6% BTW???

En wij betalen nogsteeds 21% op den eletriek, maar samson mag komen aan 6%? WAT

Ben meer in shock door dat btw percentage dan door de prijs zeg
  • 0%
    • alle handelingen die expliciet vrijgesteld worden in het btw-wetboek, zoals optreden als muzikant voor een organisator van concerten, afsluiten van contracten met een publisher of platenfirma of het geven van lezingen voor een erkende opleiding.
    • Informeer je goed over deze vrijstellingen! Er is bv. een verschillende regeling voor rechtspersonen (vzw’s etc.) en individuele muzikanten als natuurlijke persoon.
  • 6%
    • alle niet-vrijgestelde uitvoerende artistieke prestaties (bv. optreden in een muziekclub)
    • verkoop van kunstwerken door een kunstenaar rechtstreeks aan een koper: bv. schilderijen, beeldhouwwerken, keramiek, email, foto’, ... Let op: dat geldt dus niet voor muziekwerken!
    • verkoop van tijdschriften en boeken
  • 21%
    • alle leveringen van goederen en diensten die niet aan het verlaagde tarief van 6% beantwoorden: bv. commercials inspreken, de verkoop van cd’s, een boekingsfee, de verhuur van geluidsmateriaal, ...
 
Positief in het verhaal is wel dat ik Viktor in interviews al heb weten zeggen dat hij zichzelf niet als een DJ beschouwt, maar als iemand die sfeer brengt door wat plaatjes af te spelen. Hij beseft dus zelf ook wel dat hij gewoon een act is die gewoon die kans krijgt omwille van z'n bekendheid. En dat er nu eenmaal een publiek bestaat voor zulke acts, dat is niet zijn schuld natuurlijk.
 
Of hij het u speelt of meent, maar Gert sleurt die jonge er toch echt elke week meermaals volledig door :D

Ellentje is toch echt wel een ferme madam ze amai, 44 lentes jong/oud :)
 
Victor zijn beroep is dus DJ en Marie haar beroep is "Samson en marie spelen". Zouden zij eigenlijk veel moeten werken?
Victor werkt bij de producties in de achtergrond alsook in de (Belgische) pretparken een stevige hand in het dagelijks beleid.

Hem zeker niet onderschatten, al zal er hem weinig in de weg gelegd zijn om tot die functies te komen natuurlijk.
 
Project Aequor waar het nieuwe appartement ligt.

De oppervlaktes van de flats variëren tussen de 70 en 180 vierkante meter, met prijzen vanaf € 350.000 tot ruim € 1.000.000. De twee lofts op de hoogste verdieping meten meer dan 300 vierkante meter. De prijzen hiervan zullen een veelvoud bedragen
 
  • Wow
Waarderingen: 515
Project Aequor waar het nieuwe appartement ligt.

De oppervlaktes van de flats variëren tussen de 70 en 180 vierkante meter, met prijzen vanaf € 350.000 tot ruim € 1.000.000. De twee lofts op de hoogste verdieping meten meer dan 300 vierkante meter. De prijzen hiervan zullen een veelvoud bedragen
Het zit ook bomvol domotica en ik heb de indruk dat Gert totaal geen interesse heeft in die domotica :D
 
Pff, als ik nog dieper zou zinken san Viktor in Amsterdam zou ik in China uit een gat in de grond komen gekropen.

Gertje heeft precies wel schoon foto van Ellen op zijn gsm staan. :unsure:
 
De madam neemt de verhulstjes op en kijkt dit wanneer ze tijd heeft.
Net de aflevering van Amsterdam even met een half oog aan het meekijken.
Dit is toch allemaal gescript hoop ik? Of zijn die echt zo dom...
 
Dit is toch allemaal gescript hoop ik? Of zijn die echt zo dom...
Een deel van die scenes wel denk ik, de uitspraken van Victor twijfel ik soms aan

In die slagerij met zijn nat vlees staat de cameraman al binnen als zij binnen komen
Bepaald moment zie je ze op straat wandelen (Waar Viktor voor Ellen haar voeten stopt als n klein kind) voor bij een Tesla Model X
5 minuten later komen ze weer, in dezelfde richting, voorbij die model X door

Ik heb eigenlijk totaal zo geen band met mijn ouders :)
 
Ik hou stiekem wel van dit programma, Gert is een geweldig persoon. Ook al acteert hij beetje omdat er cameraploeg bij is. Maar lijkt me sowieso een gezapige vent met veel humor en best down to earth om zo rijk te zijn.
 
Ik hou stiekem wel van dit programma, Gert is een geweldig persoon. Ook al acteert hij beetje omdat er cameraploeg bij is. Maar lijkt me sowieso een gezapige vent met veel humor en best down to earth om zo rijk te zijn.
Ik kijk met een half oog mee als mijn vriendin kijkt maar ik vind het ook stiekem wel entertainend. Uiteraard overdrijven ze allemaal een beetje voor de camera maar ze zijn allemaal zeer likeable.
 
Ik hou stiekem wel van dit programma, Gert is een geweldig persoon. Ook al acteert hij beetje omdat er cameraploeg bij is. Maar lijkt me sowieso een gezapige vent met veel humor en best down to earth om zo rijk te zijn.

Ik denk dat dat wel vaker zo is met mensen die écht rijk zijn (en dat fortuin zelf vergaard hebben). Zulke mensen bezitten natuurlijk een pak meer materiële zaken dan gij en ik, maar die doen dat niet voor de blingbing en om op te vallen, meestal omdat ze van heel ver komen.
Kijk bv naar een Marc Coucke, die is ondanks z'n miljarden ook redelijk down go earth. Of hier in Limburg een Jos Vaessen, ook altijd vrij gewoon gebleven ondanks steenrijk te zijn.
 
Ik denk dat dat wel vaker zo is met mensen die écht rijk zijn (en dat fortuin zelf vergaard hebben). Zulke mensen bezitten natuurlijk een pak meer materiële zaken dan gij en ik, maar die doen dat niet voor de blingbing en om op te vallen, meestal omdat ze van heel ver komen.
Kijk bv naar een Marc Coucke, die is ondanks z'n miljarden ook redelijk down go earth. Of hier in Limburg een Jos Vaessen, ook altijd vrij gewoon gebleven ondanks steenrijk te zijn.
Het is meestal de generatie die achter komt die het hoog in hun bol heeft omdat ze niet anders gewend zijn.

Van Victor en Marie kan ik dat nu wel niet zeggen.
 
Terug
Bovenaan