De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ook eens gekeken op dealer locator en veel pro stores zijn er precies niet. Dus ik betwijfel of die dan voorrang of iets dergelijk gaan krijgen tov andere winkels die evengoed hoge volumes kunnen afnemen. Wat inside info hieromtrent zou wel leuk zijn. Niemand op de hoogte hiervan?
 
Ik weet dat ik mijn fiets wel krijg omdat hij in mijn maat er een drietal heeft besteld. Maar zwart op wit heeft hij ook nog geen bevestiging gekregen van zijn order. Tot zo lang mag hij van scott zogezegd ook geen Sparks verkopen, kwestie van problemen te vermijden als fietsen niet komen.

Qua pro stores heb ik geen idee. Zoals altijd wel geldt krijgen grote winkels vaak meer als kleine winkels. Zo was er een winkel uit de streek die nooit spark verkocht, nu plots wel besteld. Die ging van Scott dus geen enkele fiets krijgen. Er zijn er sowieso niet genoeg dus als je ze al jaren niet verkoopt moet je nu ook niet afkomen. Logische redenering van Scott :tongue:
 
Dat klopt wel, hier ook een winkel die de laatste jaren nog maar weinig sportieve fietsen verkocht heeft en die kan ook er achter fluiten van Scott :biglaugh:

Anderzijds is het toch wel zo dat voor een nieuwe winkel een distributeur in het begin wat goodwill toont. Het betreft hier een winkel die al 2 sportieve A-merken verkoopt en nu recent Scott er nog bij. Winkel verkoopt heel veel sportieve fietsen, dus als Scott distributeur dan vanaf het begin al weinig fietsen gaat uitleveren is dat direct een slechte start van de samenwerking. En elke Scott verkocht is er één minder van de concurrentie.
 
Het zal er ook van afhangen hoeveel Scott dealers er in de omgeving zijn. Hier rond Leuven zijn er dat massaal veel. 11 dealers binnen de 15km, lol. Als hier een nieuwe dealer bijkomt gaat die niet plots Sparks krijgen ten nadele van een winkel die het al jaren doet.

Het potentieel van een winkel zal er ook wel toe doen ja. Je hebt dealers die al 15 jaar een merk doen en dan maar 10 mtb's per jaar verkopen.
 
Het zal er ook van afhangen hoeveel Scott dealers er in de omgeving zijn. Hier rond Leuven zijn er dat massaal veel. 11 dealers binnen de 15km, lol. Als hier een nieuwe dealer bijkomt gaat die niet plots Sparks krijgen ten nadele van een winkel die het al jaren doet.

Het potentieel van een winkel zal er ook wel toe doen ja. Je hebt dealers die al 15 jaar een merk doen en dan maar 10 mtb's per jaar verkopen.
Is idd echt zot hoeveel dealers er zijn en toch zoveel scotts kom ik eigenlijk niet tegen
 
Koersfietsen en gravelbikes zie ik nu wel regelmatig rijden (maar zeker niet zoveel als Cannondale, Canyon, Ridley of Trek).
 
Ik ga nog eens een stomme vraag stellen 🙂
Mijn ketting loopt tegen mijn voorderailleur aan als ik vooraan op het grootste blad zit en achter op een van de 2 kleinste. Het gaat om een racefiets met 2x10. Moet ik dan aan de kabelspanning prutsen, of aan de H schroef vooraan? Wat googlen geeft mij namelijk die 2 opties maar het is me dus niet duidelijk waar ik mee moet starten.
 
Ik ga nog eens een stomme vraag stellen 🙂
Mijn ketting loopt tegen mijn voorderailleur aan als ik vooraan op het grootste blad zit en achter op een van de 2 kleinste. Het gaat om een racefiets met 2x10. Moet ik dan aan de kabelspanning prutsen, of aan de H schroef vooraan? Wat googlen geeft mij namelijk die 2 opties maar het is me dus niet duidelijk waar ik mee moet starten.
Volgens mij aan de limieten dus schroefjes vooraan. Maar normaal moet je daar nooit aankomen tenzij je andere grote van tandwielen steekt of hij een tik gehad heeft
 
Volgens mij aan de limieten dus schroefjes vooraan. Maar normaal moet je daar nooit aankomen tenzij je andere grote van tandwielen steekt of hij een tik gehad heeft
ja idd, stom geweest. Ik heb redelijk onhandig mijn wiel eruit gehaald en nadien dus ratelende ketting, dus vermoedelijk ergens iets mispeuterd daar. Maar nu ook niet dat ik met die fiets gesmeten heb :)
 
Als je de derailleur op het kleinste blad legt vooraan, hangt de kabel dan (relatief) los of niet? Indien ja: kabelspanning een beetje verhogen. Indien neen: H-schroef wat verder uitdraaien zodat de derailleur verder naar buiten kan komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Snelle truc om te weten of H-schroef bijgeregeld moet worden is om met de shifter te voelen of je nog een beetje kan "doorduwen" of dat hij echt blokkeert. Als je nog wat kan doorduwen is het de kabelspanning en indien hij echt blokkeert is het H-schroef afstelling. Meestal is het kabelspanning.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
ja idd, stom geweest. Ik heb redelijk onhandig mijn wiel eruit gehaald en nadien dus ratelende ketting, dus vermoedelijk ergens iets mispeuterd daar. Maar nu ook niet dat ik met die fiets gesmeten heb :)
In dat geval, bovenop wat al gezegd is: kijk voor de zekerheid eens of uw derailleur nog 100% recht staat vooraleer ge ergens aan vijst of draait. Een paar graden scheef kan genoeg zijn om de ketting er tegen te laten slepen.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Maar dat zou dan toch vooral een probleem moeten geven op het kleinste blad, niet? Aangezien daar de afwijking het grootst gaat zijn (wegens de beugel die daar verder van het montagepunt/draaipunt staat).
 
Hij lijkt wel recht te staan eigenlijk. Straks gewoon eens aan de kabelspanning peuteren, het is een relatief nieuwe fiets dus misschien dat de kabel wat rek heeft nu.
 
Maar dat zou dan toch vooral een probleem moeten geven op het kleinste blad, niet? Aangezien daar de afwijking het grootst gaat zijn (wegens de beugel die daar verder van het montagepunt/draaipunt staat).
Yup, maar het is iets dat zowel vaak voorkomt als over het hoofd gezien wordt - problemen met het kleinste kettingblad worden blijkbaar sneller over het hoofd gezien door de meeste mensen naar mijn ondervinding - dus da's standaard het eerste wat ik zelf nakijk in zo'n geval. 't Is ook domweg het gemakkelijkste om na te kijken. :biglaugh:

Bij deze is het inmiddels blijkbaar uitgesloten, dus op naar de andere opties.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan