:

Op de racer heb ik geen probleem maar op de mtb krijg ik ook al snel last in mijn onderrug. De positie is heel anders en met dat breed recht stuur zit je ook veel meer te trekken. Ik probeer van geregeld wat core te doen, dat helpt wel. Alleen doe ik dat dan eens 3 weken, geen last meer! En dan stop ik er weer mee, opnieuw last 😬. Erg boeiend is het nu eenmaal niet.
 
dit is echt enorm duur en boven budget.
Boutique/bespoke, en handgemaakt in Europa, dat komt (helaas) met een corresponderende prijskaart. Veel van die stalen fietsen van "de grote(re) spelers" worden hier ontwikkeld, maar de productie is gewoon in China of Taiwan, en gewoon in een handvol standaardmaten. Wat de kosten drukt.

Standert is misschien ook een optie (kennis van me heeft een Standert Erdgeschoss), maar ook niet goedkoop.
 
Mocht ik poen hebben met hopen...

https://www.fern-fahrraeder.de/

een aantal inspiraties als gravelaar en bikepacker. Hun foto's zijn ook zooo goed.

8047d921e0938e3a409fdaaab2da9053eeff3d872c2ecb8610e1c6b68433846d2d83a1acb20d27b107ab463c16ed267bfc6a8c8e3710d4f0970ca9e053b314c4
01913c71881a3b9caa2127d921ff498bb0c7318ba86f4023d18f95cab4ad3175dbb9bbcd379faee5458cd530acb38cb768b4dc699d2f2947ba2017dafaf147b1

68dfc47aeba85bdf95607dc38307352adf01e000f44878f1af3e21a91bab90834a91852a56885448a2c6c5b9a66f85d400819c63ec3e15bd55713fdde2a8762c
cc8bc99cb7fdfa423b815eb29339694575bbba39cd1d4ee9bd0b11178ba45804abe333f0a31a718b67d1a6c05102701547d9704b6b17019a110cf6981a7fc8f9
 
Dat gaat inderdaad wat zoeken worden. Mijne spark in medium ligt vast 🙂
Mijne ook 😅 Nu eens benieuwd of de FM woord kan houden en hem ook effectief aan mij kan leveren en dat hij niet enkel het bonneke en voorschot wou ontvangen. Volgens scott distributeur zou hij de mijne uitgeleverd krijgen🤞
Toch wel supervette mtb. Ik rij nu nog met een 910 van 2016(demper horizontaal) en heb bewust de vorige generatie overgeslagen, dus wil er nu wel als de eerste bij zijn.
 
Hebt ge al een idee hoe ge die achterdemper gaat schoonmaken?

Ziet er nogal een hel uit. Ge kunt daar nergens aan precies?
Het concept is toch juist dat die beschermd zit en dat je hem dus niet moet proper maken. Zal de levensduur alleen maar ten goede komen. Ze hebben dit concept eigenlijk van Bold gekocht, dus ik ga ervan uit dat het al lange tijd in ontwikkeling is en dat ze er ruim mee getest hebben. Time wil tell maar ik heb wel vertrouwen in scott.
 
Mijne ook 😅 Nu eens benieuwd of de FM woord kan houden en hem ook effectief aan mij kan leveren en dat hij niet enkel het bonneke en voorschot wou ontvangen. Volgens scott distributeur zou hij de mijne uitgeleverd krijgen🤞
Toch wel supervette mtb. Ik rij nu nog met een 910 van 2016(demper horizontaal) en heb bewust de vorige generatie overgeslagen, dus wil er nu wel als de eerste bij zijn.
Wist hem al prijzen of ook nog niet?
 
En elke dealer zegt tegen mij dat ze de officiële prijzen nog altijd niet gehad hebben. Lijkt me dat ze gewoon de oude prijzen laten staan hebben?
De AXS fiets van €4999 had vorig jaar wel een deel X01 onderdelen, dat is nu allemaal GX geworden. Dat is natuurlijk ook een manier om je fiets goedkoper te maken (voor de producent).
Bij mijn Trek was dat ook het ene jaar X01, het jaar erop GX, het jaar erop deden ze er 500 euro bij ...
 
Mja tegen mij zeggen ze allemaal dat ze prijs en wat ze gaan krijgen nog niet weten 😢
Ik heb 7 winkels gecontacteerd om mijn gewenste fiets te proberen reserveren. Dit was de dag na de bekendmaking van de nieuwe modellen. 6 vd 7 konden of wilden dit niet doen of kregen negatief advies van Scott. Maar één winkel kwam terug naar mij dat hij bevestiging had gekregen van Scott dat hij mijn gewenste model en maat geleverd zou krijgen. Hij kon enkel nog niet zeggen wanneer. Daarom dat ik er toch nog niet helemaal gerust in ben. Maar het voorschot is betaald en het is bij de winkel die mijn voorkeur had, dus we zullen wel zien zeker.
Deze winkel is wel nog maar net begonnen met Scott te verkopen en je hebt dan wel is meer dat de distributeur een nieuwe winkel even wat voorrang geeft.
 
Ik heb 7 winkels gecontacteerd om mijn gewenste fiets te proberen reserveren. Dit was de dag na de bekendmaking van de nieuwe modellen. 6 vd 7 konden of wilden dit niet doen of kregen negatief advies van Scott. Maar één winkel kwam terug naar mij dat hij bevestiging had gekregen van Scott dat hij mijn gewenste model en maat geleverd zou krijgen. Hij kon enkel nog niet zeggen wanneer. Daarom dat ik er toch nog niet helemaal gerust in ben. Maar het voorschot is betaald en het is bij de winkel die mijn voorkeur had, dus we zullen wel zien zeker.
Deze winkel is wel nog maar net begonnen met Scott te verkopen en je hebt dan wel is meer dat de distributeur een nieuwe winkel even wat voorrang geeft.
Ik heb 2 PRO dealers gecontacteerd en die wisten nog van niets. Ene zei dat ze wachten op info uit Zwitserland
Lijkt me dus zeer vreemd dat een nieuwe winkel wel info zou hebben. Welke winkel is het?

Via lease is zonder voorschot natuurlijk dus dat hebben ze mss niet zo graag :p
 
Wat is een PRO dealer?
Mij lijkt het ook vreemd inderdaad, maar ach ja, de rest kon ook niets zeggen en vermits dit voorkeurswinkel was heb ik toch maar bij hem gereserveerd.
Ik gok op levering eind oktober-november🤞
 
Wat is een PRO dealer?
Mij lijkt het ook vreemd inderdaad, maar ach ja, de rest kon ook niets zeggen en vermits dit voorkeurswinkel was heb ik toch maar bij hem gereserveerd.
Ik gok op levering eind oktober-november🤞
Dunno op de dealer locator staan er 2 soorten, officiële en pro.
Neem aan dat de PRO meer afnemen bv

Eerste leveringen voor klanten gaat ook pas vanaf dan zijn had ik gelezen
Ik ben al content als het in Mei zou zijn :p
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan