De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik heb ook een XL truitje van sportful terwijl ik normaal M draag die maten kloppen van geen kanten bij dat merk
 
Krijg mijn dub-cranks niet los :(
Hopen dat mijn buur vanavond me kan helpen die heeft meer tools, grotere hefboom nodig.

Hij kraakt dus dacht ik gooi het eens open :p
Ik had die "om te oefenen" ook eens los gedraaid: aan de kant van de bout een lat met riempjes aan de trapper vastgemaakt en de inbus in de bout verlengd met een buis. Ik dacht echt dat de inbus de bout aan het kapot draaien was, want dat komt niet meteen los, maar gaat zo wat geleidelijk.

De pressfit zelf is ook een uitdaging: ik dacht die er even uit te tikken als ene van Shimano, maar dat valt vies tegen. Het gaf geen krimp. Omdat het niet echt moest bij mij, heb ik het maar zo gelaten. Wat later zag ik op het internet - ik dacht mountainbike.be - iemand die een constructie had gemaakt van een plank op het frame + draadstang + afgeplatte rondellen die je langs binnen steekt zodat je zo de pressfit er uit kan trekken.

Edit: hierzo: https://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?p=1734471#p1734471 Alle credits voor SaintRemy
 
Niet? :)
Tenzij je met squirt wilt werken.

Kuis hem gewoon af met een spons als je ongeduldig bent, lijkt mij. Je zal wel merken zodra al het vet eraf is.

Voor squirt inderdaad. Ik heb tijd genoeg, dus ik laat ze enkele dagen in de emmer liggen. Bedankt voor de tips alleszins.

Trouwens nog een aanrader voor fietskledij: https://www.zale-online.nl/

Regelmatig bioracer kledij in promo + huismerk (zyclist) is ook gewoon bioracer materiaal (a.d.h.v. beschrijving kan je normaal wel afleiden over welk model het gaat).
 
Ik had die "om te oefenen" ook eens los gedraaid: aan de kant van de bout een lat met riempjes aan de trapper vastgemaakt en de inbus in de bout verlengd met een buis. Ik dacht echt dat de inbus de bout aan het kapot draaien was, want dat komt niet meteen los, maar gaat zo wat geleidelijk.

De pressfit zelf is ook een uitdaging: ik dacht die er even uit te tikken als ene van Shimano, maar dat valt vies tegen. Het gaf geen krimp. Omdat het niet echt moest bij mij, heb ik het maar zo gelaten. Wat later zag ik op het internet - ik dacht mountainbike.be - iemand die een constructie had gemaakt van een plank op het frame + draadstang + afgeplatte rondellen die je langs binnen steekt zodat je zo de pressfit er uit kan trekken.

Edit: hierzo: https://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?p=1734471#p1734471 Alle credits voor SaintRemy
Oei lap dat wordt 2 weken niet fietsen dus (in rollen geen zin) :D

was ik aan het volgen maar zo ver zat ik nog niet. Heb je blijkbaar nog iets voor nodig dat ik denk ik niet heb :(
 
Laatste keer dat ik iet besteld heb op Bikester ze.
Pakket is niet aangekomen. 'kweenie hoeveel "onderzoeken" zogezegd. Dat kan dat het aan de leveringsfirma ligt maar maakt mij niet uit. Zij zijn voor mij de enige verantwoordelijke.
Dan uiteindelijke vorige week, na te zeggen dat mijn geduld echt opgeraakte, hadden ze zogezegd het geld teruggestort.
Ondertussen zijn we weer een week verder, nog geen geld op de rekening. Uitleg "het is druk". Als het eind deze week nog niet is gestort zal er een onderzoek gestart worden".
Jezus christus man, echt belachelijk slechte nazorg.
 
Laatste keer dat ik iet besteld heb op Bikester ze.
Pakket is niet aangekomen. 'kweenie hoeveel "onderzoeken" zogezegd. Dat kan dat het aan de leveringsfirma ligt maar maakt mij niet uit. Zij zijn voor mij de enige verantwoordelijke.
Dan uiteindelijke vorige week, na te zeggen dat mijn geduld echt opgeraakte, hadden ze zogezegd het geld teruggestort.
Ondertussen zijn we weer een week verder, nog geen geld op de rekening. Uitleg "het is druk". Als het eind deze week nog niet is gestort zal er een onderzoek gestart worden".
Jezus christus man, echt belachelijk slechte nazorg.
De service is daar inderdaad vaak ondermaats maar jammergenoeg hebben ze vaak als enige dingen in voorraad.
 
Ik heb er ook al eens vodden mee gehad, bestelling die niet volledig was. Dat heeft ook heel wat voeten in de aarde gehad eer dat in orde was, maar het is wel goed gekomen.
 
Dat is toch letterlijk gewoon 1 dikke inbus losdraaien? Beste systeem op de markt imho.
Je hebt aan de andere crank ook nog iets geen idee of dat los moet
Maar idd alleen moet je het wel los krijgen natuurlijk :D

Was eens aan het zien voor nieuw achterwiel dan. Iemand goed en niet te duur alternatief voor op https://www.trekbikes.com/be/nl_BE/...ountainbikes/procaliber/procaliber-8/p/23119/
Huidige wiel heeft als ik het goed heb gezien al geen center-lock schrijfrem of heeft een schijfrem beide systemen en is het afhankelijk van het wiel welke je moet nemen? :unsure:

https://www.dtswiss.com/en/wheels/wheels-mtb/cross-country/xr-1700-spline ziet er me bv wel interessant uit, zou mss enkel achterwiel nemen voorlopig (of de goedkopere X 1900 spline maar nergens te vinden in in dealer hier ook pas vanaf april :Sad:).

Of zien waar er uberhaupt iets te rapen valt. Blijkbaar shimano Malaysia ook al weer maand toe door corona
 
Laatst bewerkt:
Je hebt aan de andere crank ook nog iets geen idee of dat los moet
Maar idd alleen moet je het wel los krijgen natuurlijk :D
Dat klein inbusje? Niks speciaal aan, wel heel gemakkelijk kapot te draaien wanneer ge alles terug ineen vijst en in de rapte geen momentsleutel gebruikt.

Die fout ga ik geen twee keer maken :unsure:
 
Je hebt aan de andere crank ook nog iets geen idee of dat los moet
Maar idd alleen moet je het wel los krijgen natuurlijk :D

Was eens aan het zien voor nieuw achterwiel dan. Iemand goed en niet te duur alternatief voor op https://www.trekbikes.com/be/nl_BE/...ountainbikes/procaliber/procaliber-8/p/23119/
Huidige wiel heeft als ik het goed heb gezien al geen center-lock schrijfrem of heeft een schijfrem beide systemen en is het afhankelijk van het wiel welke je moet nemen? :unsure:

https://www.dtswiss.com/en/wheels/wheels-mtb/cross-country/xr-1700-spline ziet er me bv wel interessant uit, zou mss enkel achterwiel nemen voorlopig (of de goedkopere X 1900 spline)

Of zien waar er uberhaupt iets te rapen valt. Blijkbaar shimano Malaysia ook al weer maand toe door corona
Er zijn 6 bolt adaptors voor centerlocknaven, dus op die manier kan je elke schijf op je naaf monteren.

De x1700 wielset heeft de heel goeie en betrouwbare 350 naven, met ratchets. De x1900 heeft 370 naven met pawls. Die laatste heb ik op mijn Lux en zou ik afraden. De velgen zijn gelijk (dat was toch tot voor kort zo). Voor een voorwiel maakt een naaf minder uit natuurlijk.

opgepast als je maar 1 wiel zou kopen: de opdruk is onmogelijk te verwijderen ;)
 
Er zijn 6 bolt adaptors voor centerlocknaven, dus op die manier kan je elke schijf op je naaf monteren.

De x1700 wielset heeft de heel goeie en betrouwbare 350 naven, met ratchets. De x1900 heeft 370 naven met pawls. Die laatste heb ik op mijn Lux en zou ik afraden. De velgen zijn gelijk (dat was toch tot voor kort zo). Voor een voorwiel maakt een naaf minder uit natuurlijk.

opgepast als je maar 1 wiel zou kopen: de opdruk is onmogelijk te verwijderen ;)
Als het vuil is zie je dat niet :p

Wil spark aanschaffen (pakt tegen maart/april dus :unsure:), dus wordt dit winterfiets (of gravelfiets)
 
Ik heb ook een XL truitje van sportful terwijl ik normaal M draag die maten kloppen van geen kanten bij dat merk
Gewoon een S bij sportful hoor :p
Is een normale pasvorm, niet super spannend zelfs.

Ik stel mij toch altijd vragen bij kledingmaten hoor. Zoals ik zei 67kg en 1m78.
normale kleding XS boven en 28x32 beneden. Bij sommige merken gaat een S slim fit door als normal fit. Maar als ik een gewone S bij de meeste merken neem dan heb ik precies een slaapkleed aan.
 
Vraagje ivm het vervoer van fietsen.

Ik heb nu een Hang-on systeem (thule) , maar vind dat de fietsen (kader) hier niet echt mooi beschermd op zijn.
Zeker als je meerdere fietsen hangt en nog eens je nummerplaat moet aan de laatste fiets hangen.
Dus veel tijd nodig om alles mooi vast te hangen (pedalen / nummerplaat / stuur (die slaat soms tegen de koffer).

Ik denk dat een platform dan sneller is en de fietsen (kader) en auto beter beschermt.
(zou zijn voor MTB en racefietsen).

Denk ik dit juist ?
 
Hangt natuurlijk van auto tot auto af, maar zulke dingen bestaan, waarbij je het voorwiel eruit neemt, en dan de voorvork vast zet op een beugel, dat je dan met plateau en al in een (bestel)bus kunt duwen.

61VVi3RLCQL._AC_SL1500_.jpg



bike_mount_1024x1024@2x.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Terug
Bovenaan