De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

kben Remco voorbij gereden bergop :p, hij kwam eerst gelijk een stoomtrein langs me door om 200m verderop hijgend op zijn stuur uit te rusten, vol in het rood gegaan haha. ik opt gemak voorbij en eens lachen
 
Ja, 'k ben Wout Van Aert ook ooit eens fluitend voorbij gereden, terwijl hij kromgebogen over zijn stuur de wind aan het trotseren was op de baan tussen Brecht en Oostmalle. 'k Had het raamke van mijnen auto wat openstaan, en die luchtstroom deed mijn gordel zingen. 't Was rap gedaan met fluiten toen ik de raam dicht deed.
 
Ik zou die allemaal niet herkennen mocht ik die tegenkomen. Ben zo al een paar keer de Greg Van Avermaet gepasseerd ook, waarna ik dan achteraf denk "tiens, zou dat Van Avermaet geweest zijn?"
Greg herkende nochtans van ki-lo-meters afstand met diej gouden helm, vroeger al helemaal in combinatie met dat oranje van CCC.
Ik ben hem 2 jaar terug 2 keer gepasseerd tijdens de Fleche, helemaal aan het begin in de afdaling van de Rosier (hij reed naar boven richting Spa) en dan een hele tijd later reed hij ons terug voorbij in het gezelschap van een paar mannen die hij wrs te gemoed gereden was.
Vorig jaar tijdens Corona ben ik hem ook eens in tegengestelde richting gepasseerd langs de Dender.

Maar inderdaad, links en rechts passeer ik ook wel eens mannen waar mijne frank pas valt op het moment dat ze al gepasseerd zijn. Ik ben zelfs José De Cauwer zo eens gepasseerd :tongue:
 
Maat van me gaat vaak met Gianni Vermeersch en Johan Jacobs gaan fietsen. Die kom ik dan ook dikwijls tegen. Vankeirsbulck ook eens achter de brommer tegen gekomen.
 
Toevallig iemand hier die een seasucker als fietsendrager gebruikt? Mijn wagen is niet uitgerust met een trekhaak en achterklepdragers/dakrails zijn niet beschikbaar.
 
Die draagt niet altijd een gouden helm toch? En anders was het hem niet é. K zeg toch dat ik ze niet herken? 😆
Ik vermoed dat hij niet met die gouden helm gaat slapen nee :smile:
Nee, ik weet niet of hij die 'altijd' draagt maar de 2 keer dat ik hem met zekerheid ben tegengekomen had hij die zeker wel op :)
 
Heel mooie mtb-rit gemaakt van ~90km / 2000 hm vanuit Hastière.
Eerste 40 km gingen goed. Vanaf km 40 last beginnen krijgen aan de knie, waar ik al even last van heb.

Niet echt hoopgevend zo'n 5 dagen voor mijn Alps Epic avontuur :(
Morgen naar de dokter, paardenmiddel aan ontstekingsremmers gaan halen hopelijk
Verdict:

Iliotibiale band syndroom
Het iliotibiale band frictie syndroom is een veel voorkomende overbelastingsblessure bij sporters. Het komt vooral voor bij duursporters die veel repetitieve bewegingen dienen te doen zoals: hardlopers, triatleten, voetballers en wielrenners.


Mégaklote. Vanaf zaterdag stonden er 5 marathonritten gepland. 't Zal heel op't gemakje naar boven zijn en mij ook beperken tot de korte afstand om de knie niet verder (of niet veel verder) om zeep te helpen :(

Conditie zit heel goed, technisch afdalen heel grote stappen vooruit gezet het voorbije jaar, 3-4 kg afgevallen, en dan een knie die moeilijk gaat doen :(
Ik wil al jaren meedoen aan zo'n event.
 
Verdict:

Iliotibiale band syndroom
Het iliotibiale band frictie syndroom is een veel voorkomende overbelastingsblessure bij sporters. Het komt vooral voor bij duursporters die veel repetitieve bewegingen dienen te doen zoals: hardlopers, triatleten, voetballers en wielrenners.


Mégaklote. Vanaf zaterdag stonden er 5 marathonritten gepland. 't Zal heel op't gemakje naar boven zijn en mij ook beperken tot de korte afstand om de knie niet verder (of niet veel verder) om zeep te helpen :(

Conditie zit heel goed, technisch afdalen heel grote stappen vooruit gezet het voorbije jaar, 3-4 kg afgevallen, en dan een knie die moeilijk gaat doen :(
Ik wil al jaren meedoen aan zo'n event.

Miljaarde, dat is balen! Succes met het herstel, en hopelijk heb je toch iets aan uwen Alps Epic. Zal zeker een machtige ervaring worden!

Dit weekend staat La Roche op de agenda. De eerste keer dat ik daar ga fietsen, naar achouffe marathon pre-corona.
Ik dacht eraan 2 etappes van de BeMC te doen. Of zijn er nog andere routes die ik moet gedaan hebben? Ik zag dat ze tijdens de BeMC de Ourthe oversteken… maar ik ga me toch een bruggetje zoeken voor een simpel trainingsritje hoor.
 
Toevallig iemand hier die een seasucker als fietsendrager gebruikt? Mijn wagen is niet uitgerust met een trekhaak en achterklepdragers/dakrails zijn niet beschikbaar.
Hier ook eens seasucker omdat trekhaak buiten budget bedrijfswagen viel & je met zo'n kofferdrager toch steeds lakschade hebt.

Zeer positief over, wel altijd zien dat de zuignappen en je dak (of toch de bevestigingspunten) proper zijn. Ook altijd zien dat je wat water meehebt voor als je ze terug bevestigt voor je terugrit. Verder geen probleem op autostrade, ook aan 150 per uur blijft je fiets stabiel staan.

Enige cons: je zal hem niet snel lang laten staan op een parking of aan een tankstation ;-)
 
Yep, ik heb die recent gekocht. Zalige broek maar goed opletten voor de maat. Ik heb een xl voor 1m86 en 73kg.
Mijn favoriete truitje is er ook eentje van Sportful, en hun Giara short heb ik ook.

Bij futurum is het nog 15% op korte broeken volgens mij...
 
Terug
Bovenaan