De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Wij hebben met de MTB vrienden ook zo enkele vaste routes die we stukje per stukje hebben liggen bouwen/testen en updaten.

Kan wel begrijpen dat ge voor echt een deftige route wel geld wilt geven.
Heb in corona 5 keer naar villers la vile gereden en nu steekt die gpx gewoon echt goed in elkaar :p

Dat is gewoon ook echt aangenaam, ipv voor een poortje te staan knoeien rijd ge er rond via een leuk paadje.
Ipv die lelijke steenweg rijd ge via een straatje, etc etc
Zin om de GPX te delen van Villers?

Eeuwige dank in ruil :bow:

Ik ben niet van het piemelmeten, dat wordt namelijk snel saai, maar euhm... ik zou toch nog eens goed kijken naar de gemiddeldes die jij gehaald hebt in de Ardennen. Scheelt een dikke 2-3km/u in mijn voordeel.
En bij mij was het ploeteren en bij jou in perfécte omstandigheden - maak er dus maar 4-5 km/u van.

Laat u niet zotmaken door uw Direto, daarmee had ik ook 4,5w/kg ;)

Only one way to settle this:

=)
5g6t.gif

Nadat ik afgelopen weekend zwaar ben gevallen het crash replacement programma gebruikt van Specialized voor mijn helm, aangenaam verrast dat ze me 35% korting hebben gegeven ipv hun eigen geafficheerde 25% korting voor een helm die 3 tot 4 jaar oud is.

Nu nog hopen dat Assos mijn broek gratis kan herstellen.

Oranje zeem is nochtans heel goed bij mij hoor Ik heb er 2 met oranje zeem en doe daarmee zonder problemen 120 km.. Heb je wel de juiste maat?

Strange, ik heb net het minste/geen last met mijn Bioracer Spitfire...

Zit wel iets losser dan mijn castelli merk ik nu, misschien dat er dus wat teveel beweging in zit en daardoor minder goed is.
Weet ook niet of die zeem gelijkaardig is als in de spitfire natuurlijk.

Nadat ik afgelopen weekend zwaar ben gevallen het crash replacement programma gebruikt van Specialized voor mijn helm, aangenaam verrast dat ze me 35% korting hebben gegeven ipv hun eigen geafficheerde 25% korting voor een helm die 3 tot 4 jaar oud is.

Nu nog hopen dat Assos mijn broek gratis kan herstellen.
Zelf ok?

Ik had gelukkig enkel schaaf- en snijwonden, structureel niet echt iets geraakt, wat wonderbaarlijk is na neer te gaan op asfalt aan 42km/u 😅

De meeste zaken zijn ondertussen toe, enkel nog mijn scheenbeen en hand maar die zijn ook mooi aan het genezen.
Kan je ons op de hoogte houden van (het proces van) Assos?
2 jaar geleden iets gelijkaardig voorgehad met dezelfde broek, toen heb ik ze opgestuurd naar Hopmans en een week of 4 later kreeg ik ze teruggestuurd waarbij het beschadigde stuk lycra er uit was gehaald en was vervangen. Allemaal zeer proper en free of charge.

In de tussentijd lijkt Assos hun policy aangepast van ‘als je er mee valt herstellen we gratis indien mogelijk’ naar ‘als je er mee valt in de eerste maand herstellen we gratis indien mogelijk’. Is toch al heel wat zwakker, maar ik heb nog geen respons ontvangen, ik hou je op de hoogte.

Weer spaak over
Best eens laten herspaken, probleem is dat ik hem morgen moet betalen want einde lease zaterdag en moet '4 dagen ervoor op hun rekening staan' maar volgens mij gaat dit nog onder franchise

Eens bellen morgen

Iemand nog zijn castelli strava code? Ik heb mijn mail gewist en vind hem nergens meer terug..

En via strava vind ik ook geen knop met redeem award. Is de laatste dag dat je hem kan gebruiken en ik zou nog een shirt bestellen.

Iedereen die wielen maakt op maat doet dat met de hand hoor ;)

Weet je exact wat je wil?
Mijn huidig achterwiel (forza r45-19c) heeft 3e kapotte spaak op dikke maand tijd. Dat wil ik laten fixen dat het terug in orde is voor langere tijd (heb er nu bijna 3j mee gereden, 18k km).
Lijkt me best om dat dan te laten herspaken volledig nee? Heb er geen benul van wat dat kost (en wat ze dan precies doen, alle spaken nieuwe of herbruik van wat kan?)
Dus niet bij gewone fietsenmaker die allen kapotte spaken vervangt :p

Gisteren de Grizl eens ..
Hehe, lees hier vaak mee maar de laatste tijd wat druk gehad dus ben niet volledig up to date.
Laatste post die ik van jou had gezien was toen de Grizl net uitkwam 'maar je die grail al had'.
Het is snel gegaan :biglaugh: Veel plezier ermee!

Laatst bewerkt:
Heel mooie mtb-rit gemaakt van ~90km / 2000 hm vanuit Hastière.
Eerste 40 km gingen goed. Vanaf km 40 last beginnen krijgen aan de knie, waar ik al even last van heb.

Niet echt hoopgevend zo'n 5 dagen voor mijn Alps Epic avontuur :(
Morgen naar de dokter, paardenmiddel aan ontstekingsremmers gaan halen hopelijk

Aangezien ik voor mijn verlof begin juli nog geen concrete plannen heb speel ik met het idee om al bikepackend de landsgrenzen af te rijden met mijn koersfiets.

Om de bagage enigszins te beperken zou ik wel in hotels/b&b’s slapen.

Iemand ervaring met iets dergelijks en welke tassen hier handig voor zouden zijn?

Zoals aangehaald zaterdag rondje van Vlaanderen gereden van de parcoursbouwer. Heb er me niet helemaal aan gehouden, ons verblijf lag vlak aan de Koppenberg dus daarmee begonnen. Direct fameus op gekauwd, niet echt opgewarmd. Iemand meteen overkop zien gaan ook, kwestie van gemotiveerd te blijven. De eerste 40 km gingen degelijk, vanaf 50 km toch neig beginnen afzien. Geëindigd met de Paterberg, mezelf echt tegengekomen.

Al bij al van genoten, mooi kleurtje gepakt (kreeftrood) en tof weekend achter de rug.

Terug
Bovenaan