De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

pfff een jaar wachten zeg.

Ben ik blij dat ik die van mij in een opwelling heb gekocht toen ik hem in de winkel zag staan. Leve mijn impulsiviteit!
 
pfff een jaar wachten zeg.

Ben ik blij dat ik die van mij in een opwelling heb gekocht toen ik hem in de winkel zag staan. Leve mijn impulsiviteit!
Mja, in juli besteld en normaal levering in september, maar dat ging al snel richting december...
Maakte me niet zoveel uit omdat ik volop in verbouwing zat (heeft eigenlijk tot april geduurd).
Fiets intussen 4x uitgesteld, maar het jeukt verschrikkelijk om die off-road paden af te schuimen.
 
Vandaag koers mee de kleine landtlord, een uur voor we moeten vertrekken: "kunt ge eens naar mijne achterrem kijken want diene sleept precies een beetje". Blijkt de veer niet goed ni meer te werken. Efkes stress om daar rap ne andere achterrem van ne andere fiets op te zetten.
 
Mtb binnengedaan. Mss dat gekraak van isofix komt, dat vijzeke zat los.
Al leek de BB toch ook op gevoel van de FM stilaan versleten.

Wiel gaan ze andere velg op spaken, cassette moet ook vervangen worden best maar die hadden ze niet eens zelf binnen (maar bij Van Eyck online gevonden dus daar maar snel besteld met 2 kettingen :p).

Denk dat ik qua kost ongeveer aan zelfde prijs ga zitten als dat ik hem gekocht heb (voorvork ook nog onderhoud) als ik alles op tel.
En dan ben ik tandwiel vooraan nog vergeten of slijt dat pak minder snel? (Niet op gelet of dat nog ok was)
 
Mtb binnengedaan. Mss dat gekraak van isofix komt, dat vijzeke zat los.
Al leek de BB toch ook op gevoel van de FM stilaan versleten.

Wiel gaan ze andere velg op spaken, cassette moet ook vervangen worden best maar die hadden ze niet eens zelf binnen (maar bij Van Eyck online gevonden dus daar maar snel besteld met 2 kettingen :p).

Denk dat ik qua kost ongeveer aan zelfde prijs ga zitten als dat ik hem gekocht heb (voorvork ook nog onderhoud) als ik alles op tel.
En dan ben ik tandwiel vooraan nog vergeten of slijt dat pak minder snel? (Niet op gelet of dat nog ok was)
Isofix? Heb je een kinderstoel op je fiets gemonteerd misschien?

One by kettingbladen kunnen zowel van alu (slijt) als van staal (slijt nauwelijks) zijn. Aangezien je SRAM hebt kan je een stalen voorbladje vinden voor minder dan 20 euro.
 
Isofix? Heb je een kinderstoel op je fiets gemonteerd misschien?

One by kettingbladen kunnen zowel van alu (slijt) als van staal (slijt nauwelijks) zijn. Aangezien je SRAM hebt kan je een stalen voorbladje vinden voor minder dan 20 euro.
Isospeed bedoel ik wss autocorrectie :unsure:

Zit nu normaal deze op:
Procaliber8_19_23119_A_Alt3


Lijkt me Deze van aluminium te zijn
Staal is dan dit neem ik aan? Bestaat dat niet in 30t voor boost of is dat enkel daar?
 
Mijn fiets zit nog op de boot (vertraging), maar hij komt normaal deze maand nog binnen.
Zending (Kona bikes) zat verspreid over verschillende containers.
Maw, tegen dat ik mijn fiets heb dan heb ik er exact 1 jaar op gewacht.
Met het mooie weer van afgelopen weken begint het nu écht wel te kriebelen.

Al een hele resem mooie gravelroutes gemaakt in mijn streek (richting het Hageland)

Welke Kona?
 
Fietstochtje gepland deze ochtend. Na een paar kilometer merkt het gezelschap dat haar voorste derailleur niets meer doet. DI2 plat. En alsof het nog niet genoeg was dan een kilometertje verder keihard uitschuiven op een modderplek op het fietspad. Rip haar derailleurhanger.
 
Laatst bewerkt:
Kameraad van me heeft die (van een paar jaar teug). Steengoede fiets, rijdt als een absoluut plezier. Zijn enige opmerkingen waren dat hij graag through-axles had gehad ipv quickreleases, en hydraulische ip mechanische schijfremmen. Beiden opgelost met dit model.
 
Kameraad van me heeft die (van een paar jaar teug). Steengoede fiets, rijdt als een absoluut plezier. Zijn enige opmerkingen waren dat hij graag through-axles had gehad ipv quickreleases, en hydraulische ip mechanische schijfremmen. Beiden opgelost met dit model.
Mijn broer heeft, naar zeer geote tevredenheid, de Rove ST van 2017 (nu Rove DL geworden). Qua comfort wat minder met de stalen voorvork; maar deze heeft de carbon vork.
Speciaal voor staal gekozen omdat het toch iets ‘speciaals’ is. Niet de zoveelste carbon fiets. Gekozen voor deze Rove voor het rijcomfort :)
 
Hier ook aan het kijken om een stalen frame aan te schaffen om een gravel/ all-rounder te bouwen (GRX, hydraulics, voldoende mounting points,…)

Voorlopig op de lijst:
- Genesis CdF
- Fairlight Secan
- Kona Rove Ltd.
- Kona Sutra
- …
 
Als het wat racey mag zijn, vergeet de Genesis Fugio niet. De CDF is een dijk van een frame, een absolute parel, maar toch echt meer bedoeld als toer-fiets dan echt als gravelbike (de Fugio is de gravelfiets van Genesis). MrsFingers heeft een Vagabond gebouwd, en over dat frame kan ik werkelijk niets negatief zeggen qua bouw, afwerking, laklaag,... Enige nadeel: Brexit, en Genesis die heeft voorlopig besloten geen frames meer te exporteren tot duidelijk is hoe dat weer wel kan. Dus je gaat al met een 3rd party forwarding service in Engeland moeten werken.

Kona is vrij duur voor wat ze bieden.

Nog een optie is de Ribble CGR 725
 
En natuurlijk de Fearless Warlock!

grote voordelen:
- geen eenheidsworst
- directe lijn met de maker, Tim
- looks
- lasnaden en lak zijn 🤤
- voor en door een echte liefhebber: zie je aan de angles, maar ook aan de 30.9 seattube die zo geschikt is voor veel meer dropperposts (internal uiteraard)

Ik heb nog nooit zoveel geilende blikken gezien als de afgelopen weken, en ik was vroeger barman in Culture Club ;)

Er zijn in de gravelscene zoveel nieuwe, toffe, coole merken en frames te scoren dat je heel makkelijk verder kan kijken dan je neus lang is. Kijk naar de build, de geometrie, de omschrijving, de foto’s maar vooral naar het “gevoel” dat de fiets je geeft. Ik heb er toch wel een dikke 100 op de longlist gezet, en de Genesis Fugio stond ook in de short, samen met een paar Surly’s die dan een ander doel gingen dienen. Maar nog geen seconde spijt dat ik van het gebaande pad ben gegaan, dat past namelijk goed bij die fietsen!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan